Mitä mieltä olette muuten seuraavasta asiasta: sitten kun vene on valmis ja käytössä, miten sen parhaiten säilyttäisi? Meidän mökin ranta onsellaisessa paikassa joss isot laivat tekevät todella isoja aaltoja jotka tulevat suoraan meidän rantaa. Siksi meillä ei ole laituria, koska aalloot ovat tuhonneet edelliset, myös isot arrkukonstruktion. Eli jäljelle jää poiku ja ylös rannalle. Pelkään että poijussa jos olisi, niin samat valtavat aallot olisivat hurja rasitus veneelle. Eli sitten ehkä olisi rannalle veto. Mitä puuvene tykkää sitä että sitä vedetään ylös ja alas vedestä? Sehän olisi silloin kuiva/märkä/kuiva/märkä...
Jos mikään näistä ei onnistu, on minun pakko pitää vene jossai vuokrapaikalla, ja siinä menee tavallaan osa ilosta jos vene on kaukana mökiltä...
Moottorin kunnosta tiedän vain aen että se on laitettu talviseisontkuntoon kun se viimeksi otettiin vedestä, ehkä 5-7 vuotta sitten. Kaveri joka sen on aina tehnyt, on automekaanikko ja sanoi että kaikki vaikutti olevAn kunnossa... Vene valmistui 1986 ja sillion 1syl moottori, ja jossai vaiheessa se vaihdettiin tähän Yamariiniin 2GM20. Kerron heti kun on koekäynnistykaen aika, niin saatte sitten neuvoa mitä,tehdä kun se ei tahdo käynnistyä

Nyt tähtäimessäni on
1) saada pilssi ja pohja puhtaaksi maalista, mönjästä ja lakasta.
2) kyllästää vene sisätä ja ulkoa
3) rakentaa veneelle siirrettävä kelkka(autonkuljetuslavalla siirto)
Näiden jälkeen täytyy katsoa jos olisi halli tiedossa . Jos tulee halli silloin työ jatkuu koko talven ja työjärjestys voi ehkä olla vähän muuntautuvampi. Jos ei tuli hallia,sillon työt loppuvat suurimmalta osin kun muutamme kaupnkiin, ja kokonaan sitten kun on niin kylmää ettei ulkona enää,voi/halua tehdä...
Ainakin tänään tämä on aajatukseni asiasta. Olen kylläkin erittäin väsynyt joten ajatukset voivat huomenna olla toisin. No nyt nukkumaan ja jännätääm mitä huominen tuo mukanaan
