Simon kirjoitti:Niin ja löytyi sieltä varmaan se puolikuunkin muotoinen kiila
Tollanen siellä oli:
https://picasaweb.google.com/1177820981 ... 2911782706" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvasta näkee että jostain on vettä päässyt koneeseen...
Todennäköisiä paikkoja on monia:
Tässä kuvassa näkyy kohta josta vaihdekeppi menee koneen sisään, reijässä on ura kenties O-renkaalle tai vastaavalle. Tyhjä oli.
https://picasaweb.google.com/1177820981 ... 3752581970" onclick="window.open(this.href);return false;
Myös koneen tyyppikilpi oli siirretty lohkon paikkauksen tieltä vaihteiston huoltoluukun kanteen ja kiinnitetty tavallisilla peltiruuveilla, ilman tiivistystä.
Ja itse vesitilan paikkauksessakin piilee riski, sillä kun muut kuparilevylle tehdyt reijät menevät joko umpirautaan tai läpi vesitilaan, menee alin rivi läpi öljytilan puolelle. Väliin oli kyllä lutrattu huolella tiivistysainetta, myös kierteisiin. Toisaalta kun kurkkaa kuvaa vesikanavasta ja ynnää siihen mäntätoimisen vesipumpun voin hyvin kuvitella että vedelle kelpaa kaikki reitit joista pääsee edes johonkin.
Mielenkiintoista sinänsä koska ostin koneen "peruskorjattuna"
Onko kellään tietoa valurautalohkon hitsaamisesta, josta aiemmin kyselin? Pitäisi siis hitsata itse halkeama umpeen ja ne 37 ruuvinreikää joilla halkeama oli paikattu. Vai onko tuo tiivistysaineella kyllästetty juuttikangas + muotoon naputeltu kuparilevy ihan asiallinen korjaus =turha ehjää korjata?
7m tasasaumainen avofiskari.
On/off- ikuisuusprojekti, jolla en ole koskaan ollut vesillä.
Kaikki aikanaan.