Riippuu siitä, mitä sen pitää kestää.nikom kirjoitti:Epoksi vaatii mielestäni lasikuitu kankaankin että saadaan kestävää pintaa.
Pitäiskö maalatessakin käyttää jotain kangasta?
Riippuu siitä, mitä sen pitää kestää.nikom kirjoitti:Epoksi vaatii mielestäni lasikuitu kankaankin että saadaan kestävää pintaa.
Itse asiassa mulla on purjeveneessä maalattu kangas kansiPitäiskö maalatessakin käyttää jotain kangasta?
Öhhöh. Kyllä poikkeuksen löytää, kun hakee.nikom kirjoitti:Itse asiassa mulla on purjeveneessä maalattu kangas kansiPitäiskö maalatessakin käyttää jotain kangasta?ja siinäkin haetaan kestävyyttä ja vedenpitävyyttä
Sellasella poikkeuksella että umpipuun pinnottaminen epoksilla vain osittain on tuhoon tuomittua. Kun puuhun pääsee jostain kosteutta, se jää muhimaan joustamattoman ja hengittämättömän epoksin alle. Tästä seuraa että puu alkaa sinistyä ja lahota tai eposki halkeilee puun turvotessa ja epoksi korkkaa irti osittain ja kostumminen (ja laho) kiihtyy. Tästä syystä puhutaan juuri epoksilla kapseloinnista. Se toimii hyvin vanereissa ja ristiinlaminoiduissa materiaaleissa, kun ne eivät liimakerrostensa takia elä eivätkä läpäise vettä kuin korkeintaan kanteistaan.CC kirjoitti:... mutta muuten kaikenlaiset puut pinnoittuu epoksilla ihan hyvin.
Ja jos paikassa kestää maali tai lakka, niin kyllä epoksikin. Ja ilman kangastakin on kestävämpi, kuin pelkkä maali tai lakka.
Tuokin taas riippuu paikasta, missä käytetään. Melko kuivassa pysyvän kappaleen kulutuskestävyyttä voi melko huoletta kohentaa epoksilla lakanNorthling kirjoitti:
Sellasella poikkeuksella että umpipuun pinnottaminen epoksilla vain osittain on tuhoon tuomittua.
Nortti