Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 03 Tammi 2011 17:35
Pienessä on pieni tuotto eli kuvan lappo on se pienempi...mutta kyllä se tuotto enempi on kuin 0,6l/min koskapa silloin ensi 20 kanikan tyhjentämiseen päättymättömästi aikaa eli 33,33333333333333 minuuttia
20l kanikka tyhjenee ehkä n 10 minuutissa.
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 03 Tammi 2011 21:11
Minulle, vanhalle "juoruakalle" riittää myös tuo pienmpi lappo, joka oli kuvassa. Ei lähtö ole koskaan niin kiireinen, etteikö sillä sen 25 litraa saisi alas tankkiin, hallissa se on toinen juttu, kun ei ole yleensä ketään kenen kanssa juoruta ja yksin puhumista en harrasta kuin unissani ja muiden seurassa
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
bonito
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja bonito » 04 Tammi 2011 10:49
Tässä kuva ruottalaisesta lappoventtiilistä
http://kuvablogi.com/nayta/2902125/" onclick="window.open(this.href);return false; , olen laittanut sen rimaan kiinni, on helpompi saada tynnyrin pohjaan. Venttiili on tehty prässäämällä alumiiniputkesta ja sisällä on samanlainen muovikuula, kuin Fortuna-pelissä. 100 litraa menee aikas joutuisasti, automaalarien käyttämä trattisihti on niin tiivis, että joutuu välillä vähän litistämään letkua.
-
Northling
- Viestit: 2767
- Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:16
- Paikkakunta: Pori
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Northling » 04 Tammi 2011 11:40
Moro bonito
Toin just sellanen samalainen kun mulla, kätevä ja yksinkertainen.
Nortti
Viimeksi muokannut
Northling, 04 Tammi 2011 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 04 Tammi 2011 15:40
Mullon niin pieni vene ettei sinne sovi tuommoinen tynnyrilaponrohjake vaan täytyy tyytyä tuohon pieneen ja hitaaseen...
Oikeastaan tuo bilikan minilappo on ongelmallisen pieni koska se ei ylety kaikissa 20l "normi"kanistereissa pohjaan. Minunkin piti etsimällä etsiä sopivia kanistereita ja ratkaisu löytyi yllättäen viime talvena Rovaniemen työmaalta kun samassa hallissa oli kuorma-autoilija jonka rekkojen hytikkkakamppeet olivat niin vuotavia että öljyä kului. Ja koska Nesteen huoltoasema oli vieressä niin siellä myytävät hydrauliöljykanisterit olivat sopivan korkuisia eli jotain 35cm...
-
bonito
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja bonito » 04 Tammi 2011 19:21
Sää Nortti sanoit ehkä löytäneesi tuon Venemessuilta, täytyypä olla tarkkana 5 viikon päästä, kun päästään käymään messuilla, ei se kevät tule muuten, eihän?
Ei mullakaan tuo kulje veneessä vaan Hiacessa, jossa tynnyri lappoletkuineen kulkee hyvin mukana.

, väliin kuukaudenkin.
-
Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Viesti
Kirjoittaja Simon » 04 Tammi 2011 20:32
Mulla onkin sitten omalappo, eli jerrykannu penkille ja sille kaatoaukkoon 16 -20 mm letku, joku rätti tahi nenäliina tukkeeksi ja puhallus kaatoaukkoon niin joha hotusiinit virtaa tankiin
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
voin taata, eipä roisku turkeille
