volvo penta merikytkimet

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
isomakke

volvo penta merikytkimet

Viesti Kirjoittaja isomakke » 19 Touko 2007 09:33

Mulla on Mb 10a:n perässä todennäköisesti ms kytkin,mitähän öljyä tollaseen kuuluu laittaa entä kuinka paljon?Entäs sitten toi pyörimissuunta,pyöriikö samaan suuntaan kuin moottori vai onko tätä ajeltu pakilla eteenpäin?En löytänyt tietoa ainakaan helposti netistä,linkkivinkkejä? t:Makke

Kapu III

Luulisin näin

Viesti Kirjoittaja Kapu III » 19 Touko 2007 13:48

Että kytkimeen kuuluu samaa öljyä kun moottoriinkin ja täyttökorkissa pitäisi olla mittatikku. Täältä mitään apua ? http://www.volvo.com/volvopenta/finland ... e/inboard/

Eikös ns. suoravälitys pyöri samaansuuntaan kuin moottorikin mutta jos vaihteessa on välitys niin silloin sen pyörimissuunta muuttuu ellei siinä ole mainintaa reverse eli pyörimissuunta pysyy samana (vai oliko se toisinpäin, en muista)

veehoo

Re: volvo penta merikytkimet

Viesti Kirjoittaja veehoo » 19 Touko 2007 18:37

isomakke kirjoitti:Mulla on Mb 10a:n perässä todennäköisesti ms kytkin,mitähän öljyä tollaseen kuuluu laittaa entä kuinka paljon?
MB10a:n alkuperäisessä manuaalissa muistaakseni luki, että sekä moottoriin että MS-kytkimeen käytetään samaa öljylaatua, olikos se nyt 10W-30. Ja mittatikku oli mulla ainakin kiinni siinä korkissa.
Simppu, pikkupellinkiläinen vm. 81

isomakke

Viesti Kirjoittaja isomakke » 21 Touko 2007 21:45

No mittatikku on kadonnut vuosien saatossa mutta pistin litran sae 30:stä,eiköhän se sillä pelitä.Pyörimissuunta oli tosiaan väärä että pitää hankkia toinen potkuri

Vastaa Viestiin