Lättäpään sytytystulpat

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 15 Touko 2007 15:05

Tässä on minun nappisilmä menossa maalauksel... ei kun metallinkeräykseen. Joskus on raskittava luopua vaikka tekee kiepeää...

http://groups.msn.com/Bertta-Lotta/seka ... hotoID=497
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03 Kesä 2007 19:55

Täytyy sanoa että on nuo magneetot kummallisia yksilöitä. Bertta-Lotassa on kaksi magneettoa joista toinen varalla. Avasin veneilykauden koemielessä "kakkosella" eli varamagneetolla. Se on täysin peruskorjattu, laakeroitu, kaikki saatavilla olevat osat uusia tai tarkistettuja, käämitys uusi ja magnetointi tehty. Samoin kuin "ykköseen" tehtiin 4 vuotta sitten.
Vaan silti ne toimivat erilailla ja nimenomaan "kakkonen" on se huonompi. Koneen käyntiääni on karkeampi, tyhjäkäyntikierrokset alemmat ja käynnistyvyys huomattavasti huonompi vaikka säädöt ja ennakot ovat sananmukaisesti piirulleen samat (on kokeiltu myös magneettokohtaista hienosäätöä ilman vaikutusta). Itseasiassa menossa on jo neljäs tai viides "kakkonen" sillä joka jumalan vuosi joku traktorimies haluaa välttämättä toimivan magneeton ja aina pitää kunnostaa itselle uusi varamagneetto. Mutta yksikään niistä ei ole toiminut yhtä timangisti kuin tuo vanha "ykkönen"...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

msalmi1
Viestit: 226
Liittynyt: 26 Loka 2005 14:55
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja msalmi1 » 06 Kesä 2007 13:58

Minulla on parhaillaan moottoripyörässä (vanha 2T) menossa tulppien syöntiepisodi. Toisen sylinterin tulppa pimenee jatkuvasti. Kunhan puolat ja tulpanjohdotukset on vaihdettu, niin kaikki on uutta osaa. Tulpanhatuista ei varaosaliikkeessä, eikä esson baarissa osattu sanoa varmaa tietoa pitääkö olla 0ohm vai 5k ohm. Järkeilemällä (...etuvastus rajoittaa virtaa...) ja nettiä surffaamalla päädyin 5k ohm hattuihin. Jos nyt alkaisi tulpat kestämään.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 06 Kesä 2007 18:35

Eihän vaan ole Suzuki T tai GT 250?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 09 Heinä 2007 10:24

Tuosta tulppien hajoamisesta sen verran että jos seos ja lämpöarvo on oikein ja moottorissa on puristukset kunnossa niin polttaako paljon öljyä joka tuhoaisi tulpat?
Tulppien kärkivälin voisi myös vetää puoleen siitä mitä ne on tehtaan jäljiltä. Auttaa siinä tapauksessa jos kipinä on vähän huono. Tulpan alle voisi tehdä myös välikappaleen niin saisi kaupasta helpommin tulppia.

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 09 Heinä 2007 10:31

Tulpanhattujen vastukset eivät vaikuta muuhun kuin televiokuvan laatuun mutta jos tulppa itsessään on vastuksellinen R tulppa niin hatussa ei vastusta saa olla.
Vastuksellinen tulpanhattu kyllä hajoaa ajan kulussa ja tuloksena on ääretön vastus ja kiroilua.

Vastaa Viestiin