Lättäpään sytytystulpat
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Tässä on minun nappisilmä menossa maalauksel... ei kun metallinkeräykseen. Joskus on raskittava luopua vaikka tekee kiepeää...
http://groups.msn.com/Bertta-Lotta/seka ... hotoID=497
http://groups.msn.com/Bertta-Lotta/seka ... hotoID=497
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Täytyy sanoa että on nuo magneetot kummallisia yksilöitä. Bertta-Lotassa on kaksi magneettoa joista toinen varalla. Avasin veneilykauden koemielessä "kakkosella" eli varamagneetolla. Se on täysin peruskorjattu, laakeroitu, kaikki saatavilla olevat osat uusia tai tarkistettuja, käämitys uusi ja magnetointi tehty. Samoin kuin "ykköseen" tehtiin 4 vuotta sitten.
Vaan silti ne toimivat erilailla ja nimenomaan "kakkonen" on se huonompi. Koneen käyntiääni on karkeampi, tyhjäkäyntikierrokset alemmat ja käynnistyvyys huomattavasti huonompi vaikka säädöt ja ennakot ovat sananmukaisesti piirulleen samat (on kokeiltu myös magneettokohtaista hienosäätöä ilman vaikutusta). Itseasiassa menossa on jo neljäs tai viides "kakkonen" sillä joka jumalan vuosi joku traktorimies haluaa välttämättä toimivan magneeton ja aina pitää kunnostaa itselle uusi varamagneetto. Mutta yksikään niistä ei ole toiminut yhtä timangisti kuin tuo vanha "ykkönen"...
Vaan silti ne toimivat erilailla ja nimenomaan "kakkonen" on se huonompi. Koneen käyntiääni on karkeampi, tyhjäkäyntikierrokset alemmat ja käynnistyvyys huomattavasti huonompi vaikka säädöt ja ennakot ovat sananmukaisesti piirulleen samat (on kokeiltu myös magneettokohtaista hienosäätöä ilman vaikutusta). Itseasiassa menossa on jo neljäs tai viides "kakkonen" sillä joka jumalan vuosi joku traktorimies haluaa välttämättä toimivan magneeton ja aina pitää kunnostaa itselle uusi varamagneetto. Mutta yksikään niistä ei ole toiminut yhtä timangisti kuin tuo vanha "ykkönen"...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 226
- Liittynyt: 26 Loka 2005 14:55
- Paikkakunta: turku
Minulla on parhaillaan moottoripyörässä (vanha 2T) menossa tulppien syöntiepisodi. Toisen sylinterin tulppa pimenee jatkuvasti. Kunhan puolat ja tulpanjohdotukset on vaihdettu, niin kaikki on uutta osaa. Tulpanhatuista ei varaosaliikkeessä, eikä esson baarissa osattu sanoa varmaa tietoa pitääkö olla 0ohm vai 5k ohm. Järkeilemällä (...etuvastus rajoittaa virtaa...) ja nettiä surffaamalla päädyin 5k ohm hattuihin. Jos nyt alkaisi tulpat kestämään.
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Eihän vaan ole Suzuki T tai GT 250?
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53
Tuosta tulppien hajoamisesta sen verran että jos seos ja lämpöarvo on oikein ja moottorissa on puristukset kunnossa niin polttaako paljon öljyä joka tuhoaisi tulpat?
Tulppien kärkivälin voisi myös vetää puoleen siitä mitä ne on tehtaan jäljiltä. Auttaa siinä tapauksessa jos kipinä on vähän huono. Tulpan alle voisi tehdä myös välikappaleen niin saisi kaupasta helpommin tulppia.
Tulppien kärkivälin voisi myös vetää puoleen siitä mitä ne on tehtaan jäljiltä. Auttaa siinä tapauksessa jos kipinä on vähän huono. Tulpan alle voisi tehdä myös välikappaleen niin saisi kaupasta helpommin tulppia.
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53