mikä polttoaine w2
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 15 Heinä 2006 10:59
- Paikkakunta: tyrwää
mikä polttoaine w2
mikä bensa toimii parhaiten w2:ssa?
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Kaikki bensiiniksi luokiteltu polttoaine jonka oktaaniluku on yli 80.
Se on tuo 2T öljyn lisääminen vähän semmoinen "mutuhomma" ja itse en sen käynnin tasaisuutta parantavaan voimaan usko mutta toisaalta joka tankkauksessa minäkin seostan omat polttoaineet lisäaineilla eli venttiiliensuoja-aineella ja jäänestolla. Veikkaisin että tuo venttilisuoja-aine on ihan turhanpäiväistä lotrailla sekaan mutta jostakin syystä sitä vaan tulee laitettua. Jäänestoa on tullut loroteltua jokaisen vesikulkuneuvon tankkiin pennusta asti isäukon esimerkin pohjalta eikä koskaan ole että olisi ollut joku &%%¤#()%&%#)( vesihelmi pääsuuttimessa tai suodattimissa vettä. Ja nyt sitten puuta koputtamaan...
Se on tuo 2T öljyn lisääminen vähän semmoinen "mutuhomma" ja itse en sen käynnin tasaisuutta parantavaan voimaan usko mutta toisaalta joka tankkauksessa minäkin seostan omat polttoaineet lisäaineilla eli venttiiliensuoja-aineella ja jäänestolla. Veikkaisin että tuo venttilisuoja-aine on ihan turhanpäiväistä lotrailla sekaan mutta jostakin syystä sitä vaan tulee laitettua. Jäänestoa on tullut loroteltua jokaisen vesikulkuneuvon tankkiin pennusta asti isäukon esimerkin pohjalta eikä koskaan ole että olisi ollut joku &%%¤#()%&%#)( vesihelmi pääsuuttimessa tai suodattimissa vettä. Ja nyt sitten puuta koputtamaan...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Kokeilin tuota samaa Valmettiin suhteella 40/60 ja se ei kyllä tykännyt siitä ollenkaan. Eikä siinä taloudellisestikkaan ole mitään järkeä kun hintaero on aikaillla pieni nykyään - taitaa olla 0,8€ ja 1,4 € joten litrahinnaksi tulee 1,1€. Matka-ajossa ajelen kerosiinillä missä on n. 20-30% bensiiniä seassa.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:15
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 15 Huhti 2003 09:12
Mulla oli joku vuosi sitten paatissa W2:nen ja ajelin aluksi pelkällä 95:llä mutta sitten eräs vanhempi herrasmies suositteli 80 % 95:ttä ja loput löpöä. Kävi huomattavasti tasaisemmin eikä käynnistymisen kanssa ollut mitään ongelmia. Tulppia en enää muista mitkä siinä oli mutta samoilla pelitti kuin pelkällä bensalla ajaessa.
Terv. Jouni Vartiainen
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Sun Wikessä mahtaa olla puristukset reilusti yli kymmenen 
Ei sivuventtiilikone jonnka puristukset ovat luokkaa 5,5-6 tarvitse oktaaneja kuin 65 pintaan - kaikki muu on turhaa.

Ei sivuventtiilikone jonnka puristukset ovat luokkaa 5,5-6 tarvitse oktaaneja kuin 65 pintaan - kaikki muu on turhaa.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 30 Loka 2005 10:52
polttoaineet
Pitäisikö Albin o-21:ssä laittaa löpöä sekaan? Olen ajellut 95e:llä ja toimii. kylmänä käynnistyy tahmeasti, mutta aina on käynnistynyt. lämpimänä käynnistyy hekposti.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:15
Kun moottori on ollut petroolikäyttöinen niin on käynnistetty bensalla ja sitten vaihdettu petrooliin. Ja toisin päin sammutettaessa että linjat bensalla seuraava käynnistystä varten. Minulla kaks osainen tankki jossa toisessa puhasta 95:ttä ja isossa sitten sitä 95/löpö sotkua mikä on jäljittelevinään petroolia. Huhuja on kuulunut että virosta sais vielä petroolia tynnyreissä. Mahtaako pitää paikkaansa? Sillä kyllä yks mies ajaa pari kyt vuotta mutta kimpassa kannattais ehkä ostaa?
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:15
Älkää vaan laittako jäänestoa tuoreöljyvoideltuun persveivariin. Kuivattaa laakerit ja poks. On kokemusta ja korjaamossa kysyttiin ensimmäiseksi että "et kai oo pistäny jäänestoa?"Veli-Matti kirjoitti:Kaikki bensiiniksi luokiteltu polttoaine jonka oktaaniluku on yli 80.
Se on tuo 2T öljyn lisääminen vähän semmoinen "mutuhomma" ja itse en sen käynnin tasaisuutta parantavaan voimaan usko mutta toisaalta joka tankkauksessa minäkin seostan omat polttoaineet lisäaineilla eli venttiiliensuoja-aineella ja jäänestolla. Veikkaisin että tuo venttilisuoja-aine on ihan turhanpäiväistä lotrailla sekaan mutta jostakin syystä sitä vaan tulee laitettua. Jäänestoa on tullut loroteltua jokaisen vesikulkuneuvon tankkiin pennusta asti isäukon esimerkin pohjalta eikä koskaan ole että olisi ollut joku &%%¤#()%&%#)( vesihelmi pääsuuttimessa tai suodattimissa vettä. Ja nyt sitten puuta koputtamaan...
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Mullapa ei ole koskaan ollut, eikä 99,99 % todennäköisyydellä tulekkaan olemaan, niin modernia tekniikkaa veneen perässä että siinä olisi tuoreöljyvoitelu...
Sinänsä kummallista kun siihen ei ole mitään järkevää syytä sillä öljyt ja polttoaineethan ovat siinä systeemissä erillään ja sekoittuvat vasta sylinterissä. Mitäpä eroa siinä on vanhaan kunnon tekniikkaan? Mutta toisaalta minulla on tiedossa reilusti yli 20t ajettu tuoreöljyvoitelulla oleva skootteri jossa laitetaan joka tankkauksen yhteydessä tankkiin jäänestoa koska se on ympärivuotisessa ajossa. Olisikohan tuohon laakerien kuivamiseen jokin muu syy mutta diagnoosi on väärä ja potilas kuolee siitä huolimatta
Sinänsä kummallista kun siihen ei ole mitään järkevää syytä sillä öljyt ja polttoaineethan ovat siinä systeemissä erillään ja sekoittuvat vasta sylinterissä. Mitäpä eroa siinä on vanhaan kunnon tekniikkaan? Mutta toisaalta minulla on tiedossa reilusti yli 20t ajettu tuoreöljyvoitelulla oleva skootteri jossa laitetaan joka tankkauksen yhteydessä tankkiin jäänestoa koska se on ympärivuotisessa ajossa. Olisikohan tuohon laakerien kuivamiseen jokin muu syy mutta diagnoosi on väärä ja potilas kuolee siitä huolimatta

Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."