mikä polttoaine w2

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
koivisto
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Heinä 2006 10:59
Paikkakunta: tyrwää

mikä polttoaine w2

Viesti Kirjoittaja koivisto » 31 Heinä 2006 19:15

mikä bensa toimii parhaiten w2:ssa?

Saima
Viestit: 502
Liittynyt: 21 Helmi 2004 09:36
Paikkakunta: Raasepori

Viesti Kirjoittaja Saima » 31 Heinä 2006 19:30

Parempaa helposti saatavaa en tiedä kuin 95 terästettynä 0,25% 2t-öljyllä. Luuloa tai ei, mutta pehmeämmin wikuttaa öljyn kera.
Manner

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 31 Heinä 2006 20:08

Kaikki bensiiniksi luokiteltu polttoaine jonka oktaaniluku on yli 80.
Se on tuo 2T öljyn lisääminen vähän semmoinen "mutuhomma" ja itse en sen käynnin tasaisuutta parantavaan voimaan usko mutta toisaalta joka tankkauksessa minäkin seostan omat polttoaineet lisäaineilla eli venttiiliensuoja-aineella ja jäänestolla. Veikkaisin että tuo venttilisuoja-aine on ihan turhanpäiväistä lotrailla sekaan mutta jostakin syystä sitä vaan tulee laitettua. Jäänestoa on tullut loroteltua jokaisen vesikulkuneuvon tankkiin pennusta asti isäukon esimerkin pohjalta eikä koskaan ole että olisi ollut joku &%%¤#()%&%#)( vesihelmi pääsuuttimessa tai suodattimissa vettä. Ja nyt sitten puuta koputtamaan...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

LHE
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:15

Viesti Kirjoittaja LHE » 31 Heinä 2006 21:02

Omassa Albinissa olen käyttänyt seosta jossa 1/2 95:ttä ja 1/2 löpöä. Hyvin on sillä liemellä sutkuttanut. En kyllä tiiä miten Wiku reagoi moiseen litkuun.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 31 Heinä 2006 22:26

Kokeilin tuota samaa Valmettiin suhteella 40/60 ja se ei kyllä tykännyt siitä ollenkaan. Eikä siinä taloudellisestikkaan ole mitään järkeä kun hintaero on aikaillla pieni nykyään - taitaa olla 0,8€ ja 1,4 € joten litrahinnaksi tulee 1,1€. Matka-ajossa ajelen kerosiinillä missä on n. 20-30% bensiiniä seassa.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

LHE
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:15

Viesti Kirjoittaja LHE » 31 Heinä 2006 22:40

No kuka nyt näissä hommissa hintoja ihmettelee ;). Sain reseptin jo edesmenneeltä konemestarisedältäni. Bensa kuulemma käy liian kuumana ja löpö seassa vähän pehmentää menoa. Mutta sehän on varmaan moottori kohtaista mutta O-22:ssa toimii mainiosti.

ruuvari
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ruuvari » 01 Elo 2006 07:53

Omaa wikkeäni olen tämän kesää käytellyt pelkällä 95:lla ja hyvin toimii. Hiukan käynnistettäessä paukkuu mutta kun alkaa rullaamaan niin kehrää kuin kissa.
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...

vartijo2
Viestit: 106
Liittynyt: 15 Huhti 2003 09:12

Viesti Kirjoittaja vartijo2 » 01 Elo 2006 08:23

Mulla oli joku vuosi sitten paatissa W2:nen ja ajelin aluksi pelkällä 95:llä mutta sitten eräs vanhempi herrasmies suositteli 80 % 95:ttä ja loput löpöä. Kävi huomattavasti tasaisemmin eikä käynnistymisen kanssa ollut mitään ongelmia. Tulppia en enää muista mitkä siinä oli mutta samoilla pelitti kuin pelkällä bensalla ajaessa.
Terv. Jouni Vartiainen

koivisto
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Heinä 2006 10:59
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja koivisto » 02 Elo 2006 11:50

onks ketään kokeillut noita bensiinin lisäaineita miten ne toimii?katselin täältä netistä noista lisäaineista ja niissä olin et 95:stä saa lisäaineella 99.5 oktaanista bensiiniä.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 02 Elo 2006 22:41

Sun Wikessä mahtaa olla puristukset reilusti yli kymmenen ;-)
Ei sivuventtiilikone jonnka puristukset ovat luokkaa 5,5-6 tarvitse oktaaneja kuin 65 pintaan - kaikki muu on turhaa.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

LHE
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:15

Viesti Kirjoittaja LHE » 03 Elo 2006 18:27

Joo. V.M oli just oikeassa oktaanien suhteen. Löpöllä siis on tarkoitus juuri "miedontaa" bensaa.

jompe
Viestit: 51
Liittynyt: 30 Loka 2005 10:52

polttoaineet

Viesti Kirjoittaja jompe » 03 Elo 2006 20:16

Pitäisikö Albin o-21:ssä laittaa löpöä sekaan? Olen ajellut 95e:llä ja toimii. kylmänä käynnistyy tahmeasti, mutta aina on käynnistynyt. lämpimänä käynnistyy hekposti.

LHE
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:15

Viesti Kirjoittaja LHE » 03 Elo 2006 20:29

Kun moottori on ollut petroolikäyttöinen niin on käynnistetty bensalla ja sitten vaihdettu petrooliin. Ja toisin päin sammutettaessa että linjat bensalla seuraava käynnistystä varten. Minulla kaks osainen tankki jossa toisessa puhasta 95:ttä ja isossa sitten sitä 95/löpö sotkua mikä on jäljittelevinään petroolia. Huhuja on kuulunut että virosta sais vielä petroolia tynnyreissä. Mahtaako pitää paikkaansa? Sillä kyllä yks mies ajaa pari kyt vuotta mutta kimpassa kannattais ehkä ostaa?

LHE
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:15

Viesti Kirjoittaja LHE » 03 Elo 2006 20:36

Veli-Matti kirjoitti:Kaikki bensiiniksi luokiteltu polttoaine jonka oktaaniluku on yli 80.
Se on tuo 2T öljyn lisääminen vähän semmoinen "mutuhomma" ja itse en sen käynnin tasaisuutta parantavaan voimaan usko mutta toisaalta joka tankkauksessa minäkin seostan omat polttoaineet lisäaineilla eli venttiiliensuoja-aineella ja jäänestolla. Veikkaisin että tuo venttilisuoja-aine on ihan turhanpäiväistä lotrailla sekaan mutta jostakin syystä sitä vaan tulee laitettua. Jäänestoa on tullut loroteltua jokaisen vesikulkuneuvon tankkiin pennusta asti isäukon esimerkin pohjalta eikä koskaan ole että olisi ollut joku &%%¤#()%&%#)( vesihelmi pääsuuttimessa tai suodattimissa vettä. Ja nyt sitten puuta koputtamaan...
Älkää vaan laittako jäänestoa tuoreöljyvoideltuun persveivariin. Kuivattaa laakerit ja poks. On kokemusta ja korjaamossa kysyttiin ensimmäiseksi että "et kai oo pistäny jäänestoa?"

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03 Elo 2006 21:28

Mullapa ei ole koskaan ollut, eikä 99,99 % todennäköisyydellä tulekkaan olemaan, niin modernia tekniikkaa veneen perässä että siinä olisi tuoreöljyvoitelu...
Sinänsä kummallista kun siihen ei ole mitään järkevää syytä sillä öljyt ja polttoaineethan ovat siinä systeemissä erillään ja sekoittuvat vasta sylinterissä. Mitäpä eroa siinä on vanhaan kunnon tekniikkaan? Mutta toisaalta minulla on tiedossa reilusti yli 20t ajettu tuoreöljyvoitelulla oleva skootteri jossa laitetaan joka tankkauksen yhteydessä tankkiin jäänestoa koska se on ympärivuotisessa ajossa. Olisikohan tuohon laakerien kuivamiseen jokin muu syy mutta diagnoosi on väärä ja potilas kuolee siitä huolimatta ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin