Mutta mikä menee pieleen? Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta ruiskupumpuista, enkä haluaisi hypätä suinpäin suohon. Kirjastosta olen kovasti hakenut dieseleitä käsitteleviä opuksia, mutta törmään aina samaan ongelmaan: Ruiskupumput ohitetaan AINA lauseella "Ota yhteyttä ammattitaitoiseen huoltoon" tms. En suostu millään uskomaan, että kuuskytluvun mekaaninen Minimec ruiskupumppu on tekemätön laite tavallisella järjellä varustetulle maallikolle, joka on aikojen saatossa saanut menestyksekkäästi takaisin toimintaan erilaisia vimpaimia käkikellosta suihkumoottoriin.
Uskaltaisiko joku jakaa kannustavia kommentteja. Yhä mukavampaa olisi, jos joltakulta löytyisi jotain dataa ko. nelipyttyisen Traderin Minimec pumpusta. Jo se, miten pumpun ajoitus on hoidettu, olisi isoksi avuksi, että purkaessa osaisi kiinnittää huomion oikeisiin kohtiin. Irtoaako pumppu koneen etupään avoinna pyörivästä kytkimestä (kuva "possusta" alla), vai pitääkö purkaa syvempään? Itse meinaan jokatapauksessa homman aloittaa, kannettakoon sitten vaikka myöhemmin nöyränä kopallinen osia ammattimiehelle..

Ja jos joku sattuu kuvasta tunnistamaan iloisenvärisen myllyn, kyllä vain, se on vanhamin vanhasta venestä, Kiiskestä, jota olemme avovaimoni kanssa ohjastaneet jo alkutalvesta 2005.