Fordiin märkäpakosarja
- Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
-
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35
- Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Suunnilleen sama kuvio kuin Andella.
4 putkea- 3/tuloa ja 1 poisto
Minulla yksi tulo puhaltimella ja kaksi imukanavan suuaukolla ( kaksi konetta ).
Poistoputki puhaltimella.
Kokemus -08 kesästä.
Jos unohti käynnistää puhaltimet nousi konetilan lämpö yli 80`
Puhaltimilla n. 65` tosin viimekesä ei ollut kovin kuuma muutenkaan.
4 putkea- 3/tuloa ja 1 poisto
Minulla yksi tulo puhaltimella ja kaksi imukanavan suuaukolla ( kaksi konetta ).
Poistoputki puhaltimella.
Kokemus -08 kesästä.
Jos unohti käynnistää puhaltimet nousi konetilan lämpö yli 80`
Puhaltimilla n. 65` tosin viimekesä ei ollut kovin kuuma muutenkaan.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Minulla ei ole moottoritilassa puhallinta eikä ole tullut mittailtua lämpötiloja, homma on jäänyt hoitamatta oikeastaan kahdesta (teko)syystä; niin se on toiminut riittävän hyvin ammattikäytössäkin ja sitten toisena (teko)syynä on ollut että mitä sitä turhia kun ensi kaudeksi kaikki menee kuitenkin uusiksi...
Mutta puhallin on jo ostettu.
Semmoistakin tuli ajankuluksi funtsailtua että kun 4,4l litran kone imee ilmaa 1500rpm 3,3 kuutiota (eli se jäähdyttää konetta tuolla ilmamäärällä kokoajan käydessään) niin pitäiskö sinne pelkästään puhaltaa korvausilmaa vai imeä sitä pois tai kytkeä puhallin niin että koneen käydessä se tuo ilmaa ja sammutettaessa termostattiohjattuna poistaa ilmaa konekopasta tai olisi kokonaan termostattiohjattu eli kytkeytyisi n. 60-70 asteen lämpötilassa omaan tahtiinsa poistamaan ilmaa...
Mutta kun meni näinkin vaikeaksi pähkäilyksi niin jättäisikö sittenkin kokonaan laittamatta tai tekisi vaan "perinteisen" poistokytkennän

Mutta puhallin on jo ostettu.
Semmoistakin tuli ajankuluksi funtsailtua että kun 4,4l litran kone imee ilmaa 1500rpm 3,3 kuutiota (eli se jäähdyttää konetta tuolla ilmamäärällä kokoajan käydessään) niin pitäiskö sinne pelkästään puhaltaa korvausilmaa vai imeä sitä pois tai kytkeä puhallin niin että koneen käydessä se tuo ilmaa ja sammutettaessa termostattiohjattuna poistaa ilmaa konekopasta tai olisi kokonaan termostattiohjattu eli kytkeytyisi n. 60-70 asteen lämpötilassa omaan tahtiinsa poistamaan ilmaa...
Mutta kun meni näinkin vaikeaksi pähkäilyksi niin jättäisikö sittenkin kokonaan laittamatta tai tekisi vaan "perinteisen" poistokytkennän


Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Veli-Matti on hyvä eikä rosvoile toisen ideoita.
Meinasin laittaa talvella termarin ohjaamaan puhaltimia, jolloin ei tarvitsisi muistaa kytkeä niitä päälle.
Jätän kuitenkin manuaalikäytönkin, siltä varalta että termari hajoaa.
Testasin käsikopelolla puhallustehoja ja huomasin ilmämäärän putoavan reilusti jos vain jompikumpi puhaltimista on päällä. Eli minun tapauksessa minun puhallintehoilla konetila kaipaa molemmat.
Jos vain toinen, valitsisin silloin poiston, koska muuten on vaarana että "ylipaine" pukkaa konetilan hajut veneen sisälle.
Meinasin laittaa talvella termarin ohjaamaan puhaltimia, jolloin ei tarvitsisi muistaa kytkeä niitä päälle.
Jätän kuitenkin manuaalikäytönkin, siltä varalta että termari hajoaa.
Testasin käsikopelolla puhallustehoja ja huomasin ilmämäärän putoavan reilusti jos vain jompikumpi puhaltimista on päällä. Eli minun tapauksessa minun puhallintehoilla konetila kaipaa molemmat.
Jos vain toinen, valitsisin silloin poiston, koska muuten on vaarana että "ylipaine" pukkaa konetilan hajut veneen sisälle.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Täytyy tunnustaa etten ollut ihan vakavissani tuon termarirumban kanssa 

Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13 Loka 2008 19:52
- Paikkakunta: Rauma
Aikoinaan merenkulkulaitoksen tarkastaja opetti koneoppia. Hän sanoi, ettei moottorin kanssa kannata ruveta kilpailemaan, kumpi sen ilman ottaa: moottori vai imuri. Eli Ainoastaan tuloa moottoritilaan, moottorihan voisi ottaa imuilman suoraan ulkoa, putkella esim. avotilaan, sinne suodatin. Tällöin konehuoneen voisi alipaineistaa
käryt ja lämpö ulos. Kone imeköön rauhassa ilmansa paineistamattomasta (yli/alipaine) ilmasta...
