Tohon on pakko lisätä että Sipoossa tapahtuu muutenkin ihan eriluokan asiota kun siitä länteen. On lemminkäisen temppelit joulupukin jälkeläiset ja mm oma suht iso öljy-yhtiökin SEO= SIBBO EWING OIL :)louhi kirjoitti:Kyllä se onnisttuu skraballa etelässäkin- ainakin syksyllä : )
Fein Multimaster
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 25 Marras 2003 13:43
- vanhami
- Viestit: 507
- Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
No en ole etelästä vaikka täällä asunkin, sitä en myönnä.Kinde kirjoitti: Joo mut Japekki hei täällä on jokunen kaveri täältä etelästä eikä me olla totuttu tommosiiin hommiin jota te siellä teettä aina kun karhunmetsältä kerkiätte. Raavin aikanaan just samalaisen pinnan puhtaaks omasta ja siihen hyyty, oli pakko siirtyä koneisiin. :)
Mulla on kolmas projekti menossa ja jotenkin ei jaksais.
Toisaalta ollan esim. Huhtan pekan kanssa täysin ääripäitä edustavia kavereita.
Pekka käyttää pumppumeisseleitä ja hifistelee satavuotta vanhoilla höylillä.
Mä etsin aina tehokkaampia koneita, millä homman voisi tehdä. ...
Pitää mennä kokeilemaan ihan rantaan mitä se pohja sanoo
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ehkäpä mulla ja Japekilla on se etuna että "kun karhun kanssa painii lyö niin peljätä ei pieni ruumiillinen työ" eli kysymys on asenteesta millä hommaan tarttuu ;) ;)
Tuo oli kerrassaan hurjan näköinen tuo Masoinin asfaltoitu vene. Mitenkäs sen kanssa kävi jatkossa, kaaret ja osa laudoitusta uusiksi? Miten kyllästys ja pinnoitukset sujuivat?
Tuo oli kerrassaan hurjan näköinen tuo Masoinin asfaltoitu vene. Mitenkäs sen kanssa kävi jatkossa, kaaret ja osa laudoitusta uusiksi? Miten kyllästys ja pinnoitukset sujuivat?
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: 16 Huhti 2003 11:59
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
Joo kaksi alinta lautaparia meni vaihtoon. Alin pari oli periaatteessa terve, mutta kun oli tehty filmivanerista, ja se ei mielestäni oikein sovi 36 veistettyyn paattiin ;)
Noin 30 kaarta vaihtoon ja perästeevi ja peräsin siinä samalla. Nyt mietin rungon rimoitusta. Kansiremppaa myös työn alla ja ruffi on tiensä päässä.
Suurin asia mikä tuossa askarruttaa on se, kun vene on aikanaan kasattu rautaruuveilla. Vesilinjan alapuolella on nyt vaihdettu noita ruuveja happosiin, ne mitkä on irti lähteneet. Lisäksi ole ihan raakasti vaan laittanut kolmannen ruuvin joka lautaan kaarien kohdalle.
Tuo rimoitus jäykistäisi rungon.
Markku
Noin 30 kaarta vaihtoon ja perästeevi ja peräsin siinä samalla. Nyt mietin rungon rimoitusta. Kansiremppaa myös työn alla ja ruffi on tiensä päässä.
Suurin asia mikä tuossa askarruttaa on se, kun vene on aikanaan kasattu rautaruuveilla. Vesilinjan alapuolella on nyt vaihdettu noita ruuveja happosiin, ne mitkä on irti lähteneet. Lisäksi ole ihan raakasti vaan laittanut kolmannen ruuvin joka lautaan kaarien kohdalle.
Tuo rimoitus jäykistäisi rungon.
Markku
- Jarmo Niinimäki
- Viestit: 701
- Liittynyt: 28 Syys 2005 12:55
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kiva kun masennatte... pohja puhtaaksi maalista parissa tunnissa... itseltäni kului Hain pohjan kanssa yli 50 tuntia...
Jarmo Niinimäki
m/s Summanmutikka
m/s Summanmutikka
-
- Viestit: 628
- Liittynyt: 15 Kesä 2004 13:56
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kuka ei asfaltoiduista veneistä tiedä, on jättänyt veneenrakennuksen peruskirjallisuuden lukematta ;-)masoini kirjoitti:Kuidutettuja veneitä on kaikki nähnyt, mutta moniko on nähnyt asfaltoidun?
Toinen Mooseksen kirja:
Vaimo tuli raskaaksi ja synnytti pojan. Kun hän näki, kuinka kaunis lapsi oli,
hän piilotteli sitä kolme kuukautta. Mutta kun hän ei enää voinut piilotella
sitä, hän otti kaislakorin, tiivisti sen asfalttipiellä ja tervalla,
pani pojan siihen ja laski korin Niilin rantakaislikkoon.
Hannu
-
- Viestit: 596
- Liittynyt: 10 Maalis 2004 08:51
- Paikkakunta: Täl pual jokke
- Viesti:
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 22:20
Maalikaavin - Vacuum Scraper, onko pelivehkeeksi?
Vene 1-2/2006 katsausnumerossa, antifouling-jätettä käsittelevässä jutussa käytettiin Vacuum Scraper - kaavinta tuppervaaraveneen pohjan puhdistukseen. Maalikerroksia oli kuulemma 21.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta, so. ko. kaapimesta ja syklonilaitteistosta.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta, so. ko. kaapimesta ja syklonilaitteistosta.

JV
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 25 Marras 2003 13:43
- venealeksi
- Viestit: 484
- Liittynyt: 17 Huhti 2003 16:22
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Moi.
Vetäsin viime viikolla 3 päivän aikana noin 9 tunnissa tuolla imuriin kytkettävällä laitteella Ellin pohjan lyijymaaleista puhtaaks.
Vetelin kylmänä enkä lämmittänyt maalia.
Lähti mukavasti. Myös kaapasi alla olleen pohjamaalin suurimmaksi osaksi pois.
Ja jäljelle jäi alla oleva oranssi mönjä.
Paikat missä maali oli hiukan löyhässä niin skraballa lähti kaikki maalit puuhun saakka kerralla mukavasti. ( Tämä tietysti huono juttu kun ylipäätään oli löyhässä mutta pää osin tammesta. )
Muutama kuva asiasta webbi sivuillani.
http://personal.inet.fi/koti/apeltomaki ... nance.html
Pömpelinä imurin ja scraban välissä käytin tuhkaimuria.
Aleksi
Vetäsin viime viikolla 3 päivän aikana noin 9 tunnissa tuolla imuriin kytkettävällä laitteella Ellin pohjan lyijymaaleista puhtaaks.
Vetelin kylmänä enkä lämmittänyt maalia.
Lähti mukavasti. Myös kaapasi alla olleen pohjamaalin suurimmaksi osaksi pois.
Ja jäljelle jäi alla oleva oranssi mönjä.
Paikat missä maali oli hiukan löyhässä niin skraballa lähti kaikki maalit puuhun saakka kerralla mukavasti. ( Tämä tietysti huono juttu kun ylipäätään oli löyhässä mutta pää osin tammesta. )
Muutama kuva asiasta webbi sivuillani.
http://personal.inet.fi/koti/apeltomaki ... nance.html
Pömpelinä imurin ja scraban välissä käytin tuhkaimuria.
Aleksi
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 08 Loka 2004 22:31
- Paikkakunta: Sipoo
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07 Maalis 2006 21:51
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Maalikaavin - Vacuum Scraper, onko pelivehkeeksi?
Mulla on tarkoitus putsata oman veneen pohja moisella. Tein lyhyitä koeskrapauksia viime viikonloppuna, ja pohjimmaista primeria lukuun ottamatta maali tuntui lähtevän helposti (ja se primeri taas ei millään) ja nopeasti. Kuumailmapuhaltimella kun kokeilin, lähti pohjamaalikin, mutta samalla hienonhienoa lastua itse puustakin, ja työskentely oli tosi hidasta. Kyse saattoi tietty olla tekniikan puutteesta.jvasama kirjoitti:Vene 1-2/2006 katsausnumerossa, antifouling-jätettä käsittelevässä jutussa käytettiin Vacuum Scraper - kaavinta tuppervaaraveneen pohjan puhdistukseen. Maalikerroksia oli kuulemma 21.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta, so. ko. kaapimesta ja syklonilaitteistosta.
Kokeilukerralla imurina oli pieni 780-wattinen käsi-imuri, joka oli hankala käyttää ja tehoton. Lisäksi säiliö/filtteri tukkeutui aina puolen metrin välein. Sykloni on siis välttämätön. Askartelin sellaisen tänään Teollisuus-Etolasta ostamastani 32 mm sähköputkesta sekä sinisestä 32 mm haitariputkesta. Oikeaa imuriputkea on ihan turha käyttää, kun tuo kestää hyvin kyseisessä tarkoituksessa ja oli hinnaltaan alle puolet imuriputkesta. Kai tuokin oli johonkin työstöjätteen imemiseen tarkoitettu.
Tavallinen Orthexin kannellinen muoviämpäri ei kokeillessa kestänyt 1400-wattisen imurin tehoa, vaan meni luttuun kun tukin letkun. Kaipa silläkin homma kuitenkin onnistuisi. Seuraavaksi aion kuitenkin kokeilla 20-litraista peltistä maaliämpäriä - luulisi kestävän!
Mikäli kiinnostusta löytyy, voin kertoa lisäkokemuksia, kunhan ensi viikonloppuna aloitan varsinaisen homman.
t. Matti Airas
- vanhami
- Viestit: 507
- Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hahaa!!!
Konevuokraamo vatupassi (mm espoossa) vuokraa metabon maalijyrsintä kohtuulliseen hintaan.
Otan sen kokeeksi ens viikonloppuna ja katotaan mitä sillä tekee.
Mika
Konevuokraamo vatupassi (mm espoossa) vuokraa metabon maalijyrsintä kohtuulliseen hintaan.
Otan sen kokeeksi ens viikonloppuna ja katotaan mitä sillä tekee.
Mika
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07 Maalis 2006 21:51
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Tulipahan vietettyä intiimejä hetkiä pölynimuriskrapan kanssa. Areten pohja tuli miltei kaavittua, tosin vasta alustavasti. Aikaa meni 4 tuntia/puoli, yhteensä tein kaapimispuuhaa siis 7 tunnin ajan. Runsas neljä tuntia päivässä tuntui ainakin mun voimillani olevan maksimitahti.
Pintaan jäi vielä kauttaaltaan läikkiä ja viiruja myrkkymaalia, ja limilautojen syrjiä en vielä vetänyt. Ne tuntuivat lähtevän kaapimella helposti puhtaaksi, lukuun ottamatta saumoissa käytettyä tiivistysmassaa, joka voi olla helpompi irrottaa jollain muulla pelillä.
Syklonisysteemi toimi todella hyvin. Pientä mujua kertyi ämpäriin vaikka kuinka, mutta edes vaatteet eivät värjääntyneet lainkaan. Alun jälkeen en enää viitsinyt käyttää edes hengityssuojaa, kun se ei värjääntynyt lainkaan, vaikka naama oli usein vaaksan päässä skrapan terästä.
Teriä multa kului ihan eri tavalla kuin Vene-lehden jutussa. Siellä täällä oli kupariniittiä tai ruuvia vähän kohollaan, ja niillä sai terän pilattua. Yhdellä kahden terän varapakkauksella pärjää kuitenkin hyvin.
Tuo maalijyrsin on kiinnostava kapine. Kuinka se toimii?
ma.
Pintaan jäi vielä kauttaaltaan läikkiä ja viiruja myrkkymaalia, ja limilautojen syrjiä en vielä vetänyt. Ne tuntuivat lähtevän kaapimella helposti puhtaaksi, lukuun ottamatta saumoissa käytettyä tiivistysmassaa, joka voi olla helpompi irrottaa jollain muulla pelillä.
Syklonisysteemi toimi todella hyvin. Pientä mujua kertyi ämpäriin vaikka kuinka, mutta edes vaatteet eivät värjääntyneet lainkaan. Alun jälkeen en enää viitsinyt käyttää edes hengityssuojaa, kun se ei värjääntynyt lainkaan, vaikka naama oli usein vaaksan päässä skrapan terästä.
Teriä multa kului ihan eri tavalla kuin Vene-lehden jutussa. Siellä täällä oli kupariniittiä tai ruuvia vähän kohollaan, ja niillä sai terän pilattua. Yhdellä kahden terän varapakkauksella pärjää kuitenkin hyvin.
Tuo maalijyrsin on kiinnostava kapine. Kuinka se toimii?
ma.