Kaikuanturille kannattaa tehdä suht kunnollinen pohjaläpivienti. Ei mitään peräantureita törröttämään pohjassa muoviklipsin päässä. Eikä myökään mitään johtoja laidan ulkoreunaa kiertelemään.. Vääjämättä jonain päivänä napsuvat vaan irti ja sitten on vähintään kaiku pois käytöstä, pahimmillaan jotain muuta.
Tee tai osta oikea läpivienti anturille. Niitä saa kaupasta tai sitten noista läpivientiosista tekemällä. Anturi on lähtökohta, eli pitää löytää anturi, joka mahtuu tuollaisen pronssisen läpiviennin sisälle. Peräpeilianturi ei yleensä ole sellainen, vaan kyse on semmoisesta yksinkertaisemmasta pyöreästä tötteröstä. Esim Nasan perusanturi mahtuu 1 1/2" pronssisen läpiviennin sisään, siitä on melko helppoa tehdä tiivis läpivienti. (Tosin sulla ei ole Nasaa, mutta siis tämä ihan mallina, että miten on tehty.)
Noita tatinan likaamia kulkuvalon metallikuoria voi liuotella asetonilla, bensalla tai vaikka sillä polttoöljyllä, mitä saat koneestasi kun huollat sen. Panet sinkkiämpäriin osat, ja liemet päälle. Annat jonkun aikaa liota, ja sitten vaan rätillä ja puutikulla sekä vanhalla hammasharjalla mömmöt pois. Jäljelle jää puhdas metallikuori naarmuttomana. Äläkä liottele kulkuvalojen muoviosia tai edes laseja, jos ne ei olekaan laseja. Lasinen kuuppa kyllä kestää liottaa, tietty. Kannattaa oman maun käyttää kumihanskoja jne, kun puuhaa pesun kanssa. Ja tulen kanssa ei sitten tuhrata siinä...
