VIRE 6hp

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
vesimies

VIRE 6hp

Viesti Kirjoittaja vesimies » 09 Touko 2005 18:30

Osaisiko joku sanoa, että onko vire 6hp keskimoottorissa
minkäänlaista virranulosotto mahdollisuutta?

JKu

Vire

Viesti Kirjoittaja JKu » 10 Touko 2005 20:43

ostin juuri eilen pienen Vire-moottorin. Tai ainakin myyjä kertoi sen olevan Vire 4 hv.
Nyt tarvitsisin lisätietoja, kaikenlainen on tarpeen! Mistä löytyy manuaaleeja, säätöohje magneetolle jne..

Tuohon ostamaani pikkuiseen moottoriin ei varmaan saa minkäänlaista sähkön ulosottoa, siinähän on vain magneett, joka antaa kipinän. ei muuta sähköä tuottavaa laitetta.

Kiitos jo etukäteen.

Puupää
Viesti:

Re: Vire

Viesti Kirjoittaja Puupää » 10 Touko 2005 21:07

JKu kirjoitti:ostin juuri eilen pienen Vire-moottorin. Tai ainakin myyjä kertoi sen olevan Vire 4 hv.
Nyt tarvitsisin lisätietoja, kaikenlainen on tarpeen! Mistä löytyy manuaaleeja, säätöohje magneetolle jne..

Tuohon ostamaani pikkuiseen moottoriin ei varmaan saa minkäänlaista sähkön ulosottoa, siinähän on vain magneett, joka antaa kipinän. ei muuta sähköä tuottavaa laitetta.

Kiitos jo etukäteen.
Terve! Vire-koneita taitaa olla monia malleja, mutta minulla pitäsi olla jossain varaston nurkassa ohjekirja säätöarvoineen Vire 6hv BVR -koneelle. Tuo BVR sisältää kytkimen (oliskos ollut BVH jossa ei ole kytkintä, ja samassa ohjekirjassa vielä joku kolmaskin malli..). Virtaa saa mukavasti ulos laittamalla laturin koneen kylkeen (minulla Dynastart, jolla koneen saa käyntiinkin ilman narua tai kampea, ja ajossa se sitten lataa akut täyteen).
T:Mikko

vesimies

Viesti Kirjoittaja vesimies » 10 Touko 2005 21:33

Minun VIRE on sitten ilmeisesti tuo BVR 6hp, koska siinä on kytkin.
Misttä sellaisen dynastartin voi hankkia, joka laitetaan koneen kylkeen?
Kiinnostaisi ne säätöarvot ym. manuaalit myös!!

VESIMIES

veehoo

Manuaaleja ym.

Viesti Kirjoittaja veehoo » 10 Touko 2005 21:33

Terve,

ainakin joihinkin Vire -malleihin löytyy manuaaleja ja säätöarvoja Vire "fanisivuilta" http://gofree.indigo.ie/~vire7/index.htm

Ja Vire BVR 6:llekin näyttää olevan omat sivunsa http://www.vire6.info/

Puupää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Puupää » 11 Touko 2005 11:44

vesimies kirjoitti:Minun VIRE on sitten ilmeisesti tuo BVR 6hp, koska siinä on kytkin.
Misttä sellaisen dynastartin voi hankkia, joka laitetaan koneen kylkeen?
Kiinnostaisi ne säätöarvot ym. manuaalit myös!!

VESIMIES
Kaivoin sen manuaalin (asennus-, käyttö- ja huolto-ohje) esiin, kannessa on mainittu mallit 103BV, BVK, BVR ja BVP.
Kopion tietysti saa vaikka postissa, tai jos asustelee Turun seudulla niin hakeakkin saa. Laita vaikka sähköpostissa osoite. Mielellään tietysti otan vastaan postikulut (köyhä kun olen:-)
Löytyy myös varaosakone, toimiva mutta ilman kytkintä oleva malli eli BVP. Kaasari, pakosarja jne.. kaikki kunnossa. Tuon BVP:n osat ovat sopivia suoraan BVR:ään, ainoana "ei sopivana" osana on itse lohko johon ei kytkintä (ilmeisesti?) saa laitettua.
Dynastarttien myyjistä ei ole tietoa, mutta niitä saanee helposti? Lisäksi sitten sähkötarvikkeet (akku+kaapelit+jakodiodi) joita on uusina kaupan hyllyillä. Minullakin on yksi melkein uusi dynastart, mutta ajattelin käyttää sen itse (tosin se maannee pitkään hyllyllä odottamassa sopivaa käyttökohdetta BVR:n kanssa), joten sen kohtalo on neuvoteltavissa.
T:Mikko

JKu

Viesti Kirjoittaja JKu » 11 Touko 2005 14:05

Kiitos hyvistä tiedoista ja -lähteistä!
Niiden kuvista päätellen ostamani moottori ei ole Vire!

Kaasutin on Solex ja megneetto erillinen nimeltään MOREL, lienee ranskalainen?? Tulpan vieressä ryyppykuppi.
Kone on 2-tahtinen, kytkin (vaihde) on samaa valua lohkon kanssa.
Tulppa isolla kierteellä, ilmeisesti tuumakierre, kuten mutkin pultit. Oliskos siten brittiläistä alkuperää?

Hyviä vihjeitä moottorin merkistä otetaan kiitollisena vastaan.
Tai löytyykö hyviä linkkejä, joista voisi löytyä muita moottorimerkkejä?
T: JKu

pontso04

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 11 Touko 2005 14:35

täällä linkissä ainakin on joitain muitakin merkkejä http://www.motoren.ath.cx/
-Kun tietäis mistä sais paljon rahaa, olisin rikasmies!

Viinamäenmiäs
Viesti:

Vire 103 manuaali

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 18 Kesä 2007 20:58

Suomenkielinen Vire 103 manuaali oli ladattavissa tästä, mutta otin pois palvelimelta tilaa viemästä. Vaikken Virettä enää omistakaan, niin pdf-tiedosto saattaa vielä kotikoneelta löytyä. Jos tarvitset, niin laita viestiä.
Viinamäenmiäs

Vastaa Viestiin