matti kirjoitti:
Jos tarkoitat niitä lämmmityslaitteen liitäntöjä, niin kyllä, jos et tarvi lämppäriä.
Kiitos tätä juuri tarkoitin. En löytänyt MD29(A)/MD32(A) dokuista merkintääkään noista liitännöistä joten ajattelin varmistaa.
matti kirjoitti:
Se toinen kierto tulee olla, samankaltainen lienee kaikissa vesijäähdytteisissä koneissa toteutus voi olla monenlainen, sen tarkoituksena on kierrättää nestettä koneessa tasaamassa lämpötiloja kunnes termari aukeaa ja kone saa viiileämpää vettä jota se kierto taasen sotkee.
Tämän ajattelin pitää entisellään. Tuon liitännän ja pumpun väliin ei tule kuin noin 5cm letkua. Istuvat käytännössä päällekäin.
Noh. Nyt saattaisi olla hieman paremmat edellytykset moottorilämpöjen hallintaan. Ostimme veneen loppukesästä ja se oireili lämpöjen osalta.
Tuollaisia siinä tuli vastaan:
- dekkitason vesikanavat (lohkosta kannelle) tukossa sylintereiltä 1-3 (lasketaan vauhtipyörän päästä)
- termostaatti puuttui kokonaan
- alkuperäinen paluukiertoletku termarikopasta pumpulle asennettu huonosti, toinen klemmari kuristi letkun käytännössä tukkoon
- tuo tässä viestiketjussa käsitelty ulkoinen lämmityspiiri oli kytketty suoralla letkulla yhteen
- kannessa, lohkossa, lämmönvaihtimessa mukava määrä ahtaumaa kanavissa