Puuvene trailerille?
-
Puuvene trailerille?
Paljonkos tuommoinen keskimoottorinen n.7-metrinen puufiskari oikein painaa? Siis ihan avovene. Kulkeeko semmonen henkilöauton vetämässä trailerissa? Eihän mulla vielä mitään venettä ole, mutta kiva olis tietää...
-
Se on siinä ja siinä, itselläni oli telitraileri ja pakettiauto kun hain 6.20 metrisen avoveneeni. Oli pirunmoinen työ saada vene trailerille koska vene oli maassa. Helpompaa on jos vene on pukkien päällä. Kun vene oli saatu trailerille niin hyvin se tuli perässä, mutta millään pienellä henkilöautolla on turha toivo lähteä venettä hakemaan. Pakettiauto tai maasturi.
-
-
- Viesti:
Re: Puuvene trailerille?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta iankin nyrkkisääntönä kannattaa pitää sitä, että henkilöautolla ei vedetä yli 1000kg peräkärryllä.
Venelaituritutulla on 4500kg painava Alli jossa on traileri. Raktorilla se vedetään
Venelaituritutulla on 4500kg painava Alli jossa on traileri. Raktorilla se vedetään
E.T
-
Jaa, vai meinaa ne olla niin painavia! Hlö-autolla olen joskus vetänyt n. tonnin painoista venettä (+ tietenkin trailerin paino lisäksi). Yleensähän henkilöautojen suurimmat sallitut perävaunupainot on luokkaa 1000-1500 kg, ja kyllähän useimmat asuntovaunut painavatkin reilun tonnin ja niitäkin kiskotaan pikkuautoilla.
-
- Viesti:
- terhohalme
-
Niin.... jarruton peräkärry maksimissaan 750kg(vene ja kärry)
Jarrullinen rekisteriotteen eli auton painon mukaan...
kustannuskysymys myös,
Eli kärry on vakuutettava ja pidettävä "kunnossa" renkaita myöten..
Traktoritrailerin voi tehdä vaikka itse, eikä tarvihe vakuuttaa eikä tarvi valoja eikä tarvi "varoo" rannassa venettä nostettaessa/laskettaessa eikä tarvi kuin jotkut renkaanlusut allensa...
Käyttötarkoitus:
Kuljetatko venettäsi pitkiä matkoja paremmille kala-apajille....
Traktoritrailerit usein toimii myös telakointi trailerina pihassa ....
Kannattaako venettä seisottaa vakuutetun "oikeen kärryn päällä, jota vois esim. vuokrata/lainata muillekkin venetutuille...?
Monta asiaa....
Jarrullinen "oikee" kärry ei ole halpa hankinta...
Jarrullinen rekisteriotteen eli auton painon mukaan...
kustannuskysymys myös,
Eli kärry on vakuutettava ja pidettävä "kunnossa" renkaita myöten..
Traktoritrailerin voi tehdä vaikka itse, eikä tarvihe vakuuttaa eikä tarvi valoja eikä tarvi "varoo" rannassa venettä nostettaessa/laskettaessa eikä tarvi kuin jotkut renkaanlusut allensa...
Käyttötarkoitus:
Kuljetatko venettäsi pitkiä matkoja paremmille kala-apajille....
Traktoritrailerit usein toimii myös telakointi trailerina pihassa ....
Kannattaako venettä seisottaa vakuutetun "oikeen kärryn päällä, jota vois esim. vuokrata/lainata muillekkin venetutuille...?
Monta asiaa....
Jarrullinen "oikee" kärry ei ole halpa hankinta...
-
Niinpä niin, kojotella on tuossa kyllä hyvä pointti! Trailerillahan sitä voisi sitten säilytelläkin, eihän sitä siitä pois (ja takaisin kyytiin) siirrä elävä erkkikään. Lähinnä sillä ajattelin, että järeetä traileria saisin tod.näk. aina lainaksi tarvittaessa, mutta eipä se tosiaan paljon taidakaan lohduttaa. Enää ei puutu muuta kuin vene, traileri, talvisäilytyspaikka ja muutama muu pikku juttu...