Valkea massa kansisaumoihin?
-
Valkea massa kansisaumoihin?
Moi. Tuulilasiveneeni kannessa on jokunen vuotava sauma, jotka pitäis varmasti uusia. Ongelma on nyt vaan se, et joka puolella suositeltu Sika 290DC on mustaa, kun pitäis saada valkeaa massaa. Nyt kannen saumoissa on edellisen omistajan laittamaa valkoista 290i Sikaa, mut se ei ehkä oo ollu paras valinta, koska kansi on käynyt vuotamaan parissa vuodessa. Ehdotuksia? Voiko 290i kestää saumoissa kiinni rimojen huolellisella primeröinnillä vai käykö kuten kuvassa? Millään ei viitsisi tehdä remonttia, joka ei sitten lopulta kantta kuitenkaan tiivistä. Kannan alla ei ole vaneria.
Kiitos,
N.
Kiitos,
N.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
Re: Valkea massa kansisaumoihin?
Moi,
Mun mielestä tuo ei välttämättä ole massan väristä nyt kiinni. Saumat ovat ratkenneet koko pituudeltaan. Onkohan puutavara päässyt elämään kohtuuttoman paljon? Toisaalta tuon kokoisen sauman pitäisi jotain jo kestääkin. Onko kansi myös kyllästetty silloin pari vuotta sitten, kun uusit saumoja?
Mun mielestä tuo ei välttämättä ole massan väristä nyt kiinni. Saumat ovat ratkenneet koko pituudeltaan. Onkohan puutavara päässyt elämään kohtuuttoman paljon? Toisaalta tuon kokoisen sauman pitäisi jotain jo kestääkin. Onko kansi myös kyllästetty silloin pari vuotta sitten, kun uusit saumoja?
- venealeksi
- Viesti:
Moi.
Lienee 291I massaa.
Joka ei sovellu kansimassaksi.
- Liian kova ei jousta siksi kuvassakin irti reunoista.
- Ei kestä UV:ta.
Sikalla ei taida olla valkoista massaa kansiin. Koita löytää muiden valmistajien valikoimista mutta voi olla vaikeata.
Aleksi
Lienee 291I massaa.
Joka ei sovellu kansimassaksi.
- Liian kova ei jousta siksi kuvassakin irti reunoista.
- Ei kestä UV:ta.
Sikalla ei taida olla valkoista massaa kansiin. Koita löytää muiden valmistajien valikoimista mutta voi olla vaikeata.
Aleksi
-
Aaa, okei, eli valkoiset massat on asia erikseen? Selvä juttu.
Oon miettinyt valkoista ikkunankehyksiin ns naulalistan korvaajaksi, samalla tavoin kuin moottoriveneessä "Nikolai" Japekki teki aikoinaan.
Oon miettinyt valkoista ikkunankehyksiin ns naulalistan korvaajaksi, samalla tavoin kuin moottoriveneessä "Nikolai" Japekki teki aikoinaan.
-
Joo, massa on just Aleksin mainitsemaa, kirjoitin epähuomiossa väärin. Mutta joo, haluaisin valkeat saumat ihan ulkonäkösyistä. Aleksi, sanohan muutaman muun valmistajan nimi, niin käyn selvittelemään.
N.
N.
- venealeksi
- Viesti:
Googlaa nuo sanat "deck caulk" ja valitse Shopping menu niin näet listan hintoineen.
Aleksi
Aleksi
- venealeksi
- Viesti:
Mösteri.
Värillä ei ole väliä mutta Sikan massat 290 ja 291 on ihan eri tavaraa.
Aleksi
Värillä ei ole väliä mutta Sikan massat 290 ja 291 on ihan eri tavaraa.
Aleksi
-
Jaajuu, tosiaan eri numero
Mulla pyörii veneessä jotain Marine caulking massoja. Värit musta, ruskea ja valkoinen. Olen käytellyt kesällä satunnaisiin vuotoihin väliaikaiseksi paikaksi. Ja hyvin ovat kestäneet... Oisko motonetistä? Kannen saumaukset teen bilteman massalla, sitä oikeasti kehuttiin träbtsakutenin forumilla.. Keulakannessa on jo vuoden kestänyt. Löytyy vissiin myös valkoisena.

Mulla pyörii veneessä jotain Marine caulking massoja. Värit musta, ruskea ja valkoinen. Olen käytellyt kesällä satunnaisiin vuotoihin väliaikaiseksi paikaksi. Ja hyvin ovat kestäneet... Oisko motonetistä? Kannen saumaukset teen bilteman massalla, sitä oikeasti kehuttiin träbtsakutenin forumilla.. Keulakannessa on jo vuoden kestänyt. Löytyy vissiin myös valkoisena.
-
Moi,
Kävin motonetissä tänään ja löysin kuvanmuksinen tuote. En tiedä siitä mitään, mutta ehkä joku täällä osaa sanoa josko sopisi sinun tapaukseen
Samalla tuotemerkillä taitaa löytyä paljon muutakn tavaraa. En tiedä pystyykö vertaamaan sika tuotteisiin...
Kävin motonetissä tänään ja löysin kuvanmuksinen tuote. En tiedä siitä mitään, mutta ehkä joku täällä osaa sanoa josko sopisi sinun tapaukseen

Samalla tuotemerkillä taitaa löytyä paljon muutakn tavaraa. En tiedä pystyykö vertaamaan sika tuotteisiin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
Biltemasta näyttäisi löytyvän tällainen valkoisena:
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kemika ... 000021310/
Olisikohan tuo sopivaa kansisaumoihin, kovin joustavana ainakin pitävät.
Lieneeköhän samaa kuin träbåtsakutenissa kehuttu massa?
N.
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kemika ... 000021310/
Olisikohan tuo sopivaa kansisaumoihin, kovin joustavana ainakin pitävät.
Lieneeköhän samaa kuin träbåtsakutenissa kehuttu massa?
N.