Olen ottanut uudden puuveneeni kaikki lakat pois ja osin jo hionut. Kun kansi oli hiottu valmiiksi, totesin että saumat näyttävät aika pahoilta, ainakin minun kokemattomissa silmissäni... Kun nyt kerran kaikki lakat on poissa enkä tiedä milloin seuraavan kerran ovat, kannattaisiko tehdä saumat nyt samalla. Onko se iso homma? Miten se tehdään? Minulla on jo aika paljon tekemistä tämän veneen kanssa. Se tuli minulle kevään alussa ja ajatukseni oli että kesäksi veteen, mutta olen nöyrästi hyväksynyt että tämä ei tule toteutumaan. Perhe huutaa ja oma kroppa sattuu kun olen väsänyt niin paljon veneen ympärillä. Joten olen suosiolla hidastanut tahtia. Monet osat jotka ovat irroitettavissa, olen vienyt autotalliin ajatuksenani tehdä nämä valmiiksi talven aikana. Esimerkiksi kaikki luukut, kaiteet, trallit, penkit ym. Itse veneen runko ja päälliosat haluaisin saada valmiiksi nyt tämän kesän ja syksyn aikana niin että ensi keväällä olisi vain veneenosien kokoonpano edessä. Eli PÖ kyllästys, pohjamaalaus ja kaiken muun lakkaus.
Niin, eli kannattaisiko siis saumaukset tehdä nyt ennen kyllästämiset ja lakkaukset?
Niin ja miten se tehdään? Jossain luin että laitetaan teippiä pohjaan... Ja tehdäänkö ennene vai jälkeen kyllästämisen? Ja miten parhaiten vanhat massat pois? Onko sille työkalu?
Onpa paljon kysymyksiä

Osaako joku sanoa minkä sortin kannesta on kysymys.