Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Huhti 2015 14:19
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
No kuivana ja kuivana. Pressut ei ollut enää täysin kondiksessa veneen päällä hakiessani, jolloin sisään oli päässyt satamaan vettä. Pilssissä oli kölipuista ylöspäin 10cm vettä silloin.
Silloin tasalattia oli tiivistetty reunoistaan sekä uretaanilla, että kumikangasmatoilla.. Vesi ei ollut öljyistä, kun purin lattian pois, jotta kuivaa. Vene oli kärryllä pohjaanlyöntikumit pohjassa pitkään, vaikka sisusta näyttikin kuivaneen. Kun en tummaa paskaa saanut irti pilssistä, päätin hyökätä painepesurin kanssa sisälle. Tällöin vettä oli parhaimmillaan 30cm pilssissä, joista tyhjensin suurimman osan ämpärillä, loput märkäimurilla. Tämän jälkeen rakennuspuhaltimet takaisin puhaltamaan, 1 sisään ja toinen ulkopuolelle kohdistettuna pohjaan. Pääsiäisen jälkeen vene oli ensi kerran kuivanut niin paljon, että pohjaanlyöntikumit makaa 5cm irti jousipakoista jo! Eli nyt on alkanut kuivamaan. Eilen vain kuppiharjalla laikatessa pohjaa nousi se nafta 1metrin matkalta ylös.. Juuri siitä, mihin se pääsi vuotamaan koneen irroituksessa sen toista tuntia. Höyrypesun tein tämän jälkeen.
Meinaatko, että lisää vain kiehuvaa vettä pilssiin? Periaatteessa voisi toimia, pelkään vain puiden halkeilevan kovasti tästä kastuessaan ja kuivuessaan koko ajan..
Nopeuttaisikohan naftan kuivamista, jos kohdistaisi puhaltimen puhaltamaan siihen kosteaan kohtaa pilssiä?
Silloin tasalattia oli tiivistetty reunoistaan sekä uretaanilla, että kumikangasmatoilla.. Vesi ei ollut öljyistä, kun purin lattian pois, jotta kuivaa. Vene oli kärryllä pohjaanlyöntikumit pohjassa pitkään, vaikka sisusta näyttikin kuivaneen. Kun en tummaa paskaa saanut irti pilssistä, päätin hyökätä painepesurin kanssa sisälle. Tällöin vettä oli parhaimmillaan 30cm pilssissä, joista tyhjensin suurimman osan ämpärillä, loput märkäimurilla. Tämän jälkeen rakennuspuhaltimet takaisin puhaltamaan, 1 sisään ja toinen ulkopuolelle kohdistettuna pohjaan. Pääsiäisen jälkeen vene oli ensi kerran kuivanut niin paljon, että pohjaanlyöntikumit makaa 5cm irti jousipakoista jo! Eli nyt on alkanut kuivamaan. Eilen vain kuppiharjalla laikatessa pohjaa nousi se nafta 1metrin matkalta ylös.. Juuri siitä, mihin se pääsi vuotamaan koneen irroituksessa sen toista tuntia. Höyrypesun tein tämän jälkeen.
Meinaatko, että lisää vain kiehuvaa vettä pilssiin? Periaatteessa voisi toimia, pelkään vain puiden halkeilevan kovasti tästä kastuessaan ja kuivuessaan koko ajan..
Nopeuttaisikohan naftan kuivamista, jos kohdistaisi puhaltimen puhaltamaan siihen kosteaan kohtaa pilssiä?
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Anna haihtua lämpöjen myötä ja keskity muuhun hommaan.Ei se kauaa haise eikä se puuta pilaa.
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Huhti 2015 14:19
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
No näin mä päätin tehdä. Vuorokauden annoin teollisuuspuhaltimen puhallella kosteaan kohtaan lattiaa, tänään siirrän venhon pressun alle tuulettuvaksi ulos. Katsotaan kuinka kuivaa. Kai sinne voisi sen maineikkaan suolasukankin sisään jättää..
Kävin siis moottorin kimppuun takaisin. EDIT: Kyseessähän siis Volvo Penta 18hv pikkudiesel
Eilen sain vihdoin irroiteltua lämmönvaihtimen katkenneen läpipultin lioteltuani sitä päiviä sitruunahapossa. Kone kasattu, suuttimet putsattu, venttiilivälykset säädetty ja kaikki nipussa. Eikun yrittämään käyntiin.. JA EI MITÄÄN, ei p*****e edes lupaa törähtämällä! Ei sitten yhtään. Linjat ilmattu eli kakkua saa, ei vain yritä edes käynnistyä. Uusi startti pyörittää virkeästi, akussakin jerkkua (ka-akku). Puolipuristin pelaa, ei tosin auta, kokeiltu pumpata kaasua ja ajaa edestakaisin sammutinta. Sammuttimessa oli muuten klappia melkein puolet suoraan vivussa? Johtosarja ei ole kiinni, mutta eipä tässä mitään aivoja olekaan, suoraan startille virtaa ja herätteelle hyppyä.
Täytyy käydä hakemassa purkki aasinpotkua ja kokeilla josko se herättäisi vanhan uniltaan..
Kävin siis moottorin kimppuun takaisin. EDIT: Kyseessähän siis Volvo Penta 18hv pikkudiesel
Eilen sain vihdoin irroiteltua lämmönvaihtimen katkenneen läpipultin lioteltuani sitä päiviä sitruunahapossa. Kone kasattu, suuttimet putsattu, venttiilivälykset säädetty ja kaikki nipussa. Eikun yrittämään käyntiin.. JA EI MITÄÄN, ei p*****e edes lupaa törähtämällä! Ei sitten yhtään. Linjat ilmattu eli kakkua saa, ei vain yritä edes käynnistyä. Uusi startti pyörittää virkeästi, akussakin jerkkua (ka-akku). Puolipuristin pelaa, ei tosin auta, kokeiltu pumpata kaasua ja ajaa edestakaisin sammutinta. Sammuttimessa oli muuten klappia melkein puolet suoraan vivussa? Johtosarja ei ole kiinni, mutta eipä tässä mitään aivoja olekaan, suoraan startille virtaa ja herätteelle hyppyä.
Täytyy käydä hakemassa purkki aasinpotkua ja kokeilla josko se herättäisi vanhan uniltaan..
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 24 Touko 2005 20:11
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Onko sähköinen sammutin joka tarvii virtaa avautuakseen?
Vanhat joissa mekaaninen sammutin käy (ssis kone) ilman sähköä kun saa käymään, niin kauan kun riittää ainetta.
Ehkä tyhmä kysymys.
Vanhat joissa mekaaninen sammutin käy (ssis kone) ilman sähköä kun saa käymään, niin kauan kun riittää ainetta.
Ehkä tyhmä kysymys.
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Tuleeko suuttimille asti tosiaan löpöä..eikä edes käryä? 
JOS haluat pakkostarttailla vähän kevyemmin pitkään levännyttä tiisseliä(ilman isompia tutkimuksia) niin anna pikkuriikkinen(pari koss...limpskakorkillista) sitä naftaa suoraan imuaukkoon/sarjaan ja pyöritä.
Jos on puristukset hukassa mm.männänrenkaiden takia niin se tiisseli on voitelevampaakin sinne pyttyyn ja voipi irrotella renkaita hörähdellessään.

JOS haluat pakkostarttailla vähän kevyemmin pitkään levännyttä tiisseliä(ilman isompia tutkimuksia) niin anna pikkuriikkinen(pari koss...limpskakorkillista) sitä naftaa suoraan imuaukkoon/sarjaan ja pyöritä.
Jos on puristukset hukassa mm.männänrenkaiden takia niin se tiisseli on voitelevampaakin sinne pyttyyn ja voipi irrotella renkaita hörähdellessään.
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Huhti 2015 14:19
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Mekaaninen sammutin on. Tulee naftaa suuttimille, ei lupaa edes pilotilla.. ettei vain ole venan pinta ruosteessa ja jää kantamaan. Muuten pitäisi käydä pilotilla kyllä heti.
- Qubik
- Viestit: 1091
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Puristuksia vähä. Ventiilivälyksien tarkistukesta vois aloittaa. Samoin öljytäyttökorkki pois ja käynnistyksen aikana tarkistus, huohotaako. Voi siellä ollaa männänrenkaatkin juuttunut uriin. Yleensä jos renkaissa häikkä, niin alkaa myös öljyä lisäntymään, kun löpö menee männästä ohi
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 21 Kesä 2013 10:05
- Paikkakunta: konginkangas
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Pyörittele ventiilien varsista piheillä,ettei olis joku karstakökkäre jääny välii.
Tuo nafta pilssissä.Sitä ei saa sieltä pois millään mun mielestä ja tuoksahtaa aina niin kauan kun pressun aukaisee.
Pilssiin en laittais mitään maaleja vaan keskittysin ulkopuoleen.Vene ei saa vuotaa mistään kun kerran kuitu päällä
Tuo nafta pilssissä.Sitä ei saa sieltä pois millään mun mielestä ja tuoksahtaa aina niin kauan kun pressun aukaisee.
Pilssiin en laittais mitään maaleja vaan keskittysin ulkopuoleen.Vene ei saa vuotaa mistään kun kerran kuitu päällä
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Huhti 2015 14:19
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Pirskatti, puski pientä taukoa remonttiin muut hommat.
Palattu työmaalle, ja testailtu konetta. Kaikkea ehti miettiä tauolla! Mittasin bensamittarilla puristuspaineita, joita saa 10bar tuntumaan jo suutinreiän yläpäästä, mihin ei edes ammu lujasti ja on tasaiset molemmissa pytyissä. Ei tarkka, mutta kertoo kuitenkin jo jotain. Venat säädin ja herkistin jo aikanaan, jonka jälkeen ovat pysyneet säädöissään, eli kakkaa ei varmaan välissä ole.
No, taas jatketaan.
Otin suuttimet irti ja käänsin naftalinjan ylösalaisin, jotta saan suuttimet ampumaan ilmaan ja näen sumutuskuvion.
TOINEN suutin ei päästä kärjestä mitään läpi?? Suuttimet pesty ultraäänellä, kärjestä tulee kaikista neljästä spraylla täysi sumutus, mutta vaikka miten kasaa ja momenttiin laittaa, niin alkaa vuotamaan pikkuhiljaa paluulinjaan eikä PISARAAKAAN tule kärjestä? Kokeiltu molempia suuttimia molempiin linjoihin. Kokeilin myös ohuemmilla shimmilevyillä toimimatonta, eikä siltikään suihkauta päästä.
Yleensä kai näissä tulee ohivuoto kärjen puolelle, jolloin suutin vuotaa kuitenkin päästä paineita pihalle? Erikoista, että linjat on täysin auki ja nafta pääsee neulan kaulalle eikä nosta sitä kuitenkaan?? Neula ja kärki täysin herkkiä liikkumaan. Mitäs vattua...!
Suutinhan ei voitele itseään, ellei neula nouse suihkulle ja päästä vartta pitkin naftaa paluulinjaan. ELLEI sitten ole niin väljä. Hassua on, että mitään väljyyttä ei tunne kummassakaan pätkääkään..
Vaihdoin toimimattomasta suuttimesta osia kerrallaan toimivaan varmistaakseni että kärki on se joka aiheuttaa ongelman ja heti, kun toimivaan vaihtaa tämän kärjen, niin lakkaa sekin toimimasta ja alkaa vain vuotamaan läpi paluulinjaan. Ei käy pienen mieleen näin olla viallinen, mutta kai se on uskottava.
MISTÄ HALVALLA KÄRKIÄ? Volvon osanumero on 840597 ja Boschin 0433171065, kärjen malli DLLA150p65. Laitoin jo Orbitradelle kyselyä hinnoista, marinepartsikin pyytää viittäkymppiä kappale...
Konetta en siis pääse koeponnistamaan, ennen kuin saan pyttyyn suutinta kaveriksi.
On se p*****e, kun teettää ja lompakkoa kirvelee..
Palattu työmaalle, ja testailtu konetta. Kaikkea ehti miettiä tauolla! Mittasin bensamittarilla puristuspaineita, joita saa 10bar tuntumaan jo suutinreiän yläpäästä, mihin ei edes ammu lujasti ja on tasaiset molemmissa pytyissä. Ei tarkka, mutta kertoo kuitenkin jo jotain. Venat säädin ja herkistin jo aikanaan, jonka jälkeen ovat pysyneet säädöissään, eli kakkaa ei varmaan välissä ole.
No, taas jatketaan.
Otin suuttimet irti ja käänsin naftalinjan ylösalaisin, jotta saan suuttimet ampumaan ilmaan ja näen sumutuskuvion.
TOINEN suutin ei päästä kärjestä mitään läpi?? Suuttimet pesty ultraäänellä, kärjestä tulee kaikista neljästä spraylla täysi sumutus, mutta vaikka miten kasaa ja momenttiin laittaa, niin alkaa vuotamaan pikkuhiljaa paluulinjaan eikä PISARAAKAAN tule kärjestä? Kokeiltu molempia suuttimia molempiin linjoihin. Kokeilin myös ohuemmilla shimmilevyillä toimimatonta, eikä siltikään suihkauta päästä.
Yleensä kai näissä tulee ohivuoto kärjen puolelle, jolloin suutin vuotaa kuitenkin päästä paineita pihalle? Erikoista, että linjat on täysin auki ja nafta pääsee neulan kaulalle eikä nosta sitä kuitenkaan?? Neula ja kärki täysin herkkiä liikkumaan. Mitäs vattua...!

Suutinhan ei voitele itseään, ellei neula nouse suihkulle ja päästä vartta pitkin naftaa paluulinjaan. ELLEI sitten ole niin väljä. Hassua on, että mitään väljyyttä ei tunne kummassakaan pätkääkään..
Vaihdoin toimimattomasta suuttimesta osia kerrallaan toimivaan varmistaakseni että kärki on se joka aiheuttaa ongelman ja heti, kun toimivaan vaihtaa tämän kärjen, niin lakkaa sekin toimimasta ja alkaa vain vuotamaan läpi paluulinjaan. Ei käy pienen mieleen näin olla viallinen, mutta kai se on uskottava.
MISTÄ HALVALLA KÄRKIÄ? Volvon osanumero on 840597 ja Boschin 0433171065, kärjen malli DLLA150p65. Laitoin jo Orbitradelle kyselyä hinnoista, marinepartsikin pyytää viittäkymppiä kappale...
Konetta en siis pääse koeponnistamaan, ennen kuin saan pyttyyn suutinta kaveriksi.
On se p*****e, kun teettää ja lompakkoa kirvelee..
- Qubik
- Viestit: 1091
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Se suuttimen toimimattomuus on varmaasti selvä vika, muttei selittää sitä, miksi ei käynnistyy eeterilla. Ilman polttoainettaki eeteria suihkuttamalla saa motin käymään. Jotain pitää siellä vielä olla.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Huhti 2015 14:19
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Siinä olet aivan oikeassa ja samaa mieltä olen ollutkin. Varmaan ensimmäinen dieselmoottori, jota en ole saanut aasinpotkulla tulille.. Pakko myöntää, etten viitsinyt muuta, kuin hieman ennen starttia suihkauttaa imukanavaan pikku pölyn ja perään starttia. En pitkäkestoista sumua antanut startatessa. Täytyy kokeilla uudelleen, kun saan suuttimen futaamaan.
Puristuksia pitäisi ehjässä dieselkoneessa olla jossain 20bar nurkilla. Ei vain ole oikeanlaista mittalaitetta, mikä laitettaisi suuttimen tilalle suutinkoloon, jotta saisi realistisemman lukeman. Kellään tällaista pk-seudulla?? Ottakaa yhteys
Mäntien tasainen puristus suutinreiän yläpäästä kuitenkin viittaa, että pitäisi sytystellä..
Onpa vain muuten hintaa kärjellä. 140e marinepartsi, vajaa 90e boschin liikkeissä.. Tuleepahan hintaa suuttimille, jos ei sittenkään hörähtäisi käymään.
Tänään täytyy nyt vielä kokeilla purkaa ja ihmetellä, miten se ohivuoto tulee vain paluulinjaan eikä edes valumaa kärjen reiistä..
Puristuksia pitäisi ehjässä dieselkoneessa olla jossain 20bar nurkilla. Ei vain ole oikeanlaista mittalaitetta, mikä laitettaisi suuttimen tilalle suutinkoloon, jotta saisi realistisemman lukeman. Kellään tällaista pk-seudulla?? Ottakaa yhteys

Onpa vain muuten hintaa kärjellä. 140e marinepartsi, vajaa 90e boschin liikkeissä.. Tuleepahan hintaa suuttimille, jos ei sittenkään hörähtäisi käymään.
Tänään täytyy nyt vielä kokeilla purkaa ja ihmetellä, miten se ohivuoto tulee vain paluulinjaan eikä edes valumaa kärjen reiistä..
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Huhti 2015 14:19
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Jahas, ja taas tovi konetta kiusatessa. Purin suuttimia uudelleen useampaan otteeseen, jotta saisin toisenkin aukeamaan. Molemmissa on oletettavasti alkuperäiset n.(~) 1x 1.15mm + 1x 0.95mm shimmilevyt. Toimiva suutin tuntuu aukeavan, vaikka laittaisi molempien suuttimien paksun shimmilevyn jousen alle. Toimimaton alkoi toimimaan, kun poistin siitä paksumman shimmin. Laittaessani kaksi ohkaista shimmilevyä, ei enää auennut. Lopullinen tulema oli, että sain suuttimet toimimaan laittamalla toimivaan alkuperäiset paksun ja ohuen, sekä jättämällä temppuilevasta suuttimesta ohuemman shimmilevyn pois.
No, uutta matoa koukkuun ja koukkuun ja konetta kasaan kiireen vilkkaa. Lämmitin imusarjan kuumailmapuhaltimella kunnolla lämpimäksi ja testipyöritystä tehdessä sain jo koneen kakomaan hieman nitrolla, KUNNES SE PIRSKATTI nitron avulla käynnistyi. Kaasua joutui antamaan aluksi reilustikin, jotta pysyi käynnissä, mutta aika nopeasti herkistyi tasaiseen käyntiin. Tyhjäkäynnille ei missään nimessä kestänyt päästää, sammui yskimisen jälkeen. Eikun uudelleen liekehtimään, melko helposti, ja annoin koneen käydä rupsutella sen vajaan tunteroisen vesituopposen täyttyessä imuletkun ympärillä oletettavasti n. 2000rpm nurkissa (mittaristo veneessä sisällä, kone kuormalavalla, joten mutulla mennään).
Kesken tämän käynnin otin öljytikun ylös, josta tuntui huohottavan aika reippaasti höyryllä. Taitaa ne männänrenkaat vain olla turkasen jumissa vieläkin, siksi varmaan vaivalloinen käyntiinlähtökin.. No, vanhat keinot käyttöön ja vettä koneeseen vesipistoolilla ja reilulla sumulla. Saipa antaa vodaa aika reippaasti, että sai käyntiä vähänkään hiipumaan, mutta ei vain tuntunut vaikuttavan posiitivisesti, saati negatiivisestikaan käyntiin. Loput puoli tuntia annoin käydä paria tonnia välillä pitäen hetkiä kaasua pohjassa. Ei yski, ei tärise tai potki lainkaan käydessä näin, vain, kun laskee tyhjäkäyntikierroksien tuntumaan. Tällöin alkaa hyppyyttämään ja sammuu.
Käyntiin ei näinkään pitkän käynnin jälkeen lähde ilman nitron apua.. On se sellainen p*****e..
Männänrengasjumppaa taitaa olla tiedossa. Ei vain hotsita lainkaan purkaa kattilaa palasiksi.. Taidan alkuun kokeilla laskea padat puoliväliin ja täyttää ne sitruunahapolla suutinreikiä myöten, jos vaikka rauskuttelisi ruosteen huis vittuhun sieltä männänrenkaiden juuresta. On toiminut monessa muussakin, miksei tässäkin. Sitten vain öljypohjasta nesteet pois ja uutta mölöä koneeseen.
Parempia liotusvaihtoehtoja?? Valopete? Kertokaahan kokemuksia, jos on..!!

No, uutta matoa koukkuun ja koukkuun ja konetta kasaan kiireen vilkkaa. Lämmitin imusarjan kuumailmapuhaltimella kunnolla lämpimäksi ja testipyöritystä tehdessä sain jo koneen kakomaan hieman nitrolla, KUNNES SE PIRSKATTI nitron avulla käynnistyi. Kaasua joutui antamaan aluksi reilustikin, jotta pysyi käynnissä, mutta aika nopeasti herkistyi tasaiseen käyntiin. Tyhjäkäynnille ei missään nimessä kestänyt päästää, sammui yskimisen jälkeen. Eikun uudelleen liekehtimään, melko helposti, ja annoin koneen käydä rupsutella sen vajaan tunteroisen vesituopposen täyttyessä imuletkun ympärillä oletettavasti n. 2000rpm nurkissa (mittaristo veneessä sisällä, kone kuormalavalla, joten mutulla mennään).
Kesken tämän käynnin otin öljytikun ylös, josta tuntui huohottavan aika reippaasti höyryllä. Taitaa ne männänrenkaat vain olla turkasen jumissa vieläkin, siksi varmaan vaivalloinen käyntiinlähtökin.. No, vanhat keinot käyttöön ja vettä koneeseen vesipistoolilla ja reilulla sumulla. Saipa antaa vodaa aika reippaasti, että sai käyntiä vähänkään hiipumaan, mutta ei vain tuntunut vaikuttavan posiitivisesti, saati negatiivisestikaan käyntiin. Loput puoli tuntia annoin käydä paria tonnia välillä pitäen hetkiä kaasua pohjassa. Ei yski, ei tärise tai potki lainkaan käydessä näin, vain, kun laskee tyhjäkäyntikierroksien tuntumaan. Tällöin alkaa hyppyyttämään ja sammuu.
Käyntiin ei näinkään pitkän käynnin jälkeen lähde ilman nitron apua.. On se sellainen p*****e..

Männänrengasjumppaa taitaa olla tiedossa. Ei vain hotsita lainkaan purkaa kattilaa palasiksi.. Taidan alkuun kokeilla laskea padat puoliväliin ja täyttää ne sitruunahapolla suutinreikiä myöten, jos vaikka rauskuttelisi ruosteen huis vittuhun sieltä männänrenkaiden juuresta. On toiminut monessa muussakin, miksei tässäkin. Sitten vain öljypohjasta nesteet pois ja uutta mölöä koneeseen.
Parempia liotusvaihtoehtoja?? Valopete? Kertokaahan kokemuksia, jos on..!!


-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 21 Kesä 2013 10:05
- Paikkakunta: konginkangas
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Vanhoja auton koneita liotettu naftalla auki.Tiiä sitten onko parempi vaihtoehto
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Jos sulla on jo valmiiksi kone lavan päällä niin otahan kansi ja öljypohja auki ja pullauta männät ulos.
Saat samalla hoonata pytyt ja hioa venttiilit.....ja näet muutenkin kuntoa vähän paremmin.
Tiedän kyllä että onhan siinä oma hommansa mutta eikös se "rauhoittaisi" mieltä loppupeleissä ja parhaat
veneilykelit vielä viikkojen päässä
Saat samalla hoonata pytyt ja hioa venttiilit.....ja näet muutenkin kuntoa vähän paremmin.
Tiedän kyllä että onhan siinä oma hommansa mutta eikös se "rauhoittaisi" mieltä loppupeleissä ja parhaat
veneilykelit vielä viikkojen päässä

Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
- Qubik
- Viestit: 1091
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kuidutetun puuveneen kunnostukseen vinkkejä..
Pellamon kanssa samaa mielta, uusi kannentiiviste kaupasta ja mukit pöydälle. Huonommaksi et tilannetta silla saa, mutta iloisia käyntitunteja ois luvassa pykälän verran enemmän.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!