makeavesijäähdytyksestä
- Qubik
- Viestit: 1091
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: makeavesijäähdytyksestä
Vaikka kuinka noit lohkossa olevia hanoja aukaise ja sieltä valuttaa vettä pois, niin huomatavasti varmeempi tapaa ehkäisee kylmymisvaurioita on juuri edellamainittu tapaa- letkusta, suodattimesta tai jos on perävetolaite, niin korvalapuilla glykooleill käymään( luonnonystävä käyttää bioglykoolia siihen, ettei vesistö kärsii kevällä) ja antaa käytää, kunnes pakoputkesta alkaa tulee pakokaasujen kanssa glykoolia. Usein siinä säästettään ja keväällä on esmes pakoletku ja/tai vaimennin halki. Samalla tulee myös suojattuksi kuulahanat/ läpiviennit. vähemmän tärkee ei oo myös glykoolin ruostumista ehkäisevä vaikutus. Jos sitten viisaana on myös vaihtanut öljyt ja suodattimet, tulee samalla tarkistetuksi, että polttoaine suodattimiin ei jäänyt vettä ja moottori on voideltu tuoreella öljyllä eikä palamistapahtumasta tulevilla hapettavilla aineilla. Myös polttoainejärjestelmä saa samalla kunnolla ilmatuksi ja keväällä käynnistäminen on vaivaton, kun on varmaasti muutakin tekemista...
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
- vehkasalo
- Viestit: 377
- Liittynyt: 10 Elo 2013 23:26
Re: makeavesijäähdytyksestä
Näin teen minäkin, 10 l ämpärin kun imaisee 50% seosta niin se on siinä.MikkoV kirjoitti:Mä oon tykänny ajaa glykolit kyllä merivesipuolellekin niin ei ainakaan jää paikkoja mitkä jäätyis. Otan merivesi-imuletkun irti läpiviennistä ja tungen ämpäriin jossa glykolit ja annan koneen kiertää hetken aikaa et tupee putken päästä glykolia ulos. Vai onks tää ihan väärä tapa. Ja turkulaisittain "Juu ei" ole pelkkää glukolia että on kyllä vettäkin seassa. Joku mestari kuitenkin antaa noottia että "älä tonttu pelkkää pakkasnestettä koneeseen aja"
Ennen oli miehet rautaa laivat oli puuta hiio hoi