wikström W2 kaasuttaja

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
aparaatti
Viestit: 564
Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24

Re: wikström W2 kaasuttaja

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 27 Kesä 2014 13:12

tulikn mieleeni tuosta lämpömittarin anturista...missä se oikein on?
siis se löytyy jostakin sylinterin päältä/vierestä?

Täytyis kokeilla testata sen toimivuutta vielä. veneen ollessa maalla tuo kojelaudassa oleva lämpömittari näytti 100 astetta kun käytin ilman vettä. Nyt järvellä ajellessa se pysyy vain siinä 40 asteessa (se on siis pienin lukema mittarissa). multahan puuttuu termostaatit mutta tuntuu tuo lukema aikas alhaiselta siihen nähden että kone on kyllä ihan kuuma. niin ettei kättä voi kannen sylinterin kannen päällä pitää. tästä vain tuli mieleeni että mitähän lämpöä se mahtaa mitata?

arpal
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Kesä 2014 15:48

Re: wikström W2 kaasuttaja

Viesti Kirjoittaja arpal » 27 Kesä 2014 15:49

sama homma mullakin... kojelaudan mittari näyttää yleensä 50 astetta eikä termiksiä ole. Mistähän kohtaa ottaa lämpötilan...

tuffarn
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Loka 2007 20:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: wikström W2 kaasuttaja

Viesti Kirjoittaja tuffarn » 27 Kesä 2014 16:24

Seuraa johtoa niin varmasti anturi löytyy.

arpal
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Kesä 2014 15:48

Re: wikström W2 kaasuttaja

Viesti Kirjoittaja arpal » 27 Kesä 2014 21:32

no nyt taas noviisilla uutta juttua 8] sain kuin sainki uuden tulpanjohdon hattuineen, ei muuta ku kokeileen ja hyvin pelas ;-) mut mut... se perusongelma edelleen, aikani ajeltuani takapytty kuuma ku hellankoukku... vettä kannelle ja ku saunan kiukaalle olis heittäny... erikoista että käynnissä ollessa kojelaudan lämpömittari näyttää ihan siedettäviä lukemia alle 80 astetta, mut kun moottorin sammuttaa ni alkaa kiehua... ja kun virtaa päälle ni näyttää yli satasta lämpöö 8o ... kai siel takapytys sitte ei kierrä kunnolla nesteet... ei viittis alkaa remppaamaan näin sesonkiaikana, talavella sitte olis aikaa 8}

karelin
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Syys 2013 21:48

Re: wikström W2 kaasuttaja

Viesti Kirjoittaja karelin » 27 Kesä 2014 22:14

Ei ole kovinkaan aikaa vievä juttu, jos avaat sylinterin kyljessä vasemmalla puolella olevan luukun. Sen, jossa on vesihana.

Sieltä pääset rassailemaan ja huuhtelemaan sylinterin reunan vesikanavia. Minulla ainakin kaikki p***a oli siellä. Kannen vesitila oli aivan puhdas. Minunkin koneessa oli edellisen omistajan mukaan ollut lämpöongelmia, mutta minulla ei ole ollut mitään, kun putsasin vesikanavat.

Eikä kansienkaan irroitus ole kummoinen homma. Siinä täytyy tietysti varautua uusimaan kannentiiviste. Itellä toimi vanha tiivistekin.

Termostaattien/niiden pesien tsekkauskaan ei kauaa vie.

Näihin kannattais mun mielestä muutama tunti uhrata. On se niin paljon nautinnolisempaa ajella kunnolla toimivalla koneella.

aparaatti
Viestit: 564
Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24

Re: wikström W2 kaasuttaja

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 28 Kesä 2014 08:25

Paineilma on kanssa sitte kova juttu noihin vesi kanaviin. Eli jos vain mahdollista saada kompura johki lähettyville.
Mulla tuli noista vesikanavista ainakin 2desiä tuota ruostetta!!!
Enkä olis saanu pois niitä ilman sylinterinkansien avausta. Kannentiivisteetkin siinä meni sitten uusiksi. Ei saanu vanhoilla pitää. Ja siinä vanhoilla yrittäessä meni muutamasta kannen pinnapultista jenka!
Eli ei kannata yrittää vanhaa tiivistettä yrittää hampaat irvessä kiristää. Mieluummin hommaa uudet.

MÖsteri
Viestit: 1239
Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: wikström W2 kaasuttaja

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 28 Kesä 2014 14:06

Joo niitä kannenpultteja EI kiristetä kovin tiukkaan. Siihen on momenttikin, ja sen on todella alhainen. Kireys ei tuo tiiveyttä, vaan riittävän ehjä tiiviste.

arpal
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Kesä 2014 15:48

Re: wikström W2 kaasuttaja

Viesti Kirjoittaja arpal » 09 Heinä 2014 19:44

no niin... oon sitte putputellu ilman sen kummempia ongelmia, takapytty käy edelleen kuumempana ku etunen. Meinasin alkaa avaamaan sitä takapytyn sivuluukkua et mitä sieltä löytyykään mut olis pitäny nostaa moottoria ylös et pääsis käsiksi. Ei jaksa eikä oo välineitä siihen nyt sesonkiaikana... sitte ku telakalle laittaa ni aukasen. Kannen tietty vois avata mut saisko enää vanhaa tiivistettä takasin vai pitäiskö hommata uusi ja mistähän saisi sellasen ? Vähä huomioita ja testauksia kuitenki. Kokeilin sillai et käynnistin koneen ilman veden tuloo koneeseen ja kokeilin kuumentumisia. Sillonki takapytty kuumeni selvästi aiemmin ku etunen, siis vaikka vettä ei tullukkaan koneeseen. Mitä tästä päätteleminen ? Onko takapytys kuitenki jotain joka kuumentaa sitä enemmän riippumatta vedestä? Mutta kuitenki totesin että kun pidän kierrokset optimaalisena ilman tärinöitä niin ei kuumene liikaa... se on jotain 2/3 osakaasua auki.

Vastaa Viestiin