Yksi reikä tulee koneen tuuletusilman poistamiseen ja yksi reikä bensiinitankin ilmaputkelle, voisikohan ne olla saman
kanavasuojan alla. Tilasin niitä messinkisinä tuffarnilta 2 kpl.
Vasta tänään sain sisäpuolen pohjan vesirajaan saakka maalattua lyijymönjällä. Mitähän varten tätä maalausta ei tehty silloin, kun vene oli sisältä tyhjä. Moottorin alus vaihdelaatikkoineen teetti eniten töitä, niin eilinen kuin tämäkin päivä meni siihen. Pieni pläntti perästä tuli myös maalattua, lähinnä luukkujen takana olevat pohjat. Lyijymönjä loppui. Täytynee tilata vielä yksi purkki sitä Jakobstads Båtvarvin Jannelta. Pohja ulkoa vesirajaan on vielä maalaamatta.
Sitten alkaisikin jo lakkauspuuhat. Niitä riittäneekin viikollakin käydenkin koko kesäkuuksi. Veistäjän kanssa sovittiin, että heinäkuun puolessa välissä vene olisi veteen laskettavissa ja ajovalmis. Ainoastaan keulaan ei tehdä mitään, ennen kuin nähdään, miten vene ui, lukuunottamatta konekoppaa, joka sekään ei ole välttämätön, koska ajotilan ja koneen välissä on laipio. Bensiinikonehan ei pidä sellaista mekkalaa kuin dieseli.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua