Sepä juuri, se naksaus on se laukaisu. Ota tulppa irti, pistä tulpanhattuun ja kanttavasten, pyöräytä ja katso tuleeko mitään kipinää muistuttavaakaan.. Kipinää pitäisi näkyä mieluiten kunnolla, jotta paineessakin on jotain millä bensa lähtee.
No, kun sulla ei sitä ryyppykuppia ole, niin kokeile antaa koneelle huikka tulpanreiän kautta, se ajaa täsmälleen saman asian. Ja jottei olisi liian yksinkertaista, niin ryyppy olisi syytä antaa siihen kohtaan kiertoa, kun mäntä on alhaalla ja ventiilit kiinni. Tällöin kun käännät kammesta puristuksen yli, kunnes napsahtaa, niin silloin pitäis lähteä. Mutta varohan näppejä jos kone "potkaisee takaisin", eli sytyttää liian aikaisin, jolloin veivi pyörähtää takaisinpäin ja tällää kämmenen mustelmille..
Elikkä veivi sellaiseen asentoon, että se osoittaa ylös kun magneetto naksahtaa. Sitten kun pyöritelet konetta, niin muutaman kierroksen jälkeen alat huomata missä kohdin on puristustahti, jolloin paine kasvaa kun kampi nousee ala-asennosta ylös. Sitä ennen kammen lähtiessä ylhäältä alas on imutahti. Juurikin siihen imutahdin aluille käännät koneen, sitten tulppa irti ja sinne noin teelusikallinen tuoretta bensaa, kaksi jos on pienen pieni teelusikka. Jos kipinää on, ja kone on suunnilleen ehjä, niin aika varmasti tapahtuu jotain. Jos ei heti lupaa, niin pyörittele parit yritykset lisää, ja sen jälkeen toinen huikka vastaavasti. Jos ei muutaman jälkeen tapahdu mitään, niin sitten on vikaa haettava jostain muusta..
Jaajuu, jos kone on seissyt pitkään käyttämättä, niin voi olla että puristusta ei pahemmin ole, sen voi hetkeksi elvyttää kippaamalla tulpan reiästä noin teelusikallisen öljyä, se menee männänrenkaisiin ja palauttaa puristuksen hetkeksi. Jos kone käynnistyy, niin sitten sinne ilmestyy muutenkin öljyä.
https://www.youtube.com/watch?v=8Gz7UMk-Ps8" onclick="window.open(this.href);return false; ..Linkissä on yhden kevään koekäynnistyssähläilyä...
