Moi
Eli kipinää on ja bensaa tulee? Totta tosiaan, ota ryyppykannuun (/vast) tuoretta bensaa, ja koita sillä.
Onko puristusta? Puhiseeko ryyppykuppi /-kupit, kun ne on auki ja pyörität konetta? Jos ei ole puristusta, niin sitten on parikin vaihtoehtoa. Ensinnäkin jos kone on seissyt pitkään, niin voi olla, että öljyt on valuneet männänrenkaasta ym. Silloin voit tipauttaa sylinteriin noin teelusikallisen moottoriöljyä ja pyörittää vähän. Tällä tavoin puristus tulee siksi muutamaksi kierrokseksi, että saat koneen käyntiin. Ja anna ryyppy tosiaan suoraan syliteriin kupista. Yksi kupillinen sylinteriä kohti, ja jos oikeen maittaa niin toinen, mutta yksi pitäisi riittää. Ei kannata sählätä liikaa, wickström "kiittää" jos on liian pieni ryyppy. Ja näillä manuaaliryypyillä touhutessa ei kannata koskea kaasuttimen "rikastimeen" ollenkaan, sitä ei tarvitse mihinkään.
Sitten voi olla, että tosiaan on ventiili jumisssa, no, se huomaat tuolla äsköisellä pyörittelyllä, jos ei puristusta tule, niin on joko venttiili auki, tai sitten kannessa reikä. Ja tämä onkin viimeinen mahdollisuus, että on syöpynyt reikä jonnekin vesitilaan. Sen huomaa siitä, että kaikki muu on ok, mutta ei ole puristusta. Kuivan koneen saa käytniin, mutta heti kun vesi tulee kiertoon, niin kone sammuu. Mutta tämä viimeinen vaihtoehto on kirjaimellisesti viimeinen...
Jos on puristus, tilkka bensaa ja kipinä, niin Wickströmin on pakko käydä, ainakin muutama hetki. Sen jälkeen alkaa vasta kaasuttimen tukosten mahdollinen selvittäminen.
http://www.youtube.com/watch?v=8Gz7UMk-Ps8" onclick="window.open(this.href);return false;
