Eli laatikko onkin 1,52:1

Vähän myöhään huomasin ilmoituksesi ja muuten kävisi mutta meillä akseli on 32mm, eli ei ihan heittämällä testit olisi onnistunut.raimå kirjoitti:ceebbari: mulla on sama ongelma tällä hetkellä. Uusi kone 110hv mutta ekan testiajon jälkeen pitäis saada isompaa ja jyrkemmällä nousulla. Ongelmana on että nykyisessä haponkestävässä potkurissa ei ole merkintöjä. Kuitenkin täydellä hanalla noin 2600rpm menee noin 9 solmua mutta pitäis tuo vauhti saavuttaa noin reippaalla 2200 jengalla oman perstuntuman mukaan. Ellei halua huudattaa koko ajan. Huippuja salaisesti mietin noin 13 solmua. Ehkä juurikin 17x15 voisi olla passeli mulle. Jos en väärin ole lukenut vaihteen kyljestä niin vaihde mulla on 1:92/1 Volvon MS3C. Akseli on 35mm.
Kiinnostaisiko lauantaina sateista huolimatta pikku telakkatalkoot. Nostetaan aluks toinen vene ylös (meillä slipitelakka) ropelli pois, vaihto päittäin ja katotaan mitä tapahtuu. Jos säkä kävis niin menis päittäin? Jos oot kiinnostunu soita 0405267023/Rami. Vene ja telakka löytyy Pyysaaresta Laajasalon kupeesta itä-Helsingistä.
Edit: saattaa mennä turhaksi arpomiseksi. Käyn varmasti itse tänään kyselemässä josko naapurista löytyisi vähän isompaa käytettyä ropelia hyllystä ja teen testauksen. Se mikä on varma että oma happonen potkuri lähtee vaihtoon. Meneekö sitten suoraan tuonne vaihdossa vai sulle testiin katsotaan kun asia selvenee...