M/s BuliBuli
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 29 Elo 2013 18:56
M/s BuliBuli
Kuuppa pois talven alta keinumasta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 29 Elo 2013 18:56
Re: M/s BuliBuli Ehdotuksia :D
Mitä seuraavaksi? Stragediset mitat 5mX1,6m
Honda G65 Vaihteistolla hankittu ja tuli villi idea että tekisi kajuutan päälle.
Eli ehdotuksia odotetaan.
Honda G65 Vaihteistolla hankittu ja tuli villi idea että tekisi kajuutan päälle.
Eli ehdotuksia odotetaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 29 Elo 2013 18:56
Re: M/s BuliBuli Suunnitelma
Hytti suunnitelma. ajohytti tulis 150cm vesilinjasta, todellisuudesa laskee hieman hytin painosta.
Mittakaava 1:20 tuleekohan liian korkea?
Mittakaava 1:20 tuleekohan liian korkea?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 434
- Liittynyt: 10 Syys 2007 20:57
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: M/s BuliBuli
Runko on tehty alunperin avofiskariksi. Kaaret ovat varsin pyöreät ja siten ei "muotovakavuutta" ole juurikaan verrattuna kantikkaampiin ja suorempiin runkoihin. Moottorikaan ei tuo kovinkaan paljoa painopistettä alaspäin. Ei tuossa katetussa ainakaan sivukannella kävellä, vai oletko kokeillut seisoa tuossa partaan päällä? Ylärakenne muutenkin nostaa painopistettä ylöspäin huonontaen vakavuutta entisestään. Ikävä torpata, mutta mielestäni ei ole järkeä tehdä katetta.
Oksa on puun kukkanen.
-
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Re: M/s BuliBuli
Pelliksen kanssa samaa mieltä!
-
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35
Re: M/s BuliBuli
Juu samaa mieltä kuin edelliset älä tee hyttiä! Tulee semmonen loota, että kaikki kieruu ympäriinsä... Kokemusta on!
Jos hyttää kaipaat niin ennemmin paatinvaihto.
Jos hyttää kaipaat niin ennemmin paatinvaihto.
E mare libertas
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 10 Touko 2006 06:19
- Paikkakunta: Rauma
Re: M/s BuliBuli
Moi!
Peesailen muita. Tuohon paattiin ei kannata pahemmin panostaa eikä rakennella lisää, vaan käyttää sitä sellaisena kuin se on ja nauttia kyydistä niin kauan kuin sitä piisaa.
Mikko
Peesailen muita. Tuohon paattiin ei kannata pahemmin panostaa eikä rakennella lisää, vaan käyttää sitä sellaisena kuin se on ja nauttia kyydistä niin kauan kuin sitä piisaa.
Mikko
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: M/s BuliBuli
Ei muuta kuin tee vain kajuutantapainen.Ei se paatti siitä kaadu.
Mahdollisimman kevytrakenteinen ja kiinnitys nykyrunkoon niin että voit sen ottaa taas avoveneeksi jos siltä tuntuu.
Jokainen saa tehä omalla paatillaan mitä haluaa
ps. Mietin vaan että mitä se Anden "kaikki kieruu ympäriinsä" tarkoittaa
Mahdollisimman kevytrakenteinen ja kiinnitys nykyrunkoon niin että voit sen ottaa taas avoveneeksi jos siltä tuntuu.
Jokainen saa tehä omalla paatillaan mitä haluaa

ps. Mietin vaan että mitä se Anden "kaikki kieruu ympäriinsä" tarkoittaa

Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
- IlkkaL
- Viestit: 275
- Liittynyt: 27 Maalis 2007 16:20
Re: M/s BuliBuli
Saahan sitä paatillaan tehdä mitä haluaa. Tottakai.
Parin ensimmäisen kommentoijan kommenteissa oli kuitenkin vissi perä. Jos tuohon veneeseen kajuuttaa sovittaa, sellainen malli ei toimi, jossa perästä keulaan kierretään laidan kautta. Veneestä tulee niin kiikkerä, ettei vain toimi.
Ja hytin rakentamiseen käytetty työ ja vaiva lopputulokseen nähden on niin suuri,että nettiveneestä löytyy heti 10 venettä, joista saa valmiina paremman halvempaan hintaan.
Tai niin, saahan sitä koettaa itse, jos ei usko.
Tämä ei sitten ollut mielipide, vaan absoluuttinen totuus. Ja hymiö perään, vaikken niitä lähtökohtaisesti harrastakaan.
Parin ensimmäisen kommentoijan kommenteissa oli kuitenkin vissi perä. Jos tuohon veneeseen kajuuttaa sovittaa, sellainen malli ei toimi, jossa perästä keulaan kierretään laidan kautta. Veneestä tulee niin kiikkerä, ettei vain toimi.
Ja hytin rakentamiseen käytetty työ ja vaiva lopputulokseen nähden on niin suuri,että nettiveneestä löytyy heti 10 venettä, joista saa valmiina paremman halvempaan hintaan.
Tai niin, saahan sitä koettaa itse, jos ei usko.
Tämä ei sitten ollut mielipide, vaan absoluuttinen totuus. Ja hymiö perään, vaikken niitä lähtökohtaisesti harrastakaan.

-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 29 Elo 2013 18:56
Re: M/s BuliBuli
laskeskelin tässä että jos vaikka 9mm havuvaneria menisi valttiarallaa 7-8m2 ja paino 460-540kg/m3
niin neliön painoksi varmaan se 5kg :O ei siitä saisi mielestäni millään yli sataa kiloo painavampaa.
(korjatkoon joku jos olen väärässä)
Aika usein ollut liikkeellä 5-6 ihmistä ja aika kovassa kelissä tälle veneelle eikä mitään ongelmaa ole ollut. tietysti painoa tulee myös alas. että tuskin se vesille laskiessaan tekee eskimokäännöstä puolitiehen.
Tämä vene 5.9m pitkä..
Tietysti kajuuttaan täytyy tiivis kattoluukku laittaa ettei tarvi keikutella laitaa myöten perään :D
niin neliön painoksi varmaan se 5kg :O ei siitä saisi mielestäni millään yli sataa kiloo painavampaa.
(korjatkoon joku jos olen väärässä)
Aika usein ollut liikkeellä 5-6 ihmistä ja aika kovassa kelissä tälle veneelle eikä mitään ongelmaa ole ollut. tietysti painoa tulee myös alas. että tuskin se vesille laskiessaan tekee eskimokäännöstä puolitiehen.
Tämä vene 5.9m pitkä..
Tietysti kajuuttaan täytyy tiivis kattoluukku laittaa ettei tarvi keikutella laitaa myöten perään :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 29 Elo 2013 18:56
Re: M/s BuliBuli
Ande kirjoitti:Juu samaa mieltä kuin edelliset älä tee hyttiä! Tulee semmonen loota, että kaikki kieruu ympäriinsä... Kokemusta on!
Jos hyttää kaipaat niin ennemmin paatinvaihto.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44
Re: M/s BuliBuli
9 mm vanerikin on tuohon melko paksua, 6 mm riittää, mutta ei taida löytyä havupuisena? Koivuisena taas painaa yhtä paljon kuin tuo paksumpi havuvaneri.
Kevyemmän saa kun viiluttaa aaltopahvin ja imeyttää siihen pahviin ensin hartsia niin ei pehmene heti käytössä.
Kevyemmän saa kun viiluttaa aaltopahvin ja imeyttää siihen pahviin ensin hartsia niin ei pehmene heti käytössä.
Mile
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 29 Elo 2013 18:56
Re: M/s BuliBuli
Aaltopahvi kuulostaa hyvältä, sitten jos tekee sen sillain että kun liian kova tuuli alkaa painamaan venettä niin sokkatapit irti ja koko kötöstys saa lentää tuulen mukana maata kiertävälle radalle!Mile kirjoitti:9 mm vanerikin on tuohon melko paksua, 6 mm riittää, mutta ei taida löytyä havupuisena? Koivuisena taas painaa yhtä paljon kuin tuo paksumpi havuvaneri.
Kevyemmän saa kun viiluttaa aaltopahvin ja imeyttää siihen pahviin ensin hartsia niin ei pehmene heti käytössä.

-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 05 Elo 2011 13:26
- Paikkakunta: Satakunta
Re: M/s BuliBuli
Nuo nykyajan havuvanerit on kyllä täyttä kuraa.
Vallankin tuo 3 viiluinen 9mm on ihan kelvotonta. Kamalaa ropellia, mistä ei yli 50x50cm suoraa palaa saa.
Talvella löysin tuolta 6,5mm 3-viiluista havua, se oli aika hyvän oloista.
http://www.vuokralaine.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole pitkä matka Sätkylästä.
Vallankin tuo 3 viiluinen 9mm on ihan kelvotonta. Kamalaa ropellia, mistä ei yli 50x50cm suoraa palaa saa.
Talvella löysin tuolta 6,5mm 3-viiluista havua, se oli aika hyvän oloista.
http://www.vuokralaine.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole pitkä matka Sätkylästä.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 29 Elo 2013 18:56
Re: M/s BuliBuli
Löysin halvalla purjeen ja maston joka on ollu tuon kokoisessa veneessä ja totesin että taitas olla itsetuhonen ajatus asentaa se BuliBuliin. Luultavasti täytys laittaa ratakiskoo köliin tms. 
