Tervehdys. olen suunnittelemassa veneen ostoa, ja ennen kuin uskallan tehdä minkäänlaisia liikeitä pitäisi varmistua muutamastakin asiasta. tärkein on jonkilainen paikka, jossa venettä laittaisi. Millaisia mahdollisuuksia Helsingissä on, kylmiä tai lämpimiä? ja minkä hintaisia? vai missä te helsinkiläiset veneitänne talvisin kunnostatte?
N.
Veneen kunnostus talvella Helsingissä
-
Re: Veneen kunnostus talvella Helsingissä
Mulla on kokemusta vain kaupungin ulkosäilytyspaikoista erilaisten pressuviritelmien alla. Viime keväät on menneet aika tehokkaasti Rajasaaressa. Seuraavasta lisätietoa: http://www.hel.fi/hki/liv/fi/Veneily/Talvis_ilytys" onclick="window.open(this.href);return false;
Halleista en oo vielä uskaltanut unelmoida vaikka olisihan sekä mahtavaa, ei tarvis odotella niin pitkälle kevääseen.
Halleista en oo vielä uskaltanut unelmoida vaikka olisihan sekä mahtavaa, ei tarvis odotella niin pitkälle kevääseen.
-
- Viesti:
Talvisäilytyspaikka maksaa noin 155 Euroa (esim. sellainen 10*3,8 metrinen paikka Espoossa). Itse olen tuollaisen itse kyhätyn pressukatoksen alla tehnyt kaikki kunnostukset ja hyvin on riittänyt, kuhan tekee kunnollisen katoksen kohtuullisella pressulla. Talvisäilytyskausi on pääkaupunkiseudulla 15.9-10.6 välisenä aikana. Suurin ongelma on, että kenttäsähköt laitetaan päälle yleensä vasta maaliskuussa ja vesi sitten joskus huhtikuussa, kun routa sulaa. Tietty myös se, että jos ahnehtii liikaa kunnostustöitä eikä aika riitäkään ja joutuu laskemaan paatin vesille keskeneräisenä. Hallipaikat maksavatkin sitten yli 1000-2500 Euroa riippuen paikasta.
Oksa on puun kukkanen.
-
Hyvä, kiitos vastauksista. Katsoinkin noi hinnat kaupungin sivuilta, mut arvelin, et säilytyspaikalla ei sovi tehdä mitään remonttihommia. Taisin siis olla väärässä.
N.
N.