Moi,
Jostain osaluettelosta olen ollut katsovinani, että sama kaasutin on kaikissa W-sarjalaisissa, samoilla sisuskaluillakin.. Tällainen kutina on, toivottavasti ei heitä. Ainakin jostain W:n manuaalista löytyy varaosluettelo, jossa on kaasuttimien osia lueteltu tarkkaan.
Netistä löytyy osoitteesta
http://www.mattikaki.fi/~w125312/wiki/wiki.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; manuaali.Noin keskivaiheilla on kaasuttimen halkileikkauskuva, ja osat lueteltuina. Sen mukaan pääsuuttimeen liityvät osat ovat neulaventtiili (M), neulaventtiilin pidin (Y) ja pääsuutin (Gg).
Eli neulaventiilin pidin (Y) on putkimainen runko, joka on mutterikannalla kiinni kaasuttimen rungossa. Sen sisäpäässä kaasuttimessa on vastakkaisesta suunnasta ruuvattuna pääsuutin (Gg), jossa on yksi pieni reikä. Kannassa voisi muistini mukaan olla ura ruuvimeisseliä varten. Ja edelleen neulaventtiilin pitimeen tulee vastakkaisesta suunnasta ruuvattuna itse neulaventtiili, jota kiertämällä säädetään paljonko bensaa pääsee pääsuuttimesta läpi. Jos tosiaan on niin, että pääsuutin on poissa, niin silloin kone saa varmasti liikaa bensaa, mahtaako juuri käydäkkään. Voi myös olla, että osa Y on poikki, ja pääsuutin jumissa siellä pohjalla. Toisaalta, silloinkin sen pitäisi toimia edes sinnepäin.
Mitä tapahtuu, jos väännät sen suuttimen kokonaan kiinni? Jostain pitäsi löytyä asento, jossa se on kokonaan kiinni.
Periaatteesa pääsuutin säädetään siten, että ajessa kierretään suutinta kiinni, kunnes kierrokset alkavat laskea, sitten avataan kunnes löytyy korkeimmat kierrokset, ja siitä voi avata vielä hiukan (esim 1/8 kierrosta). Jossei tuolla konstilla saa säädettyä käyntiä melko hyväksi, niin vika on jossain muussa.