Nyt meni W1:n ryyppykupin kannasta, siis siitä mikä on kannessa kiinni, jenkat. Mistähän tuollaisen saisi uuden, mieluiten Kuopion seudulla?
Hävisi puristukset koneesta. Putsailin venttiilit ja tarkistelin tiivisteitä, mutta ei auttanut. Lopuksi huomasin, että ryyppykupin kanta ei ollut kireällä ja siitä oli mennyt jenkat. En vaan tiedä onko tuo alkuperäinen syy, vai onko ne menneet tuossa säätäessä :(
W1 ryyppykuppi
- Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Re: W1 ryyppykuppi
Kyllähän tuossa tilanteessa, siis ryyppykupin "puuttuminen" puristukset hukkautuu, mutta nykyisin kun bensiinillä ajellaan, taitaapi koko kuppi olla "turhake". Laitappa siihen sopiva tulppa , Olisko tuo varttituumainen jenka, jolla saat sen tukittua.
Toki syy voi olla muuallakin, mutta alkuhomma kumminkin tuo kuppi.
Niin meinasi unohtua: varaosia, kuten kuppia ja muitakin saa Wickström Marin 0500365285, Leif Söderman, hän on varustautunut mielestni hyvin Wiki- porukan tarpeisiin.
Toki syy voi olla muuallakin, mutta alkuhomma kumminkin tuo kuppi.
Niin meinasi unohtua: varaosia, kuten kuppia ja muitakin saa Wickström Marin 0500365285, Leif Söderman, hän on varustautunut mielestni hyvin Wiki- porukan tarpeisiin.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 05 Heinä 2013 17:43
Re: W1 ryyppykuppi
Eipäs tuota tukittukaan ihan helposti. Ryyppykuppi ei ole suoraan kannessa kiinni, kuten normaalisti(?), vaan välissä on vielä yksi osa. Kannen yläosassa ei edes ole jenkoja, vaan tuo bonusosa menee isohkon reiän läpi, jonka alla on jonkinlainen jäähdytysvesikammio(?), jonka alapuolella on vasta jenkallinen aukko palotilaan. Pulttiliikkeessä ihmettelivät tuon aukon jenkoja (jotka siis on tuosta bonusosasta menneet), että eivät ole sellaista kokoa nähneet. Soitin myös tuonne Wickström Marineen, jossa sanoivat että ryyppykupin pitäisi olla suoraan kannessa kiinni, ei heillä ole mitään lisäpaloja siihen väliin. Tässä muutama kuva selventämään tilannetta:
Ryyppykuppi on siis kiinni tuollaisessa vähän pidemmässä osassa.

Tuossa kannen yläosan jenkaton aukko ja sen alapuolella olevan kammio.

Onkos tuo kansi joku omaviritelmä, eikä alkuperäinen Wiken kansi? Kukaan ei varmaan tiedä, mistä tuollaisen ryyppykupin alla olevan palasen saisi? Olisiko vain yksinkertaisinta hommata uusi kansi, johon sopii normaali kuppi? Vai voisikohan tuon jotenkin hitsauttaa umpeen (itsellä ei ole vehkeitä, eikä juuri osaamistakaan)?
Ryyppykuppi on siis kiinni tuollaisessa vähän pidemmässä osassa.

Tuossa kannen yläosan jenkaton aukko ja sen alapuolella olevan kammio.

Onkos tuo kansi joku omaviritelmä, eikä alkuperäinen Wiken kansi? Kukaan ei varmaan tiedä, mistä tuollaisen ryyppykupin alla olevan palasen saisi? Olisiko vain yksinkertaisinta hommata uusi kansi, johon sopii normaali kuppi? Vai voisikohan tuon jotenkin hitsauttaa umpeen (itsellä ei ole vehkeitä, eikä juuri osaamistakaan)?
- Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Re: W1 ryyppykuppi
Tilanne saattaapi olla näin: Joku on porannut ison reijän kanteen.....jostakin syystä juuri ryyppykupin kohtaan, kyllähä tuo taitaa mennä uuden kannen hankkimiseksi........ellei sitten kokeilisi tulpata molemmat reijät ja ajella ilman ryyppykuppia ( tarpeeton Bensiinillä ajettaessa).
Tuohon alempaan, siis varsinaiseen kupin reikään R 1/4 " tulppa ja ylempään reikään sopivankokoinen R kierre ja tulppa .
Tämä toki vain mielipiteenäni, kuinka itse kokeilisin tuossa tilanteessa välttyä uuden kannen ostamiselta.
Tuohon alempaan, siis varsinaiseen kupin reikään R 1/4 " tulppa ja ylempään reikään sopivankokoinen R kierre ja tulppa .
Tämä toki vain mielipiteenäni, kuinka itse kokeilisin tuossa tilanteessa välttyä uuden kannen ostamiselta.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 05 Heinä 2013 17:43
Re: W1 ryyppykuppi
Laitetaan korkki kiinni ja lopetetaan ryyppääminen. Ylempään reikään tehtiin kierteet ja tulppa, mutta alempi on hieman hankala metallin ohuuden vuoksi. Nyt pajalla koittavat tukkia sitä jotenkin järkevästi. Mutta kaipa tässä voisi pitää silmät auki, jos tulisi sopiva kansi vastaan...