Omien sivujen päivityksiä ?

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
pinja
Viestit: 81
Liittynyt: 12 Tammi 2005 22:36
Paikkakunta: Perniö/Teijo
Viesti:

baat 429

Viesti Kirjoittaja pinja » 31 Maalis 2005 17:47

just, mää tossa pääsiäisenä väänsin kyselyn sille Johan Anker kirjan "linjojen mestari" tekijälle josko sillä olisi ollut jotain tietoa ja vastausta odotetaan, mutta laitan sinne uutta viestiä, että tämmöstä olemme saaneet selville ja katsotaan sitten mitä vastaavat ja informoin välittömästi kun jotain tietoa tulee.
lassi

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 31 Maalis 2005 18:50

Onko se sitten samanlainen kun tässä linkissä toi M/S Enso http://www.koillisvayla.fi/laivat.htm

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 31 Maalis 2005 19:32

Kyllä siinä jotakin samaa on mutta Kotka on taittu tehdä enemmän "muskeliveneeksi" ja taitaa olla reilusti isompikin. Silimällä mulukastuna Enso voisi olla jotain 11-13 metrinen. Enso on jotenkin enempi salonkivenetyyppinen. Mutta toisaalta olen nähnyt projektinorskin vesillä joskus 20 vuotta sitten ja nyt kun se on telakoituna semmoisessa paikassa ettei sitä voi sivulta katsoa niin vaikea sanoa tarkemmin mallista oikein mitään.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 03 Huhti 2005 17:44

Skannailin tuossa vanhoja valokuvia kahdesta ensimmäisestä projektista, eli Jennystä ja Kurskista ja laitoin niitä tuonne albumiin.
Tänään aloitin Kaislan hytin viilutuksen ja laittelen siitäkin kuvia kunhan homma etenee.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 07 Huhti 2005 13:08

No nyt näkyi Hailuodossa muuttolintuja ja löytyi Iso Anttoo tai L-21...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 07 Huhti 2005 13:30

Käväisin Jansixin sivuilla katsomassa kuvia kun nuo mielikuvat reilun 35 vuoden takaa ei ole niin selviä ;) Eli kyllä se löytö on sittenkin Andros L-21.
Iso Anttoo on sitten erikseen...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 07 Huhti 2005 16:30

tere! joko hait pois? vai onko myytävänä? onko puutteita? oma on täydellinen mutta kansi on haperoa.

Avatar
Vandrock
Viestit: 354
Liittynyt: 20 Helmi 2005 21:27
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vandrock » 09 Huhti 2005 17:26

Kävin paatin luona visiitillä. Mikä olisi ankeampaa kuin huhtikuun alun alus pressun alla? Tieto siitä että paikat kiiltävät kuukauden päästä helpottaa. Lisäsin sivuilleni pari tuoretta kuvaa.

Konekopan kylki ja sitä vasten lepäävä kansi nr 2 paljastavat arkeologille paljon. Originaalin 4 mm vanerin päälle on liimattu 12 millinen vaneri ja sen päälle paksumpi mahonkivaneri. Eristeenä Porolonia ja Melutonin järeintä levyä yms. Rumalta näyttää konehuoneen puolelta, mutta myös ääni jää sinne.

Toinen kuva esittää rakasta Perkins 3.152:a. Merivesijäähdytetty pakosarja on paikallispajan uudelleenvirittämä, makeavesipönttö ylinnä originaalimarinointia by Oksanen& Knit Helsingissä -62. Kiinnityskorvakkeet uudehkoja, jotta kone pysyy samalla korkeudella kumitassuista huolimatta. Pintaruoste vuosimallia 2005.
Samalla veneellä vuodesta 1968
http://www.picturetrail.com/photos/vandrock

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 09 Huhti 2005 22:02

Voitit sen veneiden ulkomuotokisan 10 - 0!
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Northling
Viestit: 2767
Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Ottiliana

Viesti Kirjoittaja Northling » 16 Huhti 2005 12:34

Moi

Yksi uusi kuva etusivulla:

http://www.optikkonordling.fi/ottiliana/

Mielestäni aikas makee taivas taustalla.

Kuva

t:aki
(mä osasin...jess!)
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Kinde
Viestit: 793
Liittynyt: 25 Marras 2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Kinde » 16 Huhti 2005 13:12

sen verran on komee paatti että voit huoletta lisätä tohon sun allekirjotukseen

Scyllä purjehdus ja stamassa pönötys on parasta!

Tosta kuvasta tuli seuraavia huomioita. Muutama juttu jolla kuvasta tulis vielä perempi. Rajaus ja kuvakulma on musta hyviä, joten lähtökohta on hyvä.Taivas on ihan ok dramaattisuudessaan, mutta vois olla luonnollisempikin. Jos J nummella on originaalissa noissa pilvien puhki palaneissa kohdissa piirtoa niin jättäis sinne hennon sävyn, siten noi vantitkin saatais näkyä katkeamattomina. Noi tummemmat kehysvarjot takilan ja vanttien ympärillä kielii siitä että taivas on rajattu muusta kuvasta ja sitä on käsitelty suht rankalla kädellä. Venettä vois aavistuksen vaalentaa keski ja yläsävyistä niin se olis paremmin tasapainossa taivaan kanssa. Nyt toi taivas vie huomiota veneeltä joka kuitenkin on pääasia. Lopuksi pieni terävöitys kuvaan. Jos saat kuvan ottaneen tekemään noi korjaukset niin huomaat että muutokset oli vaivan arvoisia.

Kinde
Viestit: 793
Liittynyt: 25 Marras 2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Kinde » 19 Huhti 2005 15:03

pistelin muutaman uuden kuvan talven 0405 remppaan ja vissii 2 uutta talven 0304 kansioon.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 19 Huhti 2005 21:50

Laitoin sekalaista kansioon kuvan siitä miten rosteri ruostuu kun sitä käsittelee väärin. Olisin laittanut linkin sinne mutta hiiren oikean puoleinen näppäin jostakin syystä ei toimi...
Eli tämän pitäisi lähteä puhtaaksi spriillä ja soodalla... Meinaan ainakin kokeilla...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 19 Huhti 2005 22:00

joo tuttua on, kun itse oon työn puolesta kaikenlaisten metallien kans tekemisissä, niin aina oon aamulla vaihtanu uudet laikat koneeseen jos happosta tai rosteria on pitäny hioa tai kiillottaa. joku kun on saattanu tehä jotain mustan hiomista samoilla laikoilla niin ton näkösiä niistä tulee.

Avatar
JLN
Viestit: 266
Liittynyt: 10 Elo 2004 17:02
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JLN » 20 Huhti 2005 21:31

Lisäsin muutaman kuvan kylkilistojen asentamisesta.
http://groups.msn.com/JarnoLaitinen/tal ... snw?Page=1

Viestiketju Lukittu