wikun käyntilämpötila

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
vesku

wikun käyntilämpötila

Viesti Kirjoittaja vesku » 12 Touko 2013 16:38

Ohjekirjassa käyntilämpö 80 astetta, minulla uusi termari 78-astetta. Eräästä w-3:sta purin kolme wahleria (rikkinäisiä),olivat 75-asteisia. Kuitenkin jotkut tietävät oikean termostaatin olevan 55-65 astetta. Peukaloa pidän kyllä jonkin aikaa kannen päällä, ja lämpö pysyy vakiona uudella termarillani. Olen tähän saakka ajanut ilman termaria, mutta tulppa nokeentuu ja pitää pitää harjaustauko. Ekassa wikussani oli veden ulostulo kannen päällä, se kävi kuumempana eikä noennut. Kaasaria on kyllä ruuvailtu, mutta ei auta. Merivesi oli viisi asteista kun aloitin veneilyn ja paluuvesi oli niin kylmää ettei siihen olisi suihkuun mennyt. Mitenkähän nyt oikein on, rikonko minä kannen näillä (78 asteen) lämmöillä. Toimii nyt niin hienosti ettei uskalla sanoa.

MÖsteri

Re: wikun käyntilämpötila

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 12 Touko 2013 19:08

Ohjekirjan mukaan vaan. Liian kylmä kone ei toimi hyvin, alkaa nokeamaan ja karstaamaan. W-sarjan eräs hienouksia oli aikoinaan termostaatin käytöön otto. Aiemmat koneet toimivat jatkuvalla jäähdytyksellä, jolloin ne kävivät aina liian kylminä edellä mainituin käyntiongelmin.

tuffarn

Viesti Kirjoittaja tuffarn » 12 Touko 2013 21:03

75 asten termari on paketissa

vesku

Viesti Kirjoittaja vesku » 13 Touko 2013 09:01

Kiitoksia, taitaa alkaa helpottaa.

Vastaa Viestiin