Volvo 2002

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Jasse
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Tammi 2013 18:21

Volvo 2002

Viesti Kirjoittaja Jasse » 17 Helmi 2013 09:46

Ostinpa tuossa veneeseen moottorin. Kone on Volvon 2002 ja olen tuossa miettinyt, että miten koneen sammutus, kaasu ja vaihdevaijerin pitäisi toimia.
Tai siis, että mikä olisi järkevin vaihtoehto. Kaikille omat vaijerit vai miten? Toisaalta yksi kahva olis lähempänä sydäntä mutta mites se saadaan toimimaan näille kaikille toiminteille?
Olisko kellään kuvaa heittää tästä aiheesta?
t:Jasse

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Volvo 2002

Viesti Kirjoittaja raimå » 17 Helmi 2013 12:02

Älä pelottele perhana Jasse mua:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Volvo 2002

Viesti Kirjoittaja CC » 17 Helmi 2013 13:03

Kylläpähän se taitaa ykskahvaisissakin olla omat vaijerit vaihteelle ja kaasulle. Ja jos sammutin on mekaaninen, niin sille sitten vielä oma vaijeri tai virittää solenoidi.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Jasse
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Tammi 2013 18:21

Re: Volvo 2002

Viesti Kirjoittaja Jasse » 17 Helmi 2013 13:35

En ainakaan tarkoituksella pelotellut ketään :)

Mutta joo, noin kait se käytännössä menee, siis yksi kahvaisella. Nooh, pitää sitä sitten pähkäillä kun saa motin nostettua veneeseen.
Sammutus pitänee tehdä erillisellä vaijerilla kun näissä koneissa kylmäkäynnistys vaatii tuon samaisen vivun vääntelyä.

Vastaa Viestiin