Kyllä sitä aerostarttia voi käyttää pikailmaamiseenkin. Ensin kone pyörimään ja sitten suihketta perään. Vain sen verran, että juuri hörhöttää. Pieniä suihkauksia kerrallaan, niin ei pääse kolisemaan. Ihan tuota varten se aine on olemassa.
Pienen käyttämisen jälkeen kone käy jo omillaan, jollei vika ole jossain muualla kuin ilmaamisessa.
p.s. tuolla aineella säästää helposti startin hinnan ;)
Apuja kun vene ei lähde käyntiin
- vilreu
- Viestit: 83
- Liittynyt: 19 Touko 2010 01:31
- Paikkakunta: Raisio
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: 19 Touko 2006 20:38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Apuja kun vene ei lähde käyntiin
Voi käyttää toki vaikka ajamiseen, suihkii vaan ja matka jatkuu.. Kukin taaplaa tavallaan.
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
Re: Apuja kun vene ei lähde käyntiin
Moro
Kiitos kaikille neuvojille. Nyt vene käy ja kukkuu.
Eli ensimmäisenä laitoin n.2.5dl moottoriöljyä säätäjään.
sitten vasaralla varoiksi kopautuksia säätäjän kylkeen varovaisesti jos siellä olisi joku jumissa ollut. sitten kumpikin ilmaruuvi ruiskusta löysälle ja starttaamaan. itse en ruorin takaa moottoriin nää mutta kaveri sanoi että tuli ilmaa ja sitten naftaa jonka jälkeen ruuvas sormin ruuvit kiinni niin heti hörähti käyntiin ja kävi tasaisesti.... suoraansanottuna täydellisesti.
ajelin tunnin verran kun meri oli niin peilityyni kuin ollajavoi ja sitten omalle paikalle laituriin odottamaan nostoa.
eli loppudiagnoosi on seuraava:
Pikkupakkasella 6v vanha naftasuodatin meni tukkoon ja siksi moottori sammui. kun uusin suodattimen, pesin vedenerottimet ja vikaa etsiessä lähes kaikki liitännät polttoainelinjassa auki sinne meni ilmaa joka aiheutti ilmalukon ruiskupumpun sisällä.
Eli vielä kerran kiitosta viisaammille neuvoista. kuten aiemmin mainitsin niin ruuvaus kokemusta mulla lähinnä valmetin boschista mutta sitä ei tarvii erikseen tuollalailla ilmata ja muutenki erimoinen ruitta niin oli hiukan vierasta touhua. Vaikka olen noita vekottimia paljo ruuvannu ja koneita entisöiny niin joka hiukan noloa että vuosikaudet mulla ollutta moottoria en osannut ilmata.
tämän saman fraasin kirjoitin myös masinistifoorumille. niin siellä kuin täällä tuli hyvin samanlaiset ohjeet. eli kummassakin on traaderi ja simmssi tuttu kapine.
Kiitos kaikille neuvojille. Nyt vene käy ja kukkuu.

Eli ensimmäisenä laitoin n.2.5dl moottoriöljyä säätäjään.
sitten vasaralla varoiksi kopautuksia säätäjän kylkeen varovaisesti jos siellä olisi joku jumissa ollut. sitten kumpikin ilmaruuvi ruiskusta löysälle ja starttaamaan. itse en ruorin takaa moottoriin nää mutta kaveri sanoi että tuli ilmaa ja sitten naftaa jonka jälkeen ruuvas sormin ruuvit kiinni niin heti hörähti käyntiin ja kävi tasaisesti.... suoraansanottuna täydellisesti.
ajelin tunnin verran kun meri oli niin peilityyni kuin ollajavoi ja sitten omalle paikalle laituriin odottamaan nostoa.
eli loppudiagnoosi on seuraava:
Pikkupakkasella 6v vanha naftasuodatin meni tukkoon ja siksi moottori sammui. kun uusin suodattimen, pesin vedenerottimet ja vikaa etsiessä lähes kaikki liitännät polttoainelinjassa auki sinne meni ilmaa joka aiheutti ilmalukon ruiskupumpun sisällä.
Eli vielä kerran kiitosta viisaammille neuvoista. kuten aiemmin mainitsin niin ruuvaus kokemusta mulla lähinnä valmetin boschista mutta sitä ei tarvii erikseen tuollalailla ilmata ja muutenki erimoinen ruitta niin oli hiukan vierasta touhua. Vaikka olen noita vekottimia paljo ruuvannu ja koneita entisöiny niin joka hiukan noloa että vuosikaudet mulla ollutta moottoria en osannut ilmata.

tämän saman fraasin kirjoitin myös masinistifoorumille. niin siellä kuin täällä tuli hyvin samanlaiset ohjeet. eli kummassakin on traaderi ja simmssi tuttu kapine.