polttoainejärjestelmä

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
venealeksi
Viestit: 484
Liittynyt: 17 Huhti 2003 16:22
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: polttoainejärjestelmä

Viesti Kirjoittaja venealeksi » 25 Tammi 2012 07:11

Portti hanat sielä on.
Kyllä kuulahanakin varmaan riittävän tiiveyden antaa Ehkä paremmankin. Ei se vuoto missään tapauksessa ole merkittävää koska ilma vuotoa ei synny kun toinen tankki on tyhjä.

Aleksi

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: polttoainejärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Simon » 25 Tammi 2012 21:31

Kyllä kuparitankki sietää bensiiniä vallan hyvin (toki E kympistä ei ole kokemuksia), mutta tosimies ajeleepi 98:lla.
Miksi kannattaisikaan uusia tankit, mitkä ovat valmiina olemassa ja sijoitettuna, vieläpä miehistön penkkien nimikkeellä 8] .
Suosittelisin kuitenkin ne alapuoliset yhteet ja hanat poistamaan ja koneelle menevät yhteet asentamaan tankkien päälle hanoineen, sekä tankkaus molempiin tankkeihin erikseen, siis ei mitään yhdysputkea ja huohotinputket luonnollisesti veneen ulkopuolelle.
Koneen polttoaineen siirtopummpu kyllä sitten huolehtiipi siitä eteenpäin :)

Niin hetkinen: En seurannut alusta asti Volvon vinokoneen tekniikkaa? Kylläkait kyseessä on kaasutinkone, eikä mahdollisesti ruiskukone 8o

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10

Re: polttoainejärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25 Tammi 2012 21:38

Kaasutinkone, yhrellä sellaisella.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: polttoainejärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Simon » 25 Tammi 2012 22:41

Okei, eipä sitten edellisiä ajatuksia tarvitse päivittää, tuskin olisin osannutkaan 8-|

anteros
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Marras 2009 15:45

Re: polttoainejärjestelmä

Viesti Kirjoittaja anteros » 31 Tammi 2012 20:36

Moi, MikkoV, pohdin kanssa joskus samaa että yhdistäis tankit, mutta tulin siihen tulokseen, kun laiskuuttani asiaa tarpeeksi kauan pohdin, että on parempi että ne tankit on täysin erillisiä toisistaan ja hanoilla valitaan kumpaa käyttää, kun siten helposti välttää sen tilanteen että ajaa polttoaineen loppuun ja joutuu käyttämään direktiivin vaatimaa melaa päästäkseen tankille .. Vaikka se ei ole mahdollista koska veneilijä peilaa polttoainesäiliöt aina ennen lähtöä ..
Noista bensahommista sellainen kommentti , se simpukankuorta logossaan käyttämä ylikansallinen öljy-yhtiö myy sellaista bensaa kun v-power jossa etanolia on alle 0,5% , eli ei käytännössä mitään. Meinaan jos pelkää ettei veneen komposiittitankit, letkut, tiivisteet, pumput, kone ym. kestä etanolia ja/tai sen itseensä sitomaa vettä, niin sitä käyttämällä voinee päästää itsensä siitä ongelmasta yli. Varminta ollenee kuitenkin se, että käyttää mitä bensaa tahansa, tyhjentää ne tankit silloin tällöin ja ajaa vaikka auton tankissa ne bensat ilmakehää rikastuttamaan, eipähän jää sitten mitään bensaa tankkeihin väljähtymään..

Vastaa Viestiin