Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 14 Marras 2011 15:09
Siinäpä sitä olisi peukalo keskellä kämmentä väännettävää, mutta katsotaan nyt, mitä kaveri sanoo tästä ajatuksesta, jos hän vaikka innostuisi paneutumaan asiaan. Kiitokset, sillä olet ensimmäinen, jolla oli jotain konkreettista esittää tässä viestitysketjussa.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
hb-77
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
- Paikkakunta: porvoo
Viesti
Kirjoittaja hb-77 » 15 Marras 2011 11:24
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
-
Elwood
- Viestit: 246
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 11:58
Viesti
Kirjoittaja Elwood » 16 Marras 2011 07:49
Mulla on jemmassa yksi B20:sen automaattivaihteiston koppa, se on aikahyvä aihio merikytkimen sovitukseen. Automaatin pääty on suht saman kokoinen kuin velvetin vastaava. Manuaalivaihteistossa pääty on sitten paljon pienempi.
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 17 Marras 2011 18:25
En usko, että se käy, sillä lohko on erilainen kuin B 20 koneissa, mutta jos tehtäsiin diili, että jos se käy, lunastan sen sinulta, mutta kokeiltavahan se olisi.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Elwood
- Viestit: 246
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 11:58
Viesti
Kirjoittaja Elwood » 19 Marras 2011 12:33
Lohkon puolesta käy kyllä. Eroa on ainoastaan n. 30 asteen sivu kallistus ja sähköruisku vehkeissä oleva asentoanturin paikka.. ja senkin tekee tarvittessa muutamassa minuutissa. Enkä ole sitä edes myymässä... paitsi jos satun saamaan yv:nä "sellaisen tarjouksen josta ei voi kieltäytyä

".
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 19 Marras 2011 22:17
Kone on kyllä perinteinen perus 1 kaasari malli, ei tietääkseni mitään muita sähköisiä osia kuin starttimoottori, laturi ja sytytyslaitteet.Olen sen nähnyt ja sitä on kuvattukin, ja ne kuvat oli koneellakin minulla, mutta missä, se on nyt arvoitus sekin. Mutta koska kone on vielä syntysijoillaan, saa vaikkapa herra Varjakan kylästä vastata tähän, ennen kuin minä uskallan vaatimattoman ohittamattoman tarjoukseni antaa sinulle Elwood. Ootellaan.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 26 Marras 2011 23:05
Koneen lohkossa lukee B23A 498970 06026. Siis nyt olisi etsittävä varmistus Volvo Pentan vastaavista numeroista, joista selviäisi lopullisesti marinointi tyypitykset. Puhutaanko edelleen Volvo Penta AQ 131 koneista vai mistä.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
hb-77
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
- Paikkakunta: porvoo
Viesti
Kirjoittaja hb-77 » 26 Marras 2011 23:37
ei sovi b20 koppa millän. kokeiltu kun noita b18/20 koppa pyörii nurkissa

ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
-
Elwood
- Viestit: 246
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 11:58
Viesti
Kirjoittaja Elwood » 27 Marras 2011 12:46
hb-77 kirjoitti:ei sovi b20 koppa millän. kokeiltu kun noita b18/20 koppa pyörii nurkissa

Ei tietenkään satu suoraan kun, toinen on kallellaan ja toinen on pystyssä

Kiinnitys pinta lohkoon on sama, vaikka eri asennossa

Voisin laittaa jopa kuvan sovituksesta, jos vain keksisin miten sen tähän liitän

-
janix761
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Touko 2011 22:40
- Paikkakunta: liperi
Viesti
Kirjoittaja janix761 » 27 Marras 2011 18:04
donna käy se kone hakemassa jos et oo viel käynynnä.. saat varmasti omas pois jos sittenkin päätät toisin. on paljon helpompi rakentaa sitä konetta kun se on kotosalla. kuhan oot vaihteisto paketin hankkinut niin sitten vollesta (siis autosta)purkaamolta manuaalin kytkin koppa ja eiku pajalle sovitukseen.....
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 27 Marras 2011 18:57
Ajattelin, että Veli-Matti tuo sen tullessan Venemessuille saapuessaan. Saapipahan polttoaineet minun pussista sitten, niin ei tule niin kalliiksi hänelle. Jos hän ei nyt sitten jostain syystä lähde tänne syvään etelään ajelemaan, niin täytyy mennä sinne pohojoseen tai panna Transpointin pojat tuomaan. Ei se moottori ole vielä aivan päällimmäisenä tässä työssä, vaikkaikin senkin aika vauhdilla lähestyy. Janix, minä kun olen tällainen varmistelijatyyppi, niin ei mikään tapahdu hätiköiden, siksi sitä juttuakin varmaan piisaa, kun pitää varmistaa ja varmistaa ennen kuin lataa.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 28 Marras 2011 14:28
Joo, Volvo tulee tai lähetetään sinne syvään etelään kunhan vaan käsky käy!
Vaikka "pulttaa kiinni sekä laita pensaletkut ja akunkengät kiinni"-pakettina...
Venemessuille osallistuminen on vielä hiukan auki - siellä kun ei ole oikein mitään järkevää katsomista tai ostamista ja vakio puuvene-karvanaamatkin alkaa olemaan jo tuttuja
Riippuu ihan helmikuun kiireistä.
-
eklu
- Viestit: 160
- Liittynyt: 03 Touko 2005 12:38
- Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja eklu » 30 Marras 2011 11:19
Josei pysty tekenään itse kytkinkoppaa on parasta jättää koko marinointi ammattilaisille kun se on niitä helpoimpia osia tehdä, jaa olenko marinoinut koneita. No jokunen kymmentä ja ajossa taitaa olla vielä kaikki ja jokunen V8 konene niin siinä jo viikko näprättiin pakosarjoja joissa lauhduttimet sarjoissa, vaasasta löytyy kyllä tekijä kun kalastus loppuu ja multa saa yhteistiedot, mies on elämänsä niitä tehnyt ettei tarvi neuvoa ja hinta on edullinen+työn laatu hyvä.
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 30 Marras 2011 20:35
Ai, onkos niitä niinkin tumpeloita veneharrastajia, puhumattakaan että olisi semmoisia PUUveneharrastajia, etteivät osaa marinoida moottoria kunnolla. Olipa hyvä että kerroit meille eklu

-
eklu
- Viestit: 160
- Liittynyt: 03 Touko 2005 12:38
- Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja eklu » 01 Joulu 2011 13:40
Se ei ollut mitenkään vituilua vaan raaka totuus, kyllä se on harjoitustyö verrattuna pakosarjaan jossa itsetehdyt pillit ja avattavissakin vielä.