Saunaan olen kauttaltaan laittanut ja hyvin on toiminut ainaskin siellä......
Tuota öljyä löytyis vaan jo kotoa laatikollinen(6x1L pulloa) ja tuo projekti veneeni tarvis vielä kyllästää.... siksi lähdin kyselemään....
Kiitos ja anteeks

Duoda duoda... tää on ihan veikkaus, mutta olettaisin parafiiniöljyn imeytyvän puuhun aikasamppa74 kirjoitti:Kysynkin nyt viisammilta,että käykö tuo heinolan ruskopuun parafiiniöljy venee kyllästämiseen? tuskimpa ainaskaan pelkästään sellaisenaan,mutta sekoitettuna jonkun muun aineen kanssa?
Saunaan olen kauttaltaan laittanut ja hyvin on toiminut ainaskin siellä......
Tuota öljyä löytyis vaan jo kotoa laatikollinen(6x1L pulloa) ja tuo projekti veneeni tarvis vielä kyllästää.... siksi lähdin kyselemään....
Kiitos ja anteeks
Sini-Pellavasta 20 litran päniköissä maksoi jotain vähän päälle pari eurua/litra + matkahuollon rahtisamppa74 kirjoitti:Ok ja kiitos..... enpä rupea sitten ees kokeilemaan....... mistäs ootte ostanu pellavaöljyy edullisimmin? ja onko ouluntärpätti hyvää sekoittaa joukkoon vai jokin muu litku?
Juu,tosiaan kahteen kertaan vedin parafiiniöljyllä n.4 vuotta sitten ja hyvin on kestäny.... toi on siitä hyvää kun ei haise oikein miltään.... töissä ollaan puisiin kylppärikalusteisiin käytetty kiinanpuuöljyä.... kuivuu nopeammin,mutta haisee.... no ei onneksi kauheen pahalle... kyllä toi parafiiniöljy on mun mielestä parempaa.... itsekin käyttäny sitä myös joihinkin massiivipuu kalusteisiin...Simon kirjoitti:Minusta nämä Jor:in neuvot kannattaa toteuttaa, niillä pääsee takuuvarmasti hyvään lopputulokseen.
Toki kaikki uudet kokeilut on kautta aikojen tuottaneet myönteisiäkin tuloksia![]()
Säästyypi sitten tuo parafiinierä uuteen saunaan ja tulipahan usealle hyvä vinkki saunan pintäkäsittelyyn (mulle ainakin) jaa että oiken mahonkia saunassa ja lauteen runkokin 8\ no lauteetkin on varmasti kuparia
Simon kirjoitti:Onnittelut rajojen rikkomisesta (suomalainen sauna) eihän edistystä tule, ellei kukaan uskalla kokeilla jotain uutta.
Esittämäni kokeilu tuon parafiinin soveltuvuudesta silti kannatta toteuttaa.
Niin tuo kupari muistui mieleeni kun Ve..Eikun neuvostliitto tilasi suomesta jäänmurtajia, niin aluksen saunassa piti olla kuparilauteet, siis parasta mitä voi saada