BUKH DV20 ja sammutus..vipu?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
FourRocks
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Elo 2011 19:44
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

BUKH DV20 ja sammutus..vipu?

Viesti Kirjoittaja FourRocks » 16 Elo 2011 19:39

Kun vielä vene oli vesillä koneesta paloi sammutussolenoidi. Meni pari reissua pa-syötön katkaisemalla ennenkuin hoksasin että sammuttaminen onnistuu solenoidin poisruuvaamalla ja tökkäämällä ruuvarilla solenoidin liikkuvien sijasta koneen kyljessä olevaan "aukkoon".

Uuden solenoidin kyllä saisi (Tammer-Dieselistä parilla sadalla ja eBaystä parilla kympillä), mutta mieli tekisi päästä eroon tuollaisesta hajoilevasta sähköosasta.

Onko kukaan virittänyt sähkösolenoidin tilalle jonkinlaista vaijeri/vipusysteemiä?

Komeata tietenkin olisi sitloodassa olla iso messinkinen "sammutuskahva" tms.

FR
"If it's worth doing, it's worth overdoing", Grant Imahara, Mythbusters.
Venla : Lasikuitu/Puu/Moottorivene vm.1973
Camilla : Mahonki/Teak/Purjevene vm.1968

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

Re: BUKH DV20 ja sammutus..vipu?

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 16 Elo 2011 22:55

pitäis löytyy jostain romulaatikosta orkkis osat jos kiinnostaa
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Avatar
FourRocks
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Elo 2011 19:44
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: BUKH DV20 ja sammutus..vipu?

Viesti Kirjoittaja FourRocks » 17 Elo 2011 16:33

Toki kiinnostaa. Kuinkas pitkälle vipu/kytkimen voi tuolla mekanismillä viedä? Olisiko kuvaa itse vivusta? Moottori on kyllä aika suoraan sitloodan alapuolella, mutta etäisyyttä moottorin kyljestä voi kuitenkin tulla jokunen metri.

FR
"If it's worth doing, it's worth overdoing", Grant Imahara, Mythbusters.
Venla : Lasikuitu/Puu/Moottorivene vm.1973
Camilla : Mahonki/Teak/Purjevene vm.1968

Vastaa Viestiin