Sinisiä ajatukisa

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Warjo

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Warjo » 27 Touko 2011 21:43

kaller kirjoitti: Millonkohan tuo nostettiin ylös, perinnelaivayhdistyshän myi tuon nykyiselle omistajalle ja sne jälkeen tuo on tainnut seistä tuolla kuivilla ?
2008 kesäkuussahan Saimaan perinnelaivayhdistys myi Feien nykyiselle omistajalle. Olisikohan jo saman vuonna nostettu ylös telakkaan, en ole ihan varma? Kuitenkin, käsittääkseni nykyinen omistaja on siihen tehnyt jo paljon runkoon yms. liittyviä kunnostuksia. En tiedä, mutta olen kuullut näin olevan ???
Raudassa ei ole raha hukassa...

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 30 Touko 2011 20:12

Notikka, jos vene on sinun näköinen, niin miten se vaimosi voi sellaista hyljeksiä vai onko hän niin paljon muuttanut mielipidettään Sinusta. ;-) :) Minusta betonivene näyttää ihan kelvolliselta eikäpä tuossa hintaluokassa paljoa ole valinnan varaa tarjolla, valtameriolosuhteisiin tarkoitettuja veneitä, meinaan. Panisin vaimokultasi järjestykseen Sinuna :-) niin haaveista alkaisi tulla ehkä muutakin kuin sinisiä ajatuksia.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 30 Touko 2011 20:23

En suosittele kukkamulta veneitä. Minulla on kokemuksia siitä ja ne kokemukset jatkuvat edelleen, sillä Donna on ollut kölin, peräpeilin, keulasteevin, osin kaarien ja pohjalautojen osalta kukkamultaa. Se mikä ei ole ollut sopivaa kasvualustaa sai minut lentämään lankaan. En minä kyllä kukkanakaan olisi siinä mönjässä viihtynyt. Ehkäpä jonakin limanuljaskana tai jonain muuna limasienenä. Mielikuva komeasta veneestä vain meni neljä vuotta sitten ohi järjen. Ja nythän on niin, ettei enää voi antaa periksi. !!!
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 30 Touko 2011 21:34

Donna 28 kirjoitti:Notikka, jos vene on sinun näköinen, niin miten se vaimosi voi sellaista hyljeksiä vai onko hän niin paljon muuttanut mielipidettään Sinusta. ;-) :) Minusta betonivene näyttää ihan kelvolliselta eikäpä tuossa hintaluokassa paljoa ole valinnan varaa tarjolla, valtameriolosuhteisiin tarkoitettuja veneitä, meinaan. Panisin vaimokultasi järjestykseen Sinuna :-) niin haaveista alkaisi tulla ehkä muutakin kuin sinisiä ajatuksia.
Ei kyseistä venettä ole haudattu.
Ajatus kypsyy ja mielessä on ollut esim. toimittaa vene talveksi jonkun venepuusepän verstaan pihaan talveksi,
siinä ehtisi muuttaa sisustusta talven aikana vaikka kuinka.
Mutta kahtellaan nyt, ei tässä vielä olla jäniksen selässä....
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 06 Kesä 2011 23:27

Sinulla on siis olemassa jonkinmoinen aikataulu, jos et kerran vielä ole jäniksen selässä tuon valtameripurjehtijan suhteen ??? Reippaan viikon kuluttua olet joka tapauksessa jäniksen selässä ja siihen liittyen toivonkin, kunhan palaat jäniksenselkäreissulta, että kertoisit meille, millaista se oli tai ainakin mieleenpainuvimmat tapahtumat ja siellä syntyneet julkaisukelpoiset siniset ajatukset.

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 06 Kesä 2011 23:43

Tarkoitus on kyllä kirjoitella muistiin "matkakertomus" kokemuksista ( kommelluksista ) ja saattaa siitä jotain olla julkaisukelpoistakin... Matkan aikana laitan jotain kommenttia jos/kun reitin varrelle sattuu nettiyhteyksiä...
Sijaintitietomme päivittyy reissun aikana osoitteeseen http://www.tavino.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; ja sieltä linkki: Tämän hetkinen sijainti.
Notreal
Princess OJ8834

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07 Kesä 2011 18:06

Hyvä. Tullenee seurattua veneenne etenemistä ainakin kerran viikkoon.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07 Kesä 2011 18:16

Parikin sinistä ajatusta alkaa olla päivittäin mielessä, nimittäin Ms Koiton vesillelasku lähestyy hyvää vauhtia. Eilen vedin viidennen lakkakerroksen kanteen ja sunnuntaina maalasin kyljet. Keulasteevin lahokorjauksen jälkeen katsastaja antoi vihdoin vapauttavan tuomion ainakin rungon suhteen - kaipa se loppukin menee 17 päivä alkavana viikonloppuna tai toivottavasti pari päivää ennen. Tänä vuona hankin turvotuksen helpottamiseksi Pyhää Pietaria litran purkin. Kehuvat sitä käänteessä kuin käänteessä ja täytyyhän se ihme aine minunkin kokeilla. !!! Toinen asia on ensi viikonlopun retki kaljaasilla Vergiin. Siellä tosin on tullut käytyä jo lähes kymmenkunta kertaa, mutta aina se on ollut eri tavalla mieleenpainuva. Se on kuitenkin minulle purjehduskauden avaus ja toivottavasti voimme edetä suurimman osan matkasta purjeilla mennen tullen.
Donna 28 ;-) ;-)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 14 Kesä 2011 18:34

Ristiriitaisia ajatuksia päässä. Yksi ajatus "mennä Meriviaporiin katsomaan veneitä" toinen ajatus "Koittokin pitäisi saada valmiiksi vesillelaskua varten ja kolmas "oletpa ottanut töitä hirvittävästi hoitaaksesi (minä siis)". Toisaalta olisi mukava nähdä myös Veli-Matti ja hänen kansihenkilönsä pirskuta rallaa ja voisihan siellä Sumenlinnassa olla muitakin tuttuja. Ja eikä vapaapäivä muutenkaan pahaa tekisi, sillä Vergin Rakveren reissu oli tosi raskas ja yksitoikkoinen, koska oli pelkkää pläkää mennen tullen.

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 14 Kesä 2011 21:28

Oikso tuossa nyt kovin paljon mukavaa...?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 18 Kesä 2011 13:04

Säätila tänään ei inspiroitse Meri Viaporiin lähtemistä. Ehkäpä sitten joskus. En ilmeisesti olekaan niin innokas puuveneilijä, että minua kiinnostaisi säällä kuin säällä suuret tapahtumat.
Notikalle Etelänavalle, oletko päässyt purkkiin ja onko kippari jakanut miehistönsä vahteihin.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 20 Kesä 2011 20:03

Notikkakin ilmoitti vihdoin päässeensä Azoreille. No, ei se montaa päivää heittänyt.
Nyt mielenkiintoista on seurata sitä, minkälaista reittiä vene tulee kotiin, vai lieneekö veneen kotisatama jossakin muualla kuin Suomessa. Puuveneilijät kun harvemmin lähtevät noille valtamerille seikkailemaan nykypäivänä, niin on mukavampaa oman ruudun ääressä seurata matkantekoa kuin ehkä, olla siellä mukana. Tosin, taidan itse olla ehkä (tautofoniaa) sittenkin toista mieltä !!! . Tuleeko tästä sellainen "ollakko vaiko eikö olla -juttu" minullekin. 8o :-) ???

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 20 Kesä 2011 21:37

Heipskukkuu. Saavuin Azoreille 17.6. ja aloitimme veneen purjehduskuntoon saattamisen.
Nyt kaiketi pitäisi aloittaa itsensä purjehkuntoon saattaminen, eli ei enää olutta 125 L/pv...
Keskiviikkona on aiottu lähtöpäivä, mikäli pari puuttuvaa purjetta saapuu huomenna tiistaina?
Sitten vain kahvat kaakkoon ja plaanissa kotio.
Mun läppärin gps antoi seuraavanlaisen sijainnin...
Kuva
Notreal
Princess OJ8834

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 20 Kesä 2011 22:00

Elä vaa eksy ja tuu äkkiä kottiin sieltä...!!!
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

pellamo

Viesti Kirjoittaja pellamo » 20 Kesä 2011 22:16

Kauhian kaukana on äijä menossa !!!
Elä päästä ittiäs kuivuun....elikkä piä ainakin 115L/pv ku siellä on varmana aika lämmintä 8o
Asiasta poiketen tuli vaan mieleen että mikähän annostus sillä Kolumbuksen pojalla oli ku se suunnisti aikanaan melekeen tikkusuoraan "Intiaan" :-)
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..

Vastaa Viestiin