Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
Lister
- Viestit: 102
- Liittynyt: 20 Syys 2010 17:18
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Lister » 26 Touko 2011 19:19
Kävin hakemassa pari tuollaista Andros moottoria. Onko tietoa minkä vuosikymmenen koneita ovat ja paljonko tuossa isommassa on heppoja, pienemmässä on 3hp.
Jos jollain on tuohon pienempään pakosarjaa, vesipumppua ja kaasaria, niin sellaiset olisi tarpeen. Isommasta puuttuu vain kaasari.

Sähkölaitteiden konservaattori
-
Makke24
- Viestit: 2
- Liittynyt: 26 Touko 2010 18:30
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Makke24 » 27 Touko 2011 17:36
Terve,
hienot koneet olet saanut hankittua. 30-luvun jälkimmäisen puoliskon koneita ovat. Isompi tod.näk. K11 5hv eikä K12 7hv. Sylinterin kannen päältä voit lukea mallimerkinnän.
Itsellä 2kpl K11 Androsta, joista toinen koneistettu, magneetto huollettu jne. eli maalausta ja kasausta vaille valmiina. Esitteissä mainitaan Androksien olleen harmaaksi maalatut. Onkohan toi pienempi moottori kuvassa eli K10 alkuperäisessä värissään tai edes sävyssään? Harmaata näkyy myös isomman vauhtipyörässä. Jos jollain tietoa niin väritiedoista olisin kiitollinen.
Kaipaamistasi osista: nettiveneessä K10 myytävänä
http://www.nettivene.com/moottori/wickstrom/417913" onclick="window.open(this.href);return false; kysy sieltä.
Itsellänikin parempikuntoiset etulämmittäjät sekä toinen NIFE-kaasutin hakusessa.
-
Lister
- Viestit: 102
- Liittynyt: 20 Syys 2010 17:18
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Lister » 29 Touko 2011 22:38
Tuostakin nettiveneen Androksesta puuttuvat samat osat.
Näiden hakemieni koneiden tyypeiksi selvisi K10 ja K11, kun tutkiskelin koneita tarkemmin.
K11 jopa kävi hetken, kun ruutasin tippakannulla bensaa imusarjaan, mutta kierrosnopeuden säätö oli hyvin vaikeaa

Sähkölaitteiden konservaattori