Olen lukaissut aiemmat keskustelut kantotasoista sekä täältä että muualta netistä. Luinpa jonkun laivasuunnittelijan tutkimuksen kantotasojen pyörteistä ym. mutta se menee niin paljon yli hilseen että siitä ei hyötyä.
Jos jollain kulla on omakohtaista kokemusta tasojen rakentamisesta, muodosta ja sijoituskorkeudesta/kohdasta ja haluaa jakaa tietonsa kanssani niin mielellään vaihtaisin ajatuksia. Tosin jos joku tietää pääkaupunkiseudulla jonkun kaverin joka niitä suunnitellut ja toteuttanut olen valmis myös tilaamaan suunnittelun ja toteutuksen. Ongelmanahan tässä on että ei viitsisi oikein reijittää runkoa ja kokeilla erilaisia comboja vaan pitäisi olla kertalaakista toimiva peli.
Kyseessä on siis +10mx3m fiskari takahytillä. Painoa mututuntumalta jotain 3 tonnin luokkaa. Koneena vanga Trader (63hv. tai jotain siihen suuntaan). Nyt kulkunopeus 8-8,5 solmua jolloin keula jo noussut hieman. Tällöin koneen kierroksista käytetty ehkä 60%. Tavoitteena olisi matkanopeudeksi 9 solmua ja kulkuasento normaaliksi.
Pitää varmaan raaputella pohja puhtaaksi ja aloittaa hahmottelu pahvista tehden ja kiinni teipaten. Onkohan pyörteiden takia fiksuinta het aloittaa suunnittelemaan poikittaisen kalanpyrstön tyyppista ratkaisua vaiko juuri toisinpäin joka noudattelisi perän suippoa loppupäätä?
PS. Toiveena olisi että jätetään sikseen ne kommentit "en suosittele kantotasoja ku alkuperäinen veistäjäkään ei ole niitä laittanut...)
