Solex vs Zenith

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Viinamäenmiäs
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Joulu 2005 14:29
Paikkakunta: Sysmä - Vantaa
Viesti:

Solex vs Zenith

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 04 Loka 2010 12:54

Nyt olisi "käsien ulottuvilla" siedettävään hintaan käyttämätön Zenith 24t2 kaasari jota erityisesti myydään harmaan fergusonin kaasarina. Kaasaria manitaan käytettäväksi traktorien ohella teollisuus- ja venemoottoreissa. Jossain ruotsalaisten tai norjalaisten sivustoilla olen törmännyt aiheeseen ja ko kaasaria on sovitettu ainakin Albineihin ja vastaaviin. Toisinpäin taas Solexin 26vbn / vn sarjan kaasuttimia on ollut noissa traktoreissa.

Kun oman W-1:sen kyljessä vierailleet eivät ole enää ihan ilman syöpymiä ja tuppaavat tiputtelemaan bensaa niin kiusaus vaihtaa uuteen on olemassa.

Kysynkin asiaa ehkä paremmin tuntevilta onko kokemuksia Zenithin kaasuttimista Wickströmin kyljessä ja jos niin onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon?
Viinamäenmiäs

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26 Heinä 2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Re: Solex vs Zenith

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 04 Loka 2010 14:33

Moi,

juuri tästä asiasta ne paljoakaan tiedä mutta ostin pakosarjan herralta joka tuntui tietävän W-moottoreista.

Ensimmäinen kommentti oli kysymättä että SOLEX on ainoa kunnolla toimiva kaasari Wikströmiin.

Sitten seuraava huono siirto wikströmiltä oli kuulemma laukaisumagneetosta luopuminen.

Ja sen jälkeen wikke on pilattu kumisella vesipyörällä.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26 Heinä 2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Re: Solex vs Zenith

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 05 Loka 2010 16:40

Moi,

Uteliaisuus iski kyselisin, miksi kaasarisi pudottelee bensaa.

Onko kaasarin sisukset kuten neulaventtiili sökö ?

Osia saa kyllä vaasanmoottirn kautta.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

Vastaa Viestiin