Löysinpäs sen läpyskän. Tässä näyttäis olevan kuvia kuinka kannen ja pohjan liitos tehdään, pilssin rakenne, kuinka laudan jatkos tehdään, maston mitoitus jne. Lisäksi taulukoita, joissa on määritelty mm. lautojen paksuudet, kölitukkien mittoja, ruuvien ja pulttien mittoja ja materiaaleja jne. Esim. SK40 kylki- ja kansilaudoituksen minimivahvuudeksi määritellään 20mm. "Sarg och ruffkarm, tjocklek" on varmaan ruffin sivulaudan paksuus, 18 mm SK40:ssä.
Sääntö on toki olemassa kilpailijoita varten. Mutta tärkein ajatus tässä lienee tietyn tasalaatuisuuden ja turvallisuuden saavuttaminen.
Kun aloitin omaa projektia, piskuinen SK15 tai 22 oli mukana yhtenä vaihtoehtona. Sen takia mulla sattuu olemaan tämä kirjanen "Bestämmelser för skärdgårdskryssare". Mutta auttelen mielelläni tämän kanssa jos tulee jotain ongelmakohtia eteen. Oma ruottinkielen taito on tosin hyvin rajallinen mutta tämmösen kanssa sitä saa tietysti treenattua mielekkäällä tavalla
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
.
Tarvisisitko muuten Jape jossain haponkestävää lattaterästä? Mun piti aikoinaan ostaa veneen rustirautoja varten koko salko eikä sitä tainnut mennä puoliakaan. Siivosin askarteluhuonetta ja autotallia remontin jäljiltä.