Lisätietoja moottorista

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
vartijo2
Viestit: 106
Liittynyt: 15 Huhti 2003 09:12

Lisätietoja moottorista

Viesti Kirjoittaja vartijo2 » 27 Syys 2010 08:33

Onko kellään kokemusta tälläisestä koneesta: Ford 2712 E, 80 hv, vm 1980.
Itselleni ei tuo numerosarja paljoa kerro mutta tälläinen mylly tulisi paatin mukana josta kauppaa hierotaan. Kiinnostaisi tietää käyttökokemuksia ja kuin löytyy varaosia etc.
Terv. Jouni Vartiainen

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Re: Lisätietoja moottorista

Viesti Kirjoittaja Notreal » 27 Syys 2010 09:20

Kokemusta löytyy samoin kuin varaosia.
Teollisuusmoottori johon kannattaa ostaa varaosat traktori / puimuripuolelta.
Venepuolelta hankitut osat tuplahintaisia...

Tässä linkki jossa infoa moottorista:
http://www.motoren.ath.cx/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä Ford ja seuraavaksi 2710 series..

Teetin kansiremontin viimetalvena ja tässä muutamia yksikköhintoja varaosista:
Yläpään tiivistesarja 61 euroa
Pakoventtiili 11 euroa
Imuventtiili 13 euroa
Suutinkärki 45 euroa

Itselläni vm.-77 ajotunteja 2100h
1900 h kohdalla tuli alkuperäiset kannentiivisteet iänpuolesta tiensä päähän,
täydellinen kansiremontti kustansi 1050 euroa...

v. 2008 vaihdoin öljylauhduttimen vaihtimen, alkuperäiseen en löytänyt sisuskaluja
joten vastaava runkoineen maksoi n. 450 euroa...
Myöhemmin löysin muutaman vaihdinkauppiaan josta olisi saattanut löytyä
pelkkä kennosto ja olisi varmaan selvinnyt huokeammalla, aika ei silloin vain
riittänyt etsimiseen.
Minulla moottorimerkintä on Ford Mermaid joka marinoitu Bowmanin osilla...
Mutta sama moottori, tosin turbolla ( 130 hp ).
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10

Re: Lisätietoja moottorista

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 30 Syys 2010 17:27

Eiköhän ne Foortienkin merimoottorit ole lähes ikuisia, kun jotkut autokäytössäkin olleet voortit, jotka ovat ns. loppuunajettuja, vain vuodesta vuoteen jaksavat työntää veneitä eteenpäin. Mitä Notreal sanoi puimuripuolen varaosista, pätee myös Perkinssiin,
sielä K-Matalousryhmä antavat paljon halvemmat hinnat kuin merimoottoreiden maahantuojat. Jos kyseessä on niinkin vanha kone kuin minulla 60 -luvulta, osia löytyy
Massikkakauppiailta. Myös koneremonttini näillä osilla tuli puolta halvemmaksi, kuin merimoottoreiden maahantuojan osilla. Työ ei oikeastaan maksanut palkat, kun tuli silloin oltua kiinni yhdessä moottorikoneistamossa.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin