Letkuyhteet
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05
Letkuyhteet
Olisi tarvis 42 mm ulkohalkaisijaltaan oleville 90 asteen kulmayhteille ja T-yhteelle. Yteiden päälle työnnän 42 mm sisähalkaisijaltaan olevan letkun ja puristan letkuklemmareilla kiinni. Yhteet tulevat jäähdytysjärjestelmään ja niiden pitäisi kestää lämpöä vähintään 125 astetta.
En löytänyt mistään lähikaupasta sopivia yhteitä. Osa on niin simppeli, että ne ei voi olla kalliita. Alibaban sivuilla oli sopivia yhteitä, mutta minimi tilausmäärät on luokkaa 10... 20 tonnia.
Minä tarvitsen 5 kulmayhdettä ja yhden T-yhteen.
En millään haluaisi tehdä niitä, mutta on kai se mentävä romukauppaan ostamaan pätkä 42 mm ulkohalkaisijaltaan olevaa teräsputkea.
En löytänyt mistään lähikaupasta sopivia yhteitä. Osa on niin simppeli, että ne ei voi olla kalliita. Alibaban sivuilla oli sopivia yhteitä, mutta minimi tilausmäärät on luokkaa 10... 20 tonnia.
Minä tarvitsen 5 kulmayhdettä ja yhden T-yhteen.
En millään haluaisi tehdä niitä, mutta on kai se mentävä romukauppaan ostamaan pätkä 42 mm ulkohalkaisijaltaan olevaa teräsputkea.
- nomakee
- Viestit: 101
- Liittynyt: 29 Elo 2009 10:22
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Letkuyhteet
Minkäs verran messinki kestääJude kirjoitti:Olisi tarvis 42 mm ulkohalkaisijaltaan oleville 90 asteen kulmayhteille ja T-yhteelle. Yteiden päälle työnnän 42 mm sisähalkaisijaltaan olevan letkun ja puristan letkuklemmareilla kiinni. Yhteet tulevat jäähdytysjärjestelmään ja niiden pitäisi kestää lämpöä vähintään 125 astetta.
En löytänyt mistään lähikaupasta sopivia yhteitä. Osa on niin simppeli, että ne ei voi olla kalliita. Alibaban sivuilla oli sopivia yhteitä, mutta minimi tilausmäärät on luokkaa 10... 20 tonnia.
Minä tarvitsen 5 kulmayhdettä ja yhden T-yhteen.
En millään haluaisi tehdä niitä, mutta on kai se mentävä romukauppaan ostamaan pätkä 42 mm ulkohalkaisijaltaan olevaa teräsputkea.




-Äkkinäisyys on onnemme, ilomme ja autuutemme-
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05
Re: Letkuyhteet
Oulunkylän K-raudan LVI-osaston hyllyiltä en löytänyt sopivia messinkiliittimiä. Kyllä ulkopuolelta sileäpintainen messinkinen kulmayhde ja T-yhde kävisi aivan hyvin, jos ulkohalkaisi on melko tarkasti 42 mm. Sisäpuolella mahdollisesti olevat kierre ei haittaisi. Täyty vielä aamulla katsoa, josko löytäisin valmiita yhteitä. Säästyisihän siinä työtä.nomakee kirjoitti: Minkäs verran messinki kestääLuulisin putkiliikkeen auttavan asiassasi
Oletettavasti saat myös hankittua
vain tarvittavan määrän
- CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Re: Letkuyhteet
Kuparista näyttää löytyvän kapillaariosista 42mm putkelle. Varsinainen kulma tai T on tietysti vähän yli 42mm, mutta voihan
siihen juottaa tarvittavan määrän suoraa putkea.
Piti tarkistaa Kuukkelista, kun en muistanut noita isoja kokoja. Heti tuon listan alkupäästä:
http://www.lvi-wabek.fi/Ladattavat/hinnasto_2010.pdf
siihen juottaa tarvittavan määrän suoraa putkea.
Piti tarkistaa Kuukkelista, kun en muistanut noita isoja kokoja. Heti tuon listan alkupäästä:
http://www.lvi-wabek.fi/Ladattavat/hinnasto_2010.pdf
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05
Re: Letkuyhteet
Tein ne letkuyhteet 42,4 mm ulkohalkaisijalla olevasta teräsputkesta

Hitsasin nuo yhteet Gys invertterillä 3200. Se on aivan pikkuinen muutaman kilon painoinen laite. Parempi se on kuin minulla aiemmin ollut erittäin vanha Kempin valovirtamuuntaja.

Hitsasin nuo yhteet Gys invertterillä 3200. Se on aivan pikkuinen muutaman kilon painoinen laite. Parempi se on kuin minulla aiemmin ollut erittäin vanha Kempin valovirtamuuntaja.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Re: Letkuyhteet
Et sitten löytänyt rompasta rosterisia.
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05
Re: Letkuyhteet
bonito kirjoitti:Et sitten löytänyt rompasta rosterisia.
En kyllä etsinytkään. Tavallista niukkaseosteista tai seostamatonta terästä se vene ja moottori on myös. Maalasin liittimet päältä ennen asennusta.

Kahden tuollaisen veneen pohjassa olevan jäähdytyselementin kautta moottorin jäähdytysneste kiertää ennen jäähdyttimelle menoa. Nyt jäähdytystehoa on roimasti enemmän. Aiemmin jäähdytyksestä huolehti vain puhaltimella varustettu kuorma-auton jäähdytin. Sen jäähdytysteho ei ollut aivan riittävä täydellä kaasulla pitkään ajettaessa.