Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Donna 28

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08 Maalis 2010 21:58

Tänään tehtiin taas tupatöitä. Ei saatu tavaraa mistään mihinkään kohteeseen, siis me teimme venettä. Nyt olen siinä pisteessä, että kaikki ne kaaret, jotka jouduin sahaamaan poikki köliä irrottaessa on nyt yhdistetty. Luulisi, että laudoitus voisi alkaa, mutta ei. :-) :-) Vielä pitää tehdä sellaiset "tilkepalat", joku voisi niitä toisessa yhteydessä nimittää kiiloiksi |+| . Nämä palat/kiilat tulevat kaaren ja laudan väliin, jotta lauta menisi sopivassa kulmassa "runniin" ja olisi sopivassa kulmassa seuraavaan lautaan nähden. Näitä tilkepaloja ei tule muualle kuin kolin viereisten lautojen ja kaarien väliin. Mutta perskuta rallaa, niidenkin tekemisessä on oma hommansa, veikkaisin 2 - 3 -päivää meikämannen vauhdilla. Yritänpä lähipäivinä saada kuvan näistä tilkkeistä tänne, jos vaikka tevisu vähän vielä auttaisi ;-) 8}
Donna 28 :)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 09 Maalis 2010 16:19

Tupatöitä tuli tänäänkin tehtyä, ne kiilapalat tuli valmiiksi yllättävän nopeasti. En kyllä saanut kännykkäkamerallani oikein selvää kuvaa, joten en nyt sitten vaivaa tevisuakaan, kun ei ole mitä lähettää, siis niistä palikoista. Nyt köliremontille on sitten laitettu piste. Voin aloitttaa lautojen sahailun, höyläämisen ja sovittelun. Nyt vain puskee töitä siihen malliin, ettei kahteen viikkoon Donna -rintamalla tapahdu yhtään mitään, koska ahneuksissani olen myynyt myös parit seuraavat viikonloputkin. Sitä sitä
saa, mitä kaapii 8} ;-)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 13 Maalis 2010 20:01

Viikon verran on kakkien vapaahetkien ajatukset risteilleet kahden ajatuksen välissä.
Jättääkö Donnan keväällä veistäjän huomiin vai ei. Palotarkastaja kävi firmassa ja antoi vielä vuoden jatkoaikaa tehdä venettä hallin tiloissa, piti esimerkillisestä siisteydestä ja sammuttimien määrästä. Veistäjä joka tapauksessa sanoi reilusti, ettei hän ehdi vielä toukokussakaan veneeni kimppuun, koska halleissa olevat veneet täytyy ensin saada vesille, lähes jokaisessa niistä on jotain korjattavaa. Kun suurimmalla osalla venekansasta on tärkeää se, että viimeistään Juhannuksena vene on vesillä, niin voisin uskoa, että ainakin Juahnnukseen hänellä ja hänen alihankkijoillaan menee syksyllä ottamiensa veneiden parissa. Heinäkuu on lomakuukausi myös veneveistäjälle. Niinpä, sanoisi V-M ja sanon minäkin. Ei Donna sen enempää minun kuin veistäjänkään toimesta ui vielä heinä-elokuun vaihteessa, niin kuin olin tavoitteekseni asettanut. Kysymys kuuluukin nyt, uiko se toimestani vielä 2011, vai vienkö syksyllä veneeni veistämölle loppuun rakenttettavaksi ja uiko se senkään toimesta silloin. Veistäjillä tulot tulevat mitä moninaisimmista töistä ts. kuka jaksaa urputtaa eniten. ;-)saa haluamansa. Sitä nyt mietin, neljättä vuotta 8-| 8o
Donna 28

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 15 Maalis 2010 21:35

Tänään nytkähti moottoripukinteko liikkeelle. Mitoitukset tehtiin moottorista mitaten ja huomasin, ettei Volvon paikalle mahdu Mersun kone. Levitän vähän pukkeja ts. siirrän Volvon mitoituksella olevat pukin lisäosat poltettavien tömsteriin lukuunottamatta pitkiä kulmarautoja, jotka tulevat alkuperäisen isomman koneen pukkien kylkeeen kiinnitettäväksi. Maansiirtourakoitsija tuttavani kävi paikkoja vähän rihtailemassa ja tämä
edellä selvittämäni oli lopputulos. Vielä olen aikataulussa, mutta saa nyt nähdä, kun leipätyönkin tilauskirja täyttyy huomattavaa vauhtia, mitkä sitten ovat jatkotoimenpiteeni.
Muutama uusi kuvakin olisi, mutta saa nähdä viitsinkö yhtä moderaattoria taas vaivata 8-| .

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 21 Maalis 2010 23:02

Päätin tänään kuitenkin yrittää saada Donnan veteen vielä tänä kesänä. Siis tartuin ajatuksista tekoihin. Rihtasimme Maken kanssa veneen moottorin pukin paikan (oli seillä hallissa 3 - 4 asiaankuulumatontakin viisasta miestä ;-) :-) ) ja sunnittelimme uudet korvakkeet ja "lankkupukin" muutostyöt. Huomenna vedän millimetripaperille mittauksemme tuloksen, että hitsari osaa tehdä pukin säätöineen päivineen. Saapas nähdä mitä tästäkin tulee, Make oli turhan varma asioista, se on se koneteknikko vai mikä insinööri lienekään, joka tapauksessa yksi parhaista kavereista.
Donna 28 :) :)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28 Maalis 2010 16:27

Olen ollut taas viikonpäivät vähän saamaton, millimetripaperin täyttökin on tekemättä. Mieliala vähän tyylillä josko huomenna. Siis, josko huomenna 8}
Donna 28 ;-) :)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 02 Huhti 2010 21:52

Miten sitä syksyllä on niin innokas niin innokas, mutta silloin kun intoa todella tarvittaisiin
- Intooo, MINNE SINÄ HÄVISIT. Fitittää pääsääntöisesti. Kävin veistäjänikin luona ja parin päivän päästä lähes peruin sen minkä hänen kanssaan sovin. Ei, tämä ei kullosta ollenkaan minulta, mutta minä se vain kuitenkin olin ja olen. Hamletkin aikoinaan - ollakko vaiko eikö olla. Ja tämä johtuu näin rankan talven jälkeen ainoastaan siitä, ettei pussin
pohjalla olevia seteleitä ole edes pöyhittäviksi tai sitten jo pettää itseään enmmän kuin mitä taähän saakka on pettänyt. P-hana taitaa mennä synkän yksinpuhelun puolelle 8o ;-) 8\
Donna 28 ->

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 03 Huhti 2010 16:35

Vaikuttaa ihan siltä että kaipaisit venerakennuksesta sapattivuoden.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

mikape

Viesti Kirjoittaja mikape » 03 Huhti 2010 21:36

Hitto Notikka ku menit katkaisemaan Donna 28 hyvin alkaneen kirjoittelun.
Minä jo odotin et millon alkaa huhuilu et missä kaikki :) :) ;-)

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03 Huhti 2010 21:46

Heitä helevettiin koko työnteko kun se kerran noin pahasti haittaa harrastuksia - työt ei tekemällä lopu mutta harrastukset saattavat karata tai tässä tapauksessa lahota :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 03 Huhti 2010 22:22

Ei ne lahoa kuivassa hallissa, ravistuvat korkeintaan. Notikalle ja mikä se toinen olikaan, kiitokset kannustuksesta - kirjoitan enemmän teen vähemmän. ;-) :-) :-)
Vai kumminpäin sen piti olla ??? ;-) :-)
Donna 28 ;-)

Ande

Viesti Kirjoittaja Ande » 04 Huhti 2010 01:31

No jaa mulla on ollut tuon pikkufiskarin korjaaminen työnalla jo 5 vuotta...
Tänä vuonna sain hommattua koneen ja nyt ois jo akselikin! Enää rusetti etc pientä kampetta.. Eipä noista kauheeta stressiä kannattaa ottaa, tulee valmiiksi kun tulee ;-)
*Kiireellä ei tuu kun ***päisiä kakaroita* :-)
E mare libertas

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 05 Huhti 2010 17:00

Niin, no, ei tämä minullakaan pitkäikäisin projekti ole ollut. Kolme venettä taaksepäin 8,5 m fiskari, kuidutettu kesti mltei kymmenen vuotta ja siinä mienasi käydä niin kuin tuossa Veli-Matti vähän Donnan suhteen pelkäsi - lahoamista. Jouduin myymään veneen, ennen kuin sain sen itse veteen. Tästä veneestä poistin ensin lasikuidun katsoakseni, mitä se oli syönyt. Perästeevi oli aivan laho, tein juurakosta uuden, paikkasin lahot laudanpätkät ja kuidutin veneen uudelleen lähinnä sen vuoksi, etten viitsinyt kaikkea kuitua poistaa.
Se oli terveissä kohdissa niin tiukasti kiinni. Muutin ulkonäön enemmän troolari malliseksi ja
sekös kiinnosti yhtä ohiajanutta suomenniemeläistä herraa, joka juuri aloittaessani veneen maalaamisen, kehui kuidusta hyväksi ja halusi välttämättä ostaa veneen. Yritin kyllä sanoa, ettei Hilima ole myytävänä, mutta hän lappoi siinä pöydälle seteleitä sellaisen
pinon, että annoin mennä Hiliman. Hilimaprojekti kesti vuodesta -88, vuoteen 98. Minulla oli siinä välissä M.A. Seppälän tekemä mahonkihartop 60 hp Mercury -perämoottorilla.
Donna rojekti saa nyt levätä, sillä Koitonkin keväkunnostuksessa on tekemistä tarpeeksi.
Antaa niiden nyt luulla, etten tee sille mitään...

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07 Huhti 2010 19:39

Purin ohjausakselin ja sinkkivaijerivetoisen ohjauksen pois, toki ensin kuvasin sen, että osaan kasata sen sitten joskus. :)
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Jape
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 07 Huhti 2010 21:23

Missäs kunnossa on hampaat tuollasen puremisen jäljiltä? ;)

Vastaa Viestiin