Vesimäkärä
-
Mulla myöskin tommonen alkuperäinen (2,7m) Vesimäkärä tossa kohtapuoliin valmistumassa, eli siis myös piirustukset löytyy, tai oikeastaan koko vesimäkärä "kirja", siis piirustukset ja ohjeet on tossa koneella skannattuna. Löytyy myös TM:n se numero jossa sen uudemman & pienemmän eli Mäkäräisen piirustukset... Jos joku noita siis tarvii niin pystyisin mahdollisesti niitä lähettämään..Taisi kyllä olla isohkoja modeemilla mailattavaksi mutta eiköhän se jotenkin onnistu...
Mites tuo Iso Mäkärä, onko jollain havaintoa sen piirustuksista tai edes tietoa missä ne on alunperin julkaistu....?
Mites tuo Iso Mäkärä, onko jollain havaintoa sen piirustuksista tai edes tietoa missä ne on alunperin julkaistu....?
-
- Jape
- Viesti:
-
minulla on vesimäkärän piirrustukset paperilla ja koneella (kirjasta kopsattuna)sähköisessä muodossa eli skannattuna. kuvat ovat sen verran tilaa vievät etten saa niitä mihinkään sivulle laitettua. se joka niitä halajaa ottakoon yhteyttä riikonentommi@hotmail.com
-
Tyhmiä kysymyksiä vol.1
Tuli yllättäviä vaikeuksia kun olin kyselemässä puutavaraa mäkärään: kaikki laudat ovat alimittaisia piirustuksiin nähden, esim. 10x10mm rimaa ei saa vaan lähin koko oon 8x8mm. Sama homma kautta linjan. Mahtaakohan kiulu pysyä kuosissaan, jos jokainen lauta on pienempäää tavaraa kun ohjeessa mainittu? Ja mikähän vaneri olisi sopivaa? 4mm koivuvaneri 3-viiluisena on kovasti lerppua tavaraa ja 3mm lentovaneri maksaa mansikoita...
Ja jos joku vielä tietää, mistä saisi tervettä maalaisjärkeä, laita ystävällisesti viestiä.
Ja jos joku vielä tietää, mistä saisi tervettä maalaisjärkeä, laita ystävällisesti viestiä.
-
No en kyllä suosittelis kauheesti piirustuksia ohuemmasta tavarasta tekeen, rimoista kun joutuu vielä vanereita sovittaessa höyläämään jonkun verran pois, niin alkaa siinä vaiheessa olla esim. nuo pohjan 20x30mm rimat turhankin ohuen oloisia...Vanerista sen verran että se saa kyllä olla aika "lerppua", pohjan rimoitus on kuitenkin aina tiheä...ja mukavammin se sitten taipuu liimattaessa...
-
- Viesti:
-
- Viesti: