Kokemusta Albin O-22? Kolisee...
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: 14 Huhti 2007 14:11
- Paikkakunta: Mänttä
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
- Paikkakunta: Espoo
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Kyllä sen pitäisi pyöriä suht kevyesti sillä laakerivälystenhän pitäisi olla nyt kunnossa ja pyörittelet pelkkää alakertaa ilman mäntiä - muistitko käyttää kasatessa runsaasti öljyä?
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
- Paikkakunta: Espoo
Männät on kyllä paikallaan mutta kansi poissa. Öljysin kyllä liuskat mutta kenties en tarpeeksi runsaasti.. Pitänee sitten avata tuo uudestaan. Mutterit uusin rempan yhteydessä mutta voiko niitä käyttää uudestaan?Veli-Matti kirjoitti:Kyllä sen pitäisi pyöriä suht kevyesti sillä laakerivälystenhän pitäisi olla nyt kunnossa ja pyörittelet pelkkää alakertaa ilman mäntiä - muistitko käyttää kasatessa runsaasti öljyä?
Fiskari
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ei se sitten pyöri ihan vapaasti vaan hieman nahkeasti koska männänrenkat ottavat sylinterin seinämiin. Mutta kyllä sen pitäisi pyöriä kohtuudella vauhtipyörästä käsin. Männnrenkaille pitää myös laittaa öljyä.
Pinnapultti kestää useammn kiristyksen kuin pultti ja kun kyse on matalapuristeisesta koneesta missä on pieni kiristysmonentti niin uskosin että voit käyttää ne uudestaan pinnapultteja myöden.
Vanhojen moottorien ohjekirjoissa on usein annettu max venymä pinnapultille.
Pinnapultti kestää useammn kiristyksen kuin pultti ja kun kyse on matalapuristeisesta koneesta missä on pieni kiristysmonentti niin uskosin että voit käyttää ne uudestaan pinnapultteja myöden.
Vanhojen moottorien ohjekirjoissa on usein annettu max venymä pinnapultille.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
- Paikkakunta: Espoo
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Kuulosta ehkä hivenen liian tiukalta, vaikea sanoa kun ei ole itse pyörittämässä. Sehän on myös rengastettu uusilla männänrenkailla?
Pyöräytä kone selälleen ja avaa laakeripukit.
Jos siellä on liian tiukkaa niin se on kyllä jättänyt merkkinsä valkometallille muutamallakin pyörähdyksellä.
Jos siellä ei näy mitään ja männät menivät normaalisti paikoilleen niin kasaan vaan ja savut ulos...
Kyllä se Andros osaa itse sovittaa laakerivälykset kohdilleen
JA SE OLI SITTEN VITSI!
Pyöräytä kone selälleen ja avaa laakeripukit.
Jos siellä on liian tiukkaa niin se on kyllä jättänyt merkkinsä valkometallille muutamallakin pyörähdyksellä.
Jos siellä ei näy mitään ja männät menivät normaalisti paikoilleen niin kasaan vaan ja savut ulos...
Kyllä se Andros osaa itse sovittaa laakerivälykset kohdilleen

JA SE OLI SITTEN VITSI!
Viimeksi muokannut Veli-Matti, 07 Kesä 2009 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
- Paikkakunta: Espoo
Ok, lasten iltasadun jälkeen sitten taas kellariin ;)Veli-Matti kirjoitti:Kuulosta ehkä hivenen liian tiukalta, vaikea sanoa kun ei ole itse pyörittämässä. Sehän on myös rengastettu uusilla männänrenkailla?
Pyöräytä kone selälleen ja avaa laakeripukit.
Jos siellä on liian tiukkaa niin se on kyllä jättänyt merkkinsä valkometallille muutamallakin pyörähdyksellä.
Jos siellä ei näy mitää niin kasaan vaan ja savut ulos...
Fiskari
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: 22 Kesä 2005 16:45
- Paikkakunta: Lempäälä
Kyllä se on liian tiukka. Pitäis akselinpäästä pyöriä yhdellä kädellä, kun kevyesti pyörittää. Onhan ne liuskojen "kynnet" varmasti koloissaan ja laakerien reunat tarkasti pukkien kanssa samalla linjalla?
Katso näkyykö niissä pukkien saumoissa mitään hiomiseen viittaavaa. Tässä on yleensä se ongelma, kun ei vaihdeta kuluneiden laakereiden tilalle uusia, vaan hilpastaan pukista vähän pois ja liuskojen päistä. Pukit eivät hionnan jälkeen ole enää oikean mittaisia vaan kyseinen hiottu väli tulee liian pieneksi, jolloin se puristaa laakeria liikaa. Laakerien päät saattaa tyssääntyä ja näin ollen ahdistaa.
Avaa pukkeja hiukan löysemmälle ja koita pyöriikö sitten kevyemmin. Jos pyörii on vika pukeissa.
Katso näkyykö niissä pukkien saumoissa mitään hiomiseen viittaavaa. Tässä on yleensä se ongelma, kun ei vaihdeta kuluneiden laakereiden tilalle uusia, vaan hilpastaan pukista vähän pois ja liuskojen päistä. Pukit eivät hionnan jälkeen ole enää oikean mittaisia vaan kyseinen hiottu väli tulee liian pieneksi, jolloin se puristaa laakeria liikaa. Laakerien päät saattaa tyssääntyä ja näin ollen ahdistaa.
Avaa pukkeja hiukan löysemmälle ja koita pyöriikö sitten kevyemmin. Jos pyörii on vika pukeissa.
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Näin netin avulla neuvominen on joskus pirun vaikeaa kun ihmisillä on erilaiset kuvaukset eri asioista, samasta asiasta käytetään eri käsitteitä ja toisille tiukka on löysä tai raskas on kevyt, jne...
Onko tuo Andros muuten alunperin ollut liuskoilla vai onko ne istutettu valupukkeihin?
Onko tuo Andros muuten alunperin ollut liuskoilla vai onko ne istutettu valupukkeihin?
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: 22 Kesä 2005 16:45
- Paikkakunta: Lempäälä
Avaa niitä laakeripukkeja hieman ja katso auttaako kireyteen, tällä saat varmistettua että onko vika laakereissa vai männissä. Ilmeisesti vaihdoit männänrenkaat samalla? Nuo männänrenkaanurat kannattaa putsata todella huolellisesti, siellä saattaa olla palanutta öljyä joka on tiukassa. Jos jättää putsauksen hiukan laiskaksi, niin ihan varmasti männärenkaat ovat sylinterissä kireät.
Nyt kun vaihdoit laakerit ja männänrenkaat, kannattaisi selvittää kummatko ahdistaa, ettei tarvi tehdä turhaa työtä. Tuon pyöritys testauksen käsin voit tehdä laittamatta öljypohjaa kiinni, eli öljypohja auki, pukkeja hiukan löysälle ja koitat käsin pyöräyttää vauhtipyörästä, jos pyörii helpommin on tiukkus laakereissa tai pukeissa.
Nyt kun vaihdoit laakerit ja männänrenkaat, kannattaisi selvittää kummatko ahdistaa, ettei tarvi tehdä turhaa työtä. Tuon pyöritys testauksen käsin voit tehdä laittamatta öljypohjaa kiinni, eli öljypohja auki, pukkeja hiukan löysälle ja koitat käsin pyöräyttää vauhtipyörästä, jos pyörii helpommin on tiukkus laakereissa tai pukeissa.