"Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
aaltosa
Viestit: 82
Liittynyt: 02 Kesä 2006 10:12

Viesti Kirjoittaja aaltosa » 13 Maalis 2009 08:27

Veli-Matti kirjoitti:Mikähän tuohon karhennusten tekemiseen olisi näppärin tavara?
Eikös ainakin lakkapinnan karhennukseen käytetä suolaa? Tiedä sitten, miltä se maalatulla pinnalla näyttäisi.

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 13 Maalis 2009 08:48

Kävelet niillä turvasaappaillasi kannen päällä kun maali on vielä märkää.
Tulee karhennettua ne todelliset kulkureitit....
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 13 Maalis 2009 08:54

No joo tekee sen sitten suolalla, sokerilla hiekalla tai palloilla aina se polven alla terävältä tuntuu ja kivasti siihen lika jää kiinni...
E mare libertas

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 13 Maalis 2009 19:58

Kyllä se terve kusilaitu saa jäädä sinne kansirimojen alle mutta takakannessa on yksi keksillä lyöty 5x5mm reikä jonka aikaansaannokset pitää tulevaisuudessa tarkistaa.

Mutta asiaan: http://kuvablogi.com/nayta/1781000/

Elikkä nyt ollaan tässä vaiheessa menossa. Aamulla tuntui hiukan siltä meni "pelekäksi xitun koitteluksi" kun alustavasti suunniteltua laudoitusjärjestystä piti hiukan muuttaa mutta siitä se dieseli sitten käynnistyi.
Ulkona nollassa ja teltassa kansien tasolla +7-10 astetta. Lämpö levittäytyy tasaisemmin kun laiton puhaltimen kierrättämään lämmintä ilmaa teltassa pitkin kiukaan kylkeä.

Ande: siksipä mää valitsinkin valmiiksi paskasen värin ;-)
Todellisempi syy kannen värivalintaan oli se että parasta mahdollista (=jostakin jäänyttä ja siten "ilmaista") maali aoli verstaan hyllyssä.
Aluksi suunnittelin kattojen väriksi valkoista mutta se kun paskoittuu ihan itsestäänkin ja toisaalta heijastaa pimeässä valoa ikävästi. Vaaleassa peigessä p***a ei näy niin selvästi...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 14 Maalis 2009 19:40

Siellois taas uusia kuvia. Nyt tulikin sitten taas tauko hommiin...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 15 Maalis 2009 09:05

Meni tämä viikonloppu vähän niin kuin fiftysixty punk&rokkenroll vs. veneenrakentaminen... ;-)

Perjantaina Klamydia levynjulkaisukiertueen keikkalla Nightclub Tähdessä ja eilisehtoolla paikallisessa kyläbaari Poukamossa The Mohigans.
Klamydia on taattua "vanhanliiton" punkkenrollia 30 vuoden jatkumolla ja The Mohigans soittaa vain ja ainoastaan Hurriganesia kuten molempien bändien nimen loppuosasta voi päätellä.

Hyviä keikkoja molemmat vaikkakin hieman erilaisia.
Klamydian keikkapaikka ihan tupaten täynnä ja kadulla 50 metrin jatkuva jono ja The Mohigansilla arviolta 45-50 Hurriganes ikifania iältään 48-65 vuotta.
Paras hurriganestribuuttibändi mitä olen tähän mennessä kuullut - ja oiskohan niitä vuosien varrella nähty kymmenkunta...

Taidampa tehdä oman tuonne kuvablokiin kansion kattokaaren "yhdenlaisesta" lahovikakorjauksesta. Tämä on vain yksi tapa ja voihan sen tehdä toisinkin...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 15 Maalis 2009 18:13

http://kuvablogi.com/nayta/1783739/

Vähän pikaisesti tekaistu mutta siellä on...

Vaikka tuossa kuvia laitellessa mietiskelin että miksikähän nämäkin kuvat piti ottaa...?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 20 Maalis 2009 11:34

;-)
Piti mennä jo viideksi aamulla työmaalle että sain peiteltyä lattian laatoilla ja pääsin kotiin veneen kimppuun!
Sinänsä harvinainen teko sillä mulla on ja pysyy työajat 07.00-15.30 ja viikossa on korkeintaan 5 työpäivää... Kaikkea ne kevään soivat talitintit teettävät ;-)

Hytin etusarjan teko olisi vuorossa ja kolmannen lautakerran nostaminen sivusarjoihin ja sitten oltaisiinkin jo ikkuna-aukkojen teossa kiinni.
Harkinnassa on että laitanko eteen lisäikkunan sarjan keskelle. Tässä kohtaa voisi tietenkin kysyä kansihenkilöltä kommenttia ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 20 Maalis 2009 21:00

http://kuvablogi.com/nayta/1793522/

Kerrassaan rätväkkä päivä!
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10

Rätväkkä äijä

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 20 Maalis 2009 22:15

Kiinnitin huomioni paskahuussirimmaan, kun minua erityisesti on aina näillä valikon palstoilla kiinnostanut paskahuussit. Siis 91 cm pitkä paskahuussi, tietämättä syvyydestä sen enempää, tuleepahan juhlavan kokonen juhlahuone. Rätväkällä on kevättä rinnassa. Ei muuta.
Donna 28

MÖsteri
Viestit: 1239
Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 20 Maalis 2009 23:17

Tosi hienolta näyttää kuvat, taisiis se mitä kuvissa näkyy. Kuormarallit teltan pohjana on hyvä idea, hyvä että tuli näytille.

Eräs näkökulma siihen etusarjan ikkunaan on se, että jos keula menee joskus aallon alle, niin eteenpäin näyttävä ruutu tullee sisään. Joissakin veneissä suuret etuikkunat ovat tehneet tepposia. Mutta tämä nyt on vaan tämmönen kirjaviisaan kommentti. Tuo summalainen on sen kokoluokan paatti, että tarvitaan aika mäiske ennekun se sukeltaa.. toisaalta tuollaisella veneellä voi joskus joutuakin todella pahaan keliin.

Mutta noin periaatteessa etuikkunat ja niihin osuva vesi ovat huono juttu.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 20 Maalis 2009 23:25

Se on niin keulassa ja korkean kokan suojaamana ettei sinne juuri aalto voi lyödä suorilta. Ja kaikkien ikkunoiden ruudut on melkoisesti isommat kuin niiden aukot joten ei ne sisään tule kuin lekalla. Etuikkunoiden lasit ovat jotakin vahvistettua kalvolasia ilmeisesti joidenkin ammattivenekatsastusmääräysten vuoksi.

Joo, nuo kuormalavat on mulla "välivarastossa" kun kaveri polttelee niitä kattilassaan. Ensi viikolla niitä tulee lisää niin paljon että saan katettua koko katedraalin lattian. Harmi vaan että työpöydän korkeus tuli mitoitettua maan pinnasta...

Voi sen huussin tehdä isomman tai vaikka pienemmän jos haluaa mutta tuo 91cm on se mitta jonka tilat jatkuu taaksepäin. Suunnitelmissa on kuitenkin tehdä mitoitus siten että teen rakenteet kiinni vanhoihin penkkeihin ja sitten ensi talvena teen niiden tilalle uudet rakenteet. Sisäleveyttä sivusarjonen välissä taitaa olla uuden takaseinän kohdalla jotain 2,4-2,6m joten huussille saa leveyttäkin ainakin metrin seutuville.

Onko kellään muuten hyvää idaa millaisella rakenteella sisäänpäin avautuvat pariovet saa pelittämän kunnolla?
Lienee toimivampi toteuttaa sisänpäin aukeava ovi yhdellä lehdellä?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 21 Maalis 2009 08:29

Meinasi unohtua että Puukeskuksella näkyy olevan tuppeensahattuna uppopuista sahattuja vuorilautoja. Leveydet siellä 2-300mm välillä ja paksuus muistaakseni 22mm.
Mainoskyltissä oli että "merivedessä lahosuojattu".
Kieltämättä näyttävää puutavaraa ja syiden tiheyskin ja oksattomuus sitä luokkaa että niistä höyläisi vaikka venelautoja.
Mutta minulla jäi jotenkin epävarma maku sahatuista uppopuista kun sahautin vajaat 100 vuotta upoksissa olleita parruja Dejah Thoriksen hyttilaudoiksi. Ainakin niiden pintarakenne oli jotenkin kalvennut ja muuttunut luunväriseksi että päädyin normilankkuun. Eikä se väri ole muuttunut juuri miksikään kaverin puupinossa vaikka ne on siellä puolisen vuotta saaneet happea ja päivänvaloa.
Mene ja tiedä voihan se olla että hävitin sittenkin parasta mahdollista puutavaraa mutta niillä eväillä mennään mitä on.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05

Viesti Kirjoittaja Jude » 21 Maalis 2009 09:30

Veli-Matti kirjoitti: Onko kellään muuten hyvää idaa millaisella rakenteella sisäänpäin avautuvat pariovet saa pelittämän kunnolla?
Lienee toimivampi toteuttaa sisänpäin aukeava ovi yhdellä lehdellä?
Ovi poikki keskeltä pystysuunnassa. Puolikkaat yhteen ulospäin aukeavilla saranoilla. Oven toiseen laitaan sisäänpäin aukeavat saranat. Oveen kahvan puolelle ylös tukirulla. Tukirullalle kattoon ohjauskisko. Nyt ovi taittuu sisään tilaan, joka on vain puolet oven leveydestä.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 21 Maalis 2009 14:41

"Ovi poikki keskeltä pystysuunnassa." - eikös se mene silloin halki eikä poikki :-)

Tuota täytyy ehdottomasti harkita.

Mitenkähän räminän kanssa kun tuo jäykkäpetinen Valmet 420 tai siis SisuDiesel ei ole niitä hienokäyntisimpi vehkeitä.

Myös yksiosainen ovi toimisi mikäli se mahtuu lepäämään avonaisena huussin seinää vasten.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin