GM Detroit Diesel ???

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Tuukka79

GM Detroit Diesel ???

Viesti Kirjoittaja Tuukka79 » 26 Syys 2007 20:27

Terve vaan kaikille. Olen uusi käyttäjä näillä palstoilla ja tulen varmasti näkymään jatkossakin... Olen hankkimassa projektia itselleni puuveneen muodossa ja kyselisin ennen kuin ostan kyseistä paattia hieman koneesta. Jos jollain on jotain hyvää/pahaa sanottavaa "GM Detroit Diesel 120 hv, Model 4055D vm- 71" mallisesta koneesta niin antaa kuulua.
Itse olen saanut ymmärtää että motti on ihan ok peli tehoakin on liikaa veneeseen nähden (n11mx2,8m n.4000kg). Tosin vaan tuo varaosien saanti kiinnostaa. Itselleni kun ei ole tuttu merkki. Jos jotain kone"gurua" kiinnostaa vastailla hieman niin olen kiitollinen.

T: Aloitteleva vene harrastelija

Dolphin

Viesti Kirjoittaja Dolphin » 26 Syys 2007 21:07

Mallinumero ei kuulosta tutulta, mutta tuo vuosimalliksi mainitsemasi -71 voisi tarkoittaa Series 71 -konetta? Detroit Dieselin 71-sarja on laaja konemallisto yksisylinterisestä 24-mukiseen, 15-1100 hp, yhdistävänä tekijänä se että kaikki ovat 2-tahtidieseleitä. Niitä on ollut käytössä kaikissa mahdollisissa työkoneissa, ajoneuvoissa, generaattoreissa, veneissä jne., voisi jopa sanoa että kyseessä on USAn yleisin dieselmoottorityyppi. 2-tahtisuusperiaatteen vuoksi koneessa tarvitaan huuhtelupumppu, yleensä roots-tyyppinen mekaaninen ahdin.

Onko kyseinen kone rivi- vai V-kone, ja montako sylinteriä siinä on? Näillä perustiedoilla voisi lähteä arvuuttelemaan eteenpäin :)

Tuukka79

Viesti Kirjoittaja Tuukka79 » 26 Syys 2007 22:04

Tattista

Rivikone näytti olevan kun sen verran muistan kun kävin venettä katsomassa. Sarjanumero 4A-41584 voi viitata 4-mukiseen mutta enpä osaa sanoa. Löysin sen verran itsekkin että Tammer Diesel huoltaa ja toimittaa osia kyseisiin moottoreihin.
No täytyy perehtyä tarkemmin kun saan veneen käsiini. Oletusteni mukaan ei sentään ihan mikään susi ole kyseessä....

T: Uusi puuvene harrastaja...
P.S. pitkiä iltoja tulossa

matti

Viesti Kirjoittaja matti » 27 Syys 2007 19:26

Taitaa olla niitä ikuisuuskoneita.
Vain hyvää sanottavaa, ammoin parikymmentä vuotta öljyjä vaihdellut 71-tyyppiseen 6-sylinteriseen, toimi sen aikaa ilman mitään ongelmia.
Tosin käyttötuntimäärät vähäisiä, jotain 200h/v

Matti

Vastaa Viestiin