Volvo MB10 Bensakone
- venealeksi
- Viestit: 484
- Liittynyt: 17 Huhti 2003 16:22
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Volvo MB10 Bensakone
Moi Volvomiehet.
Olisko tietoa MB10A koneesta.
Kyseessä on vekotin joka on ollut hiukan huonolla huollolla.
Ja kaasutin ainakin on sökö ja ruiskii ympärilleen.
Vieläkö tuollaiseen koneeseen saa kaasuttimia ja mistä kannattaisi jahdata ?
Tai sopiiko jokin Pentan Diisseli malli samoihin kiinnikkeisiin suht helpolla ?
Aleksi
Olisko tietoa MB10A koneesta.
Kyseessä on vekotin joka on ollut hiukan huonolla huollolla.
Ja kaasutin ainakin on sökö ja ruiskii ympärilleen.
Vieläkö tuollaiseen koneeseen saa kaasuttimia ja mistä kannattaisi jahdata ?
Tai sopiiko jokin Pentan Diisseli malli samoihin kiinnikkeisiin suht helpolla ?
Aleksi
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 11 Huhti 2006 15:57
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Katsoppa tuolta alasvetovalikkoon merimoottori MB10A ja kieleksi voi valita joko englannin tai ruotsin mieltymysten mukaan. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä näistä moottoreista että kunnossa ollessaan ovat kestävämpiä kuin nykyiset diisselit jotka on jo kuulemma loppu parinkymmenen vuoden ajolla. Moni voi olla toistakin mieltä ja ehkä mielipiteeseeni vaikuttaa myös uuden moottorin n 10 kertainen hinta.
http://www.volvo.com/volvopenta/finland ... rs_manual/
http://www.volvo.com/volvopenta/finland ... rs_manual/
- venealeksi
- Viestit: 484
- Liittynyt: 17 Huhti 2003 16:22
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Moro.
Saatiin kone käymään vanhalla kaasarilla vaihtamalla bensat, tiivistämällä kaasari, vaihtamalla sytytys johdot, Putsaamalla bensapumppu tiivistämällä imusarja ja kansipahvi.
Mutta seuraavana päivänä ei käynyt.
Kone on vesirajan alla ja vanha omistaja sanoo putkituksen toimivan lappo periaatteella. Ja laittanut sitä varten syöttöputkeen venttiilin.
Mieleen tulee sellainen tilanne että kone seisoessaan saa pakosarjaan jäähdytys vettä tuota putkea pitkin ja sitä kautta pakoventtiilin ja imuventtiilin kautta imusarjaan ja kaasariin.
Ja vesi bensa käy huonosti.
Siispä kysymys muotoutuukin nyt siten että miten jäähdytys vesi letku tulisi reitittää tuollaisessa tapauksessa ?
Onks tiedoss muuten oikeaa sytytys ennakkoa moottorille ?
Aleksi
Saatiin kone käymään vanhalla kaasarilla vaihtamalla bensat, tiivistämällä kaasari, vaihtamalla sytytys johdot, Putsaamalla bensapumppu tiivistämällä imusarja ja kansipahvi.
Mutta seuraavana päivänä ei käynyt.
Kone on vesirajan alla ja vanha omistaja sanoo putkituksen toimivan lappo periaatteella. Ja laittanut sitä varten syöttöputkeen venttiilin.
Mieleen tulee sellainen tilanne että kone seisoessaan saa pakosarjaan jäähdytys vettä tuota putkea pitkin ja sitä kautta pakoventtiilin ja imuventtiilin kautta imusarjaan ja kaasariin.
Ja vesi bensa käy huonosti.
Siispä kysymys muotoutuukin nyt siten että miten jäähdytys vesi letku tulisi reitittää tuollaisessa tapauksessa ?
Onks tiedoss muuten oikeaa sytytys ennakkoa moottorille ?
Aleksi
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: 06 Maalis 2007 13:02
- Paikkakunta: Rauma